היום ייפגש נתניהו עם בנט, וכן עם ש"ס ויהדות התורה - סרוגים

היום ייפגש נתניהו עם בנט, וכן עם ש"ס ויהדות התורה

היום יפגש נתניהו עם ראשי שלש הסיעות הדתיות. מסתמן שהמכשול העיקרי הוא שאלת השוויון בנטל. ביש עתיד הצהירו שהם לא מוכנית להתגמש

author-image
היום ייפגש נתניהו עם בנט, וכן עם ש"ס ויהדות התורה
  צילום: פלאש 90

היום צפויה פגישה בין ראש הממשלה לבין ראשי שלש הסיעות הדתיות בכנסת.

מסתבר שבמוקד הדיונים תעמודנה החלופות השונות לפתרון בעיית השוויון בנטל.

לאחרונה הועלו הצעות שונות. לחלקן החרדים הביעו נכונות להסכים. אך בינתיים מבהירים ביש עתיד שהם לא מוכנים להתפשר כמלוא הנימה. על פי המדווח הבוקר בעיתון ישראל היום, (העיתון המזוהה עם ראש הממשלה), בליכוד עדיין מקוים ומאמינים שאנשי יש עתיד העלו את דרישותיהם כבסיס למשא ומתן. בסיס שממנו יוכלו אח"כ לסגת מעט. ואולם, ע"פ המדווח שם, עפר שלח יו"ר סיעת יש עתיד ממשיך לטעון שהם לא נכונים לשום פשרה, ושיעדיפו לשבת באופוזיציה ובלבד שלא להתפשר.

לפי האמור שם, מבחינת יש עתיד השאלה היא לא שאלת השוויון אלא שאלת הסמכות. עפר שלח אמר "ראש הממשלה צריך להחליט אם מקור הסמכות במדינה הוא החוק או הרבנים. אין פה עניין של להתכופף".

אחת ההצעות שהוצעו לגיוס החרדים היא מתווה יעלון. להצעה הזאת מתנגד גם בנט. לאחרונה הציע גם ראש הממשלה מתווה משלו. גם המתוה הזה צפוי להיתקל בקשיים.

אלעזר שטרן, שכלל לא בטוח שמפלגתו תהיה חלק מהקואליציה, לא המתין להסכמים הקואליציוניים והניח על שולחן הכנסת הצעת חוק משלו לגיוס החרדים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו