במשפט אחד אפשר לסכם: 'זאת לא השחיתות, טמבל' - סרוגים

במשפט אחד אפשר לסכם: 'זאת לא השחיתות, טמבל'

בפרפרזה על משפטו של נשיא ארה"ב, ניתן להגיד שזו לא השחיתות, זו הריבונות. עסקת המאה היא זו שנתנה את המומנטום לניצחון הימין, כשנתניהו דהר עליה ולא השאיר מתחרים מימין וגנץ לא הסתער על המציאה

author-image
במשפט אחד אפשר לסכם: 'זאת לא השחיתות, טמבל'
  Photo by Miriam Alster/Flash90

בפרפרזה על המשפט ששימש את ביל קלינטון בדרכו לניצחון על ג'ורג' בוש האב, שאמר "זאת לא הכלכלה, טמבל", אפשר להגיד במקרה הזה, 'זאת לא השחיתות, טמבל'.

עוד באותו נושא

לאחר ספירת 90% מהקולות לגוש הימין 59 מנדטים


31

במהלך כל מערכת הבחירות הזאת היה קיפאון עם הובלה של כחול לבן. הם אפילו ניסו לזנב קולות לציונות הדתית, מרחו חרד"ל על עיתונים ונראה היה שהם יכולים לשחק עם תיקו על קו המגרש עד למשפטו של נתניהו, שגם הוא, יהיה תלוי במידה רבה בתוצאות הבחירות הסופיות כנראה. שם עוד אין הכרעה גושית ברורה.

אבל הציבור בהחלט היה חלוק בנושא המשפטי הזה שאפף את נתניהו. ואז הגיע המפנה שמאז רק המחנה אותו הוביל נתניהו היה על המגרש לבדו. תכנית המאה. למרות שגם בני גנץ נסע לוושינגטון, היה זה נתניהו שעמד ליד נשיא ארה"ב כשנאם את הנאום הכי ציוני- תנ"כי שננאם כאן של מנהיג מעצמה כה גדולה. באותו רגע כשנתניהו רכב על העניין המדיני אל עבר העתיד, גנץ היה מאופק וחשף את הדי אן אי השמאלי שנצור בו, והתבטאויות של יעל גרמן ועופר שלח לא עזרו לו יותר מידי.

אבל גנץ לא הסתער על המציאה, על הבשורה המדינית האדירה הזו. אותה בשורה שנתניהו קצר אותה לאחר שנים שהוביל את הגוש הלאומי, זה שהתנגד לאוסלו, בצורה כזו או אחרת, ולהתנתקות, בצורה כזו או אחרת, ולנסיגות ולעקירות ולהתכנסויות- אותה מחנה המתנגדים הזה שלא האמין לפלסטינים קיבל את המילה ריבונות על חלקי המולד, חבלי התנ"ך, של יהודה ושומרון.

האמירה הימנית, המדינית הגיע לכל מחנה הימין, ש"ס ויהדות התורה דיברו כמו חנן פורת ז"ל, בליכוד, חלקים בכחול לבן ואפילו עמיר פרץ נמנע מלהיות שמלאני יותר מידי.

גם נפתלי בנט לא הצליח לבדל את עצמו מנתניהו שהלך כל כך הרבה ימינה. האמירות צריך מישהו ימני לידו לא קנו להם מצביעים. לפחות לא כמו שציפו בימינה.

הדרך הזאת היא שניצחה הלילה. וזה המומנטום שסחף מצביעים. נכון שהיה גם קמפיין מכוער על אישיותו של גנץ. אבל גם שם אפשר לדבר על כך שהגמגום בדיבור העיד גם על גמגום אל מול ההזמנות המדינית

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
תוכנית המאה כבר בוטלה על ידי האויב הערבי
מיכה פורטוגלמ | 03-03-2020 4:59
במהלך הקמפיין כבר ברור שאין תוכנית מאה ונתניהו לא הכיל ריבונות על סמך התוכנית כלומר היא מתה. לכן תהגיד שעל זה נצחון הליכוד טעות איש לא דיבר על מצע מדיני וגנץ בכלל שתק בהכל וזו הייתה הטעות. הציבור המתלבט רצה מנהיגות עם יד חזקה ונחושה והבין שלא יקבל את זה מגנץ ולכן בחוסר ברירה ממש הצביע לליכוד.
2
זו כן השחיתות.
מרדכי | 03-03-2020 5:31
השחיתות והשוחד הם הקלפים המנצחים, מפני שהם תואמים את סגנון חייהם של יותר מדי אנשים במדינה הציונית
ברור לחלוטין
התמים | 03-03-2020 6:57
שתוכנית המאה לא שיחקה תפקיד של ממש בבחירות האלה. אם כבר - לרעת ביבי שלא החיל ריבונות. מה שכן שיחק תפקיד היא השינאה, בדיוק כפי שביבי צפה וכפי שנתן אשל הסביר מפורשות. יודע ביבי נפש בהמתו ( לא רק מירי רגב ) .ביבי זרע שינאה, זרע חוסר אימון במערכות החוק והמשפט והצליח להוביל אחריו כמות גדולה של בוחרים. כפי שהסביר נתן אשל, חלק ניכר מהעם חושב שכמה שיותר גנב - ככה יותר גבר ולכן השחיתות לא הפריעה לו, אולי להיפך. ועם זה נצטרך לחיות בעתיד : שינאה ושחיתות. היידה ביבי, היידה נתן אשל.
3
חובשי הכיפות רואים רק דרך החור של
אני | 03-03-2020 6:46
ארץ ישראל השלמה... על המזבח הזה הם מקריבים את תורת ישראל ואת שלמות העם. אתם צועדים בביטחה לפילוג העם ולגלות ישראל. לכו תחגגו!!!
4
זו סופה של מדינת ישראל הדמוקרטית
מפוכח | 03-03-2020 6:51
ותחילת שלטון ארדואן המקומי, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. מדינת עולם שלישי עבריינית. אין שום סיבה לחגיגות
טמבל עאלק מפוכח
יניב | 03-03-2020 13:43
5
זו לא הריבונות, טמבל. זה הפונדמנטליזם
מריו קמפס | 03-03-2020 6:58
ביבי הוא מריונטה של האבנגליזם הפונדמנטליסטי האמריקאי. הזרם הנוצרי שעומד בעשורים הקרובים להיות הגדול בעולם. יעבור את הקתולים. לא במקרה שם נמצאת גם תעשיית הנשק של ארהב (בדרם, איזור ה Bible belt ). והם אלה שהעלו את טראמפ לשלטון. השטחיות הדתית של הזרם הזה הוא נושא למאמר אחר. ביבי הוא נציג ישראלי של האבנגליסטים הישראלים (הזרם הדתי לאומי) שהאבנגלעסטים האמריקאים מנווטיםמאותו כרצונם באמתעות הבובה שלהם, טראמפ. זה כל הסיפור.
6
בזיון שככה מכנים את גנץ
בחור | 03-03-2020 8:14
אויב פוליטי,ולא טמבל. חבל שאתר החדשות הזה יורד לרמה כזו.
7
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
מאיר - עברי אנכי | 03-03-2020 9:51
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
8
כרגיל
המעניש | 03-03-2020 10:04
הימין האליטיסטי תופס תחת וקרוא לבוחרי המרכז טמבלים. נו ככה זה כשישראל הראשונה נמצאת בעמדת כח כבר 13 שנה ברציפות, השתן עולה לראש.
9
נתניהו המלך!!!!!!!
רמי דוד | 03-03-2020 10:55
אוהבים את בינימין נתניהו. גנץ הביתה!