הצבא רק מפלג את העם; יש להפסיק את גיוס החובה - סרוגים

הצבא רק מפלג את העם; יש להפסיק את גיוס החובה

"החובה לגייס את כולם היא למעשה נטל על הצבא שמטפח אבטלה סמויה וחוסר מקצועיות" אומר הח"כ הטרי שמציע את הפסקת גיוס החובה ומתן משכורת קבע לחיילים שיתגייסו לצבא.

הצבא רק מפלג את העם; יש להפסיק את גיוס החובה
  הצבא לא מאחד אלא מפלג (פלאש90)

חבר הכנסת המיועד משה פייגלין מהליכוד, שיגר הבוקר (א') מכתב לראשי הסיעות בכנסת וקרא לערוך רפורמה מקיפה בכל הקשור לגיוס לצה"ל.

במכתב ששוגר לראש הממשלה בנימין נתניהו, ליו"ר 'הבית היהודי' – נפתלי בנט, יו"ר 'יש עתיד' – יאיר לפיד, יו"ר 'ש"ס' – אלי ישי ויו"ר 'אגודת ישראל' – יעקב ליצמן, מפרט פירט פייגלין את עיקרי הצעתו ובהם:

"חוק גיוס חובה יישאר במתכונתו אך צה"ל יגייס רק את מי שמעוניין להתגייס. רוב המתגייסים יעברו מסלול הכשרה קצר (לא יותר מחודשיים) שיכשיר אותם לתפקידים שונים בעת חרום וישתחררו."

"מתגייסים שיתנדבו ליחידות לוחמות יתגייסו לפחות לשלש שנים ויקבלו שכר מינימום בתקופת ההכשרה ושכר קבע בתקופה המבצעית. מתגייסים שיתנדבו ליחידות שרות יתגייסו לתקופות ארוכות יותר של 5-6 שנים לפחות בהתאם להכשרה המושקעת בהם, גם הם יקבלו שכר מינימום בתקופת ההכשרה, ושכר קבע בתקופת השרות."

כתחליף לשירות בצה"ל ימשיכו המסגרות של שרות לאומי ושרות אזרחי לפעול בהתאם לצרכים האזרחיים, כשיקבע דרוג של נקודות זכות לפי מידת ההתגייסות, שתתורגם להעדפה ועידוד בכל מה שהחברה יכולה לכבד ולעודד את מי שנרתם לטובתה. (אקדמיה, שיכון,תעסוקה וכו').

במכתבו תוקף פייגלין את התפיסה לפיה הצבא הוא גורם המאחד את עם ישראל (כור היתוך) וטוען כי "נכון להיום חלקים גדולים מאוד בחברה הישראלית – ולאו דווקא חרדים, מוצאים את הדרך להשתמט משרות החובה ובשרות המילואים משרתים אחוזים בודדים בלבד מתוך כלל החברה. השרות הצבאי בכפייה הוא אחד הגורמים המפלגים והמפוררים את החברה בישראל והדיון המתנהל כעת הוא אחת הראיות לכך. כמו כן החובה לגייס את כולם היא למעשה נטל על הצבא והכלכלה שמטפח אבטלה סמויה וחוסר מקצועיות."

הרווח הגדול ביישום הצעה זו, על פי פייגלין הוא "לא רק בייעול הצבא, אלא גם בשחרור כל מי שכלוא היום בחובת הגיוס (הן בצבא והן בישיבה ) לשוק העבודה. במקום לממן חיילים מובטלים ובחורי ישיבה שלא רוצים להתגייס, יכנס כח צעיר לשוק העבודה ויביא לחלוקה צודקת יותר של הנטל הכלכלי המוטל על אזרחי המדינה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
אתה חוזר על השגיאה של עוצמה להיות שטיח לחרדים -
מ. | 03-02-2013 12:00
חרדים הם כתות. הם במפורש נגד חז"ל. מספיק מה שאתה רץ לסלע בהר הבית בזמן שבחז"ל מפורש שהמקדש היה במקום הנמוך שבהר. הסלע היה ע"ז של השמש כמפורש ביחזקאל סוף פרק ח'. הע"ז הזאת הייתה מחוברת דרך ה"צינור" עם פולחן השטן שבשילוח. תשתחרר מהכתות אם אתה רוצה לעזור לעם ישראל!
2
אדם חכם ....
יא | 03-02-2013 14:27
3
מספר 1 לך ללמוד
מיכאל | 03-02-2013 14:53
המקדש היה במקום הנמוך בהר? פתחת מסכת מידות אי פעם בחייך? זה כמו להגיד שהר סיני הוא בעמק...כתוב שם בדיוק להפך, כיצד עולים במדרגות מעזרה לעזרה עד שיא הגובה של המקדש עצמו. ו"הסל בהר הבית", אבן השתיה עפ"י המסורת המובאת ברידב"ז, לא היה חשוף עד ימי בית שני ככל הנראה, אז איך הוא הסלע המוזכר ביחזקאל?.אלא הוא המוזכר במשנה במסכת יומא כסלע שהיה בקודש הקודשים. ומה הקשר לכתות? לימוד נעים
4
שאלה סתם : הוא ישראלי הפייגלין הזה ..?
אדוניה,חיפה | 03-02-2013 18:54
5
חבל שאיש אמוני מדבר כך!!!!
אלי | 03-02-2013 19:02
לצערי קשה לקרא את דבריו של איש אמוני כמשה פייגלין. יש על כולם חובה הלכתית להתגייס למלחמת מצווה. גם ישיבות כמו מרכז הרב נהגו להתגייס, אין שום סיבה לתת פטור ממצווה. גיל הגיוס וכן תקופת הגיוס צריכים להישקל מתוך כובד ראש ואחראיות לאומית, אבל להביא למצב שבו פוטרים לגמרי מגיוס זהו מצב שאינו נכון הלכתי.
6
אבל אז איך יתקפו את החרדים על זה שהם לא משרתים?!
יאיר | 03-02-2013 19:27
באמת אני מתפלא עליך...
7
חוששני שמר פייגלין יורד לאט אבל בטוח מהפסים
אני | 03-02-2013 19:42
איזו הצדקה מוסרית אפשר למצוא שבחור אחד יתפלש בבוץ וימסור את נפשו והאחר יתפלש על החול בשפת הים ? וכל זה כדי "להציל" את החרדים שקידשו מלחמה על הגיוס כדי שלא "יקררו" להם את הבחורים. "האחיכם יצאו למלחמה..."
8
שירות צבאי כלוחמים ישחרר את צעירי החרדים מתסבוכת.
עמוס ארליך | 03-02-2013 23:20
היום הם נאלצים להאמין שהתורה רוצה בשלטון גויים על יהודים. העובדה שקריאה ישירה בתורה סותרת תפיסה זאת גורמת לפסילת התורה כמקור סמכות, והחלפתה ב"גדולים".
9
Moshe Feiglin on forced conscription
Samuel | 03-02-2013 23:51
.The greatest mitzva is limmud Tora Hakedosha..Feiglin is 100%right.Come a day everyone will realise that..
10
צודק. עם כל זה שהתרגלנו אחרת הוא פשוט צודק
מישהי | 05-02-2013 12:41
הצבא ינוהל ויתפקד במקצועיות והקרע בעם יופסק. הגיע הזמן שלמישהו יהיה אומץ לומר את זה....הלואי ויצליח להעביר זאת בכנסת
11
צודק
שלום | 05-02-2013 14:43
שר הבטחון ברק כבר אמר כמה פעמים שאנחנו צריכים צבא קטן וחכם, הכח שמתבזבז על כך שהצבא כזה ענק הינו עצום, מליארדים מתבזבזים בגלל גודל הצבא והעובדה שהוא חובה, הרי כשכל שנה מקצצים לבטחון חצי מליארד זה עובר בשקט, כלומר שזה לא מסוכן וזה רק על חשבון בזבוזי הכספים שם. בקיצור זה יהיה טוב לתקציב המדינה, לאיחוד המדינה, לבטחון המדינה, לשוק העבודה ועוד. לבל נשכח שעד כמה שנשאיר את גיוס חובה אין מצב לשוויון בנטל ממש, הרי יש את הערבים, את הבנות שמתפטרות מטעמי דת, יש את המשתמטים (אחזוים גבוהים בקרב החילונים), את האחוז הקטן מבני הישבות שישארו, וגם בקרב החיילים אין שוויון זה מכייף בגלי צה"ל וזה בקושי חי בגולני, אז אין מצב לשוויון בנטל אלא ע"י הסרת הנטל. תמיד לא הבנתי למה הנציגים החרדים מעולם לא חתרו לכיוון הזה, ועכשיו פייגלין תפנה אליהם ראשון, הם ודאי יצטרפו אליך לפרוייקט. אבל האמת היא שבשביל להרים את הרעיון צריך מסע קמפיין ענק, שישנה את דעת העם, ויתן לו לחוש עד כמה הגיוס חובה מיותר בהצלחה פייגלין
12
תגובה ל5
חיים | 05-02-2013 15:11
כשהמדינה תתחיל לחייב נטילת לולב חובה, ושמירת השבת חובה, אז שתחייב גם את הגיוס מהטעמים ההלכתיים כאן הנושא מדיני אם לחייב גיוס, כמובן שכל אחד יוכל להתגייס לפי רצונו או מצפונו או דעתו ההלכתית, אך אין סיבה שהמדינה תאכוף את זה אגב, יש לזכור שגם בחוקת המדינה בעיקרון הצבא הינו רשות, ורק שכהוראת שעה הוגדרנו למצב חרום, כך שאין צורך בחקיקה מחודשת בשביל להעביר את ההצעה, אלא לבטל את ההוראת שעה
13
שוויון בנטל היא סיסמא נבובה - צריכים לדבר על תיגמול
בנצי | 05-02-2013 15:30
צודק הח"כ הנכבד. גם בתוך הצבא אין שיוויון בנטל. יאיר לפיד שירת בעיתון במחנה והרב שי פירון שירת בחיל חינוך. במה זה טרם לשוויון בנטל? מבחינת תרומה לבטחון ישראל מבחינה תקציבית אולי היה עדיף לסגור את עיתון במחנה ולמכור את גלי צה"ל, לא משנה מה איכותם. צריכים לדבר על תיגמול המשרתים, וכן על תשלום משכורת לחיילים בהדרגה.
14
פייגלין ראש הממשלה הבא
שמוליק! | 05-02-2013 18:45
15
ציק בסדום שמדבר דברי אמת, יישר כח פייגלין
חייל לשעבר לצערי | 18-02-2013 0:20
כל אזרחי ישראל השפויים והישרים חושבים כמוך ממזמן.