הייתה אישה של חסד: סופדים לברורה פרנסיס ז"ל - סרוגים

הייתה אישה של חסד: סופדים לברורה פרנסיס ז"ל

בשבוע שעבר הלכה לעולמה ברוריה פרנסיס ז"ל בתו של הרב גץ זצ"ל, סגנית ראש מועצת בנימין, סמנ"כלית משרד הדתות, וממקימי היישוב מצפה יריחו. מתוך ההספדים עליה שנאמרו בהלוויה ובשבעה

author-image
הייתה אישה של חסד: סופדים לברורה פרנסיס ז"ל
  באדיבות משפחת פרנסיס

בשבוע שעבר הלכה לעולמה ברוריה פרנסיס ז"ל בתו של הרב גץ זצ"ל, סגנית ראש מועצת בנימין, סמנ"כלית משרד הדתות, וממקימי היישוב מצפה יריחו. מתוך ההספדים עליה שנאמרו בהלוויה ובשבעה.

יעל אלון הבת של ברוריה: בשבת האחרונה זכיתי ואמא התארחה אצלי, היתה עת רצון ושוחחנו במשך כמה שעות. בין היתר, סיפרתי לה על מישהו שמאתגר אותי בלשון המעטה, ויש לי כעס כלפיו (מוצדק דרך אגב…) אמרתי לה באותה נשימה שיש לי בעיה להתייעץ איתה בנושאים כאלו כי מבחינתי אני מרגישה שהיא מייפה את המציאות, ורואה את הדברים בצורה ורודה מידי… אמא ענתה לי, יעל, אני לא מייפה את המציאות, המציאות באמת יפה. את יודעת שאני כבר לא נפגעת מאנשים? אני יודעת שאני אהובה ומוגנת. מי שמתייחס אליך לא יפה זה כי קשה לו. זה לא קשור אליך. השיחה הזו מאוד העסיקה אותי, הבנתי בימים האחרונים כי למציאות יש שכבות, לא דמיינתי שהתייחסו אלי לא יפה, אז זה היה רק הרובד השטחי, ברבדים העמוקים יש מהות, ורצון טוב, צריך לחיות את המהות.

משה רובכה, מנהל רטורנו ושכן של משפחת פרנסיס. ממקימי היישוב מצפה יריחו: כשהגענו ליישוב היה קשה לגייס משפחות שיגיעו לאזור מדברי וצחיח, כשפניתי לרפי וברוריה מיד נענו בחיוב והגיעו לישימון ליישב את השממה. יום לאחר החתונה, חזרו הביתה וגילו שגנבו להם את כל הציוד החדש. אני, הזדעזעתי, ספקתי כפיים ובאתי לנחם אותם ולראות איך אפשר לעזור. מצאתי זוג שמח, רגוע, בוטח שהכל לטובה ואפשר להתחיל מהתחלה.

אחד המנחמים, סיפר שהיה עם חבר בדרך לצפון ביום שישי, הייתה להם תקלה ברכב והם נתקעו בכניסה למצפה יריחו עם מנוע שרוף, שעתיים ניסה לשפץ את הרכב בחוסר הצלחה. בשלב מסויים הוא וחבר שלו התחילו לצעוד לישוב, מלוכלכים ומבואסים שהטיול נדפק להם, כשהם הגיעו, הפנו אותם למשפחת פרנסיס, כשהם הגיעו, רפי וברוריה אמרו להם, איזה יופי שבאתם, חיכינו לכם, הם סיפרו שהיתה להם שבת מרוממת, מלאת דברי תורה ושירי שבת, ומעל הכל הם התרשמו מהכבוד ההדדי והאהבה ששררה בין בני הזוג.

משה, אחד הבנים, סיפר שהגיע פעם הביתה וראה המון אנשים אוכלים ונהנים, הוא שאל את אמא, מה, יש כאן אירוע? לא, ענתה אמא, אוטובוס נתקע בדרך לירושלים לא היה להם איפה לעשות שירותים אז הזמנו אותם לבוא לאכול ולנוח… היא הייתה אישה של חסד והכנסת אורחים.

מוטי יוגב, הכרתי אותה כשהייתי סגן ראש מועצת בנימין. היא הייתה מלאה באנרגיות של עשיה, ואור הטוב. בין אם בתוך מצפה יריחו התעורר על הצרכים החינוכיים, בין אם באופן כללי במועצה. כל פעם חשתי כך- לגבי כל משפחת גץ, קראתי את הספר על הרב גץ, יש כוחות גדולים במשפחה. ואצל ברוריה במיוחד. הכרתי גם את רפי. יש לי זיכרון שפגשתי אותם עם רחל לוי, ראש מחלקת כוח אדם.

הרב אלי בן דהן שעבד יחד עם ברוריה בעת שהייתה סמנ"כלית משרד הדתות וממונה על המועצות הדתיות: עובדת מאוד מסורה, שירותי הדת היו מאוד חשובים לה, דאגה כל הזמן שהמועצות הדתיות יפעלו בצורה מיטבית. דאגה לבלניות אין מצב שהעובדים לא יקבלו את השכר בזמן.

___

אזכרה במלאת השבעה למרת ברוריה צילה פרנסיס ע"ה – תתקיים היום יום שלישי, ט"ז בשבט, בשעה 17:45 במועדון היישוב מצפה יריחו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
י
אלי | 11-02-2020 14:09
ברוך דיין האמת