מוזס: לא לגייס חילונים לצבא, שלא יתקלקלו - סרוגים

מוזס: לא לגייס חילונים לצבא, שלא יתקלקלו

ח"כ מוזס הזהיר את יאיר לפיד כי אם יגייסו חרדים לצבא, הם יחזירו את החילונים בתשובה. יחד עם זאת הזהיר כי הציבור החילוני ילך לכלא ולא יתגייס.

author-image
מוזס: לא לגייס חילונים לצבא, שלא יתקלקלו
  צילום: פלאש 90

אתמול פתח חבר הכנסת החדש יאיר לפיד את נאומו הראשון בכנסת, שהיה למעשה הנאום הראשון בכנסת ה19. מיד אחריו השיב לו חבר הכנסת מנחם מוזס.

באופן טבעי, עיקר נאומו של מוזס התייחס לדברי לפיד על השוויון בנטל.

מוזס הזהיר: "אם מדברים על גיוס שלא במסגרות חרדיות, אני אומר לכם – תלמידי הישיבות האלה יחזירו בתשובה את ילדיכם, אתם לא תכירו אותם כשהם יחזרו מהשירות".

עוד הזהיר מוזס את לפיד: "האם אתה באמת מאמין שמאה אלף תלמידי ישיבות אפשר לגייס בכפייה? איך יהיו מקרקעין לבית סוהר בשבילם אם אין לנו מקרקעין לזוגות צעירים? הממשלה החדשה תצטרך להתמודד עם בור תקציבי, אם יקחו אותם לבית הסוהר זה יעלה הרבה יותר למדינה. ובהקשר לזה שמענו דברים נחרצים ממרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א בכינוס מועצות גדולי התורה שאם נדרש נלך כולנו לבית הסוהר יחד עם בני הישיבות".

מוזס לא התעלם מהעובדה שלפניו יהודי חשוב ומיוחס, ממש בנש"ק: "אבחר לספר לך מהעבר למופת של עמנו ומורשתנו, שלי וגם שלך, עבר שהוא העתיד היחיד שלנו כאן בישראל. סבך, דוד גלעדי, נולד בשם דוד קליין בטרנסליבניה – אוסטרו הונגריה, לאביו הרב שלמה זלמן קליין, למשפחה שבה 18 ילדים, משפחה שורשית למופת, משפחה שלא התביישה בזהותה היהודית ובקיום התורה. משפחה שהתייחסה אחר אחד מגדולי מורי ההוראה בדור האחרון, הרה"ג רבי שמואל שמעלקא קליין, רב העיר סעלעש המתואר באנציקלופדיה 'שם הגדולים', גאון וצדיק כביר, מפורסם בכל קצווי ארץ' ובעל מחבר ספר 'צרור החיים', הנלמד בהווה ובעתיד בכל הישיבות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כמה פשוט שירתנו 65 שנה ננוח והחרדים ישרתו לבדם
ניר | 12-02-2013 12:02
2
מוזס מדבר שיחנך קודם את הבת שלו.....
סגל | 13-02-2013 14:14