מכון פוע"ה נגד הפייק ניוז: טבילת נשים בימי הקורונה - סרוגים

מכון פוע"ה נגד הפייק ניוז: טבילת נשים בימי הקורונה

בעקבות ריבוי השמועות, ההנחיות השגויות וההיתרים השנויים במחלוקת, במכון פוע"ה מפרסמים מסמך הנחיות לטבילת נשים במקווה בימי הקורונה: "אין לטבול בים או באמבטיה"

author-image
מכון פוע"ה נגד הפייק ניוז: טבילת נשים בימי הקורונה
  מקווה אלון שבות במועצה אזורית גוש עציון (צילום: הרבנות הראשית לישראל)

בעקבות ריבוי השמועות, ההנחיות השגויות וההיתרים השנויים במחלוקת, במכון פוע"ה מפרסמים הבוקר (שלישי) מסמך הנחיות לטבילת נשים במקווה בימי הקורונה.

במכון מבהירים כי אין היתר לבצע את הטבילה בים או באמבטיה ביתית, וכי ההלכה מתירה רק טבילה במקווה טהרה. עוד מדגישים כי "אין להתייחס לדברי "מומחים" מטעם עצמם הפועלים ללא אחריות רפואית / הלכתית".

מסמך ההנחיות המלא של מכון פועה

ההנחיות לטבילת נשים במקווה

נשים בבידוד: אסורות לטבול במקווה, זו הוראה חד משמעית ואין להפר אותה. יש לדווח לבלנית במידה וטבלה אישה שהינה בבידוד. על הבלנית לבדוק עם משרד הבריאות לגבי החלפת המים.

נשים שאינן בבידוד: לא צריכות לחשוש או להימנע מטבילה.

הרבנות הראשית פרסמה הנחיות בתיאום עם משרד הבריאות הנכונות גם להיום כ"ז אדר תש"פ (23.3.20) לפיהן:

אישה שאינה בבידוד יכולה לטבול ללא חשש, עם הדגשה לעשות את ההכנות בבית לפני ההגעה למקווה. חשוב להבהיר, שהמקוואות מחוטאים בכלור על פי חוק ונשמרת הגיינה באופן מיוחד בתקופה זו בעקבות המצב. בכל אופן, לא נכון לעכב את הטהרה, ובפרט ש'חשש' הבידוד מונף מעל רבים אף אם הוא מניעתי, וככל שניתן לשמור על הטהרה יותר זמן, כן ייטב לזוג .

חשוב להדגיש: הכלור שנמצא במי המקווה אינו  מאפשר העברת הנגיף (כמובן שכאמור אישה שבידוד / חולה עליה להמנע מטבילה כעת) שמועות על כך שנגיף עבר דרך המים נבדקו ונמצאו שאינן נכונות –הנגיף אינו שורד במים.

התנהלות ושמירה על הכללים בשעת הטבילה: מרחק 2 מטר וללא מגע פיזי. לאחר הטבילה ניתן להתרחץ בבית אף שבמהלך השנה נוקטים להימנע מכך למעט במצבים הנצרכים.

טבילה כשרה

טהרה יכולה להיות רק במקווה הכשר לטהרה, אין שום מציאות בה אמבטיה בבית או בריכת שחיה או דבר דומה או חלופי יכול לשמש כטהרה. אנו ממליצים להימנע מטבילה בים מכיוון שהדבר כרוך בסכנה ובמיוחד שלאור ההנחיות של הרבנות הראשית לגבי חיטוי המקוואות אפשרי לטבול במקווה טהרה.

בעקבות אמירות שנשמעות ברשתות החברתיות ברצוננו להדגיש שאישה שהוטעתה בעקבות פסק ו"טבלה" באמבטיה, צריכה לטבול במקווה טהרה כשר עם ברכה. זוג ששימש במצב כזה כיוון שסמכו בטעות על פסק הלכה מוטעה, יפנו לרב לקבל הדרכה.

איסור מגע ללא טבילה

אין היתר למגע בין בני זוג כל זמן שהאישה לא טבלה כדברי השולחן ערוך יורה דעה סימן רא: "אין האישה עולה מטומאתה ברחיצה במרחץ. ואפילו עלו עליה כל מימות שבעולם, עדיין היא בטומאתה וחייבין עליה כרת עד שתטבול כל גופה בבת אחת במי מקווה".

לצערנו גם בעניין זה מסתובבים כל מיני "פסקים" כאילו ישנם היתרים אחרים בעניין. ברור הוא שאין לכך יסוד ואין לסמוך עליהם.

סיכום הנחיות לגבי הטבילה:

א. התארגנות בבית ושהייה קצרה במקווה.

ב. הבאת מגבת מהבית.

ג. הבאת כפכפים למיעוט מגע במשטחים.

ד. ניתן להתקלח לאחר הטבילה רק בבית.

ה. כדאי לוודא עם הבלנית שהיא מקפידה על כללי החיטוי.

ו. צמצום השהייה במרחב המקווה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
זה די שיגעון. ראוי לפחד מאד.
אקרובטיקה במקווה? | 24-03-2020 10:45
בפרוצדורה הזו לא ניתן שלא לגעת במשטחים וא''כ בפנים
2
טירוף מערכות כללי
רון | 24-03-2020 11:39
הנגיף שורד שעות במים. נשאית שאינה מודעת למצבה בוודאות תעביר את הנגיף למים. הטובלות הבאות אחריה ידבקו בסבירות גבוהה מאוד. נכון שמים שמטופלים בצורה מדוייקת בכלור עם ניטור ממוחשב כמו בריכה ציבורית יעצרו הדבקה, אבל כל טעות בניטור או יציאה מאיזון כימיקלי תאפשר לנגיף להתרבות. סגרנו ברכות שחיה כדי לא לסכן את הרבים אבל מקוואות שמערכת הטיהור שלהם כמעט לא קיימת והניטור הממוחשב כמעט שלא קיים נשארו פתוחות בגלל לחץ של המפלגות הדתיות. מי שטובלת שתדע שהיא מקיימת מצווה הבאה בעבירה - לא תעמוד על דם רעך, לא תרצח, ונשמרתם מאוד לנפשותיכם - מצוות שאדם דש בהן בעקבו
נכון. משהו פה לא הגיוני
אורית | 27-03-2020 15:38
ממתי טבילה בים לא כשרה??
רון הגאון, אתה תמיד מבין יותר מכולם, בור ועם
יפה | 24-03-2020 23:09
הארץ
3
טובלת ושרץ בידה
רון | 24-03-2020 12:34
אני בטוח שבשמים יראו בעין יפה טבילה שהובילה להדבקה ומוות. מין המפורסמות שלמען טבילה מותר לעבור על כל התורה כולה משפיכות דמים ועד עבודה זרה. נקודה למחשבה למי שלא איבדה את שפיות הדעת - אם הקורונה לא עוברת בטבילה למה יש טיפול מיוחד למקווה במקרה שנודע שחולת קורונה טבלה בו????
4
בייבי.....בוווום
בניאלה | 24-03-2020 14:14
ירידה בילודה ?!
5
מה קרה ? מישהו נעלב ?
דניאלה | 24-03-2020 14:15
השרץ נעלב
6
לא יאומן כמה רפורמים מגיבים באתר הזה
סרוגים? נו באמת | 25-03-2020 3:04
כל אלה שלא טובלות ממילא נכנסו לספר לנו כמה מקווה זה מסוכן
7
מה הבעיה בים? זה כשר מדאורייתא ומדרבנן לכל
שמעון | 26-03-2020 2:57
השיטות. באמבטיה יש כמה בעיות, אבל אם יש 40 סאה הטבילה כשרה לפחות מהתורה כי הרי מים שאובים אסורים מדס ולפי לא מעט ראשונים זה רק מדרבנן. בנוסף לא בטוח שלמים מצינורות יש דין של מים שאובים וזה מצריך ביאור. אבל איזו בעיה הלכתית יש בים?
קיים גם תחליף לטבילה
שמעון | 26-03-2020 3:03
אם הדם יוצא דרך שפורפרת ללא שנגע בבשר האישה טהורה כמו שמבואר בגמרא. הדבר לא נאסר מעולם ולכן היא טהורה אפילו מדרבנן. אבל זה דבר שמכון פועה ןהרבנות לא יספרו לכם
8
טבילה בים כשרה לחלוטין, למה לשקר זבלים
אתם רפורמים! | 26-03-2020 3:02
.
9
אם הנגיף לא עובר במים אז למה אסור לנשים בבידו
לטבול? | 27-03-2020 15:36
הנגיף עובר באויר, במשטחים, וכו
10
ואם אשה שאיןצלה תסמינים טבלה ואחריה מישהי
מירי | 07-04-2020 22:17
ואז היא ובעלה נגיד ימותו... גם אז לטבןל?