נשירת שיער בגיל ההתגברות - סרוגים
מבזק , תוכן שיווקי

נשירת שיער בגיל ההתגברות

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעת נשירת שיער בגיל ההתבגרות. תופעה זו זוהתה לא מכבר עם נשים בגיל המעבר וכעת מופיעה בטווח הגילאים שבין 21-14. קיימות סיבות רבות לנשירת שיער, חלקן נובעות מאורך וסגנון חיים, חלקן בשל פעילות כימית או חימום ומשיכה של השיער וחלקן מולדות

author-image
נשירת שיער בגיל ההתגברות
  מתוך: pexels.com

מהם הגורמים לתופעה? למה מומלץ לשים לב ואיך ניתן לטפל ולסייע במניעתה? במאמר זה נדון בהרחבה על הנושא.

מהם הגורמים לתופעת נשירת שיער בגיל ההתבגרות?

התופעות לנשירת שיער בגיל ההתבגרות יכולות לנבוע מלחץ, מתח, פעילות הורמונלית, נטילת גלולות, תזונה לקויה, אורך חיים לא מאוזן וגנטיקה. אלו הם הגורמים המרכזיים לתופעה זו עליהם נפרט בקצרה:

לחץ ומתח – נובעים הן בשל נסיבות חברתיות, כמו הרצון להיות שייך ומקובל בחברה והן בשל סיבות לימודיות- מבחנים, הגשת עבודות, עמידה בדרישות לימודיות נוקשות וכדומה.

פעילות הורמונלית– הופעה של סימני בגרות כמו קבלת הוסת הראשונה, עור שומני בפנים, פצעונים, צמיחת שדיים, נטילת גלולות ועוד.

תזונה לקויה- סיבה זו גורמת לנזקים בכל הגוף כאשר ביניהם נכלל גם השיער. הדבר נובע בעיקר כאשר צורכים  מזון מהיר רווי בשומן טראנס ודל ברכיבים תזונתיים עשירים. כמו גם מעט אוכל אשר אינו מכסה את מנת הקלוריות היומית, הנדרשת לתחזוקת גוף בריא.

אורך חיים לא מאוזן- מחסור או היעדר שינה, שינויים תכופים בזמן ההשכמה, היעדר פעילות גופנית וקושי לאזן בין תחביבים לזמני למידה.

גנטיקה- פעמים רבות כאשר האם והסבתא סובלות מנשירת שיער, ישנה סבירות שגם הבת/נכדה תסבול מתופעה זו.

פעולות כימיות, איסוף מהודק מדי וחימום יתר של השיער- שימוש תכוף במחליק שיער ללא חומרים מגנים, צביעה תכופה של השיער ואיסוף השיער באופן הדוק יתר על המידה..

למה מומלץ לשים לב?

בגיל ההתגברות מצב השיער מעיד על המצב הבריאותי ונשירת שיער היא אחד מהביטויים למצב בריאותי הדורש התייחסות. נשירת שיער תבוא לידי ביטוי בדילול עוביו של הקוקו, שערות רבות המצטברות בפתח ניקוז האמבטיה, יותר מעשר שערות הנותרות על המברשת בכל הברשה, קשקשת, שינויים בקרקפת, שיער שצומח בקצב איטי יותר מהעבר ותחושה "שהשיער השתנה" והוא אינו "מסתדר" כמו בעבר. מקרים אלו נובעים בדרך כלל מהיעדר של זרימת דם תקינה לקרקפת, תפקוד לקוי של תאי זקיק השיערה ומגנטיקה.

איך ניתן לטפל ולסייע במניעת נשירת שיער? 

כמו בכל סוגיה בריאותית, גם במקרה של נשירת שיער גילוי וטיפול מוקדם מסייעים בצמצום ומניעה של התופעה. כיום ניתן להיעזר בתכשיר מינוקסי, שאותו ניתן לרכוש גם בבתי מרקחת במרשתת ללא מרשם רופא. מינוקסי משפר את זרימת הדם לקרקפת ואת תפקוד זקיק השיערה. קיים תכשיר המותאם לנשים ותכשיר המותאם לגברים.

יחד עם זאת חשוב לאזן גורמים אחרים העלולים להביא לנשירת שיער כמו אורך חיים לא מאוזן הכולל מתח, לחץ ותעוקה, אכילה לא בריאה שנעדרת מינרלים וויטמינים ונסמכת על מזון מהיר עתיר בשומן, שינה לא סדירה, שימוש בחומרים כימיים רבים על השיער (כמו צביעה תכופה) או ביצוע פעולות תכופות של שימוש במחליק שיער המושך אותו ועלול להביא לנשירה .

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו