היס"מ ריססו את הנוער ועל הדרך את צלמת מקור ראשון - סרוגים

היס"מ ריססו את הנוער ועל הדרך את צלמת מקור ראשון

מירי צחי צלמת מקור ראשון הייתה בבית אל וצילמה את השוטרים מכים ומרססים את הנוער שהתנגד להריסה. היותה של צחי עיתונאית לא הפריע לשוטרים לרססה בגז פלפל. ארגון תדמית: זו תופעה עקיבה. פעמים רבות השוטרים מתייחסים אליה כאל מפגינה, עקב לבושה התואם את קוד הלבוש המקומי, תוך פגיעה בעבודתה."

היס"מ ריססו את הנוער ועל הדרך את צלמת מקור ראשון

מרים צחי הצלמת הוותיקה של עיתון מקור ראשון יצאה לצלם את המהומה שהייתה בבית אל אתמול (יום ב'). כזכור, המנהל האזרחי הגיע להרוס, יום אחרי פטירתו של הרב מרדכי אליהו, שני צריפים ביישוב בית אל. המבנים נבנו סמוך לביתו של הרב זלמן מלמד על ידי נוער היישוב, כמחאה על גזירת ההקפאה.

כאמור, מרים צחי, צלמת מקור ראשון, הגיעה לסקר את האירוע, את המהומות, המכות וההתנגדות של בני הנוער במקום. השוטרים שריססו את הנוער שהתיישב על המדרכה וגם הכו את אותם באלות, ריססו את עיתונאית מקור ראשון שצילמה את האירוע.

ככל הנראה, לבושה "המתנחלי" של צלמת מקור ראשון גרם לשוטרים להפליא את ריסוסם בעיתונאית הוותיקה ולא בפעם הראשונה.

ארגון תדמי"ת פנה אל מזכיר מועצת העיתונות, אריק בכר, שידאג להגן על עיתונאי בתפקידו מפני אלימות המשטרה. "אנו רואים בחומרה את ההפרעה של המשטרה לעבודתה של הגברת צחי. יש לציין שזו תופעה עקיבה. הגברת צחי מגיעה לצלם באירועי חדשות רבים ביו"ש, ופעמים רבות השוטרים מתייחסים אליה כאל מפגינה, עקב לבושה התואם את קוד הלבוש המקומי, תוך פגיעה בעבודתה", נאמר במכתב של ארגון תדמית שנשלח בין היתר למפכ"ל המשטרה ולשר לביטחון פנים.

תדמית דרשו ממועצת העיתונות להגן על עיתונאים שמסקרים הפגנות ומחאות. "מיותר לציין בפניך את החשיבות הראשונה במעלה של הבאת צילום עיתונאי מהשטח להעצמת הדמוקרטיה ולפיקוח אזרחי-עיתונאי על התנהלות זרועות השלטון. אנו מצפים, אפוא, כי מועצת העיתונות תשמיע את קולה, בשם ההגנה על ערכים אלה ותדרוש מהמשטרה לכבד את עבודתה של הגברת צחי, כמו כל עיתונאי אחר, להתנצל על הפגיעה בה ולדרוש שמעשים כאלה לא יישנו."

תדמית סיפרו כי מרים צחי הרגישה מחנק קשה, בעקבות הריסוס ושעתיים אחרי האירוע, היא עדיין סבלה מצריבות באזור הצוואר והראש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ומה הרגישו האזרחים ?!
שונא צבועים | 09-06-2010 10:12
2
באמת לא בסדר שהיא לבושה כמו מתנחלת
אשר | 09-06-2010 11:42