'חננו': המשטרה מתנכלת לבעלי כיפה גדולה ופאות - סרוגים

'חננו': המשטרה מתנכלת לבעלי כיפה גדולה ופאות

מעמותת חננו נמסר כי נער נעצר אתמול בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים ללא כל עילה חוקית ועוכב במשך ארבע שעות במגרש הרוסים. בעמותת 'חננו' מוסרים "מדובר כבר בתופעה רחבה כ"כ שדי ברור שאינה אקראית של מעצר של צעירים רק בגלל חזותם, כיפה גדולה ופאות."

'חננו': המשטרה מתנכלת לבעלי כיפה גדולה ופאות
  למצולמים אין קשר לכתבה (פלאש90)

י', נער בן 17 תושב בית אל, הגיע אתמול בבוקר לתחנה המרכזית בירושלים.

בבידוק בכניסה לתחנה מרכזית, נמצאה על גופו של י', אלה מתקפלת. לשאלת המאבטח מדוע הוא מחזיק אלה, ענה י' שלמיטב ידיעתו אין כל איסור בחוק על אחזקת אלה והיא משמשת אותו לצורך הגנה עצמית כיוון שהוא נוסע בטרמפים. כזכור, אתמול נדקר בצומת תפוח שבשומרון נער בן 17 שהיה בדרכו בטרמפים לישיבתו בקדומים. את המאבטח התשובה לא ספקה, והוא הזמין למקום ניידת משטרה.

השוטרים שהגיע למקום הודיעו לי' כי הוא מעוכב ולקחו אותו לבית המעצר במגרש הרוסים. בחיפוש נוסף שנערך על י' נמצאו בין חפציו תרסיס גז מדמיע, וכן נמצאו בכיסו 3 מסמרים באורך סנטימטר וחצי. החפצים נלקחו מי', שנאלץ להמשיך ולהמתין בתחנה בלא שנאמר לו מה האשמה בגינה הוא מוחזק.

במהלך העיכוב ביקש י' להתייעץ עם עו"ד מטעם עמותת 'חננו', י' פנה לעו"ד עדי קידר ושאל אותו האם אכן יש עילה לעכב אותו על אחזקת אמצעי הגנה עצמית מעין אלו. עו"ד עדי קידר ענה לו שאין שום עילה שכזו ואף ביקש לדבר עם החוקר. מסתבר שכל אותה העת חיפש החוקר עילה חוקית לאסור את אחזקת האמצעים שנמצאו על י' ולעצור אותו. לאחר שהבהיר לו עו"ד קידר כי אין כל עילה שכזו וכי העיכוב אינו חוקי, נאלץ חוקר לשחרר את י', אחרי קרוב ל4 שעות של עיכוב.

בתקופה האחרונה מגיעים לעמותת 'חננו' עשרות פניות על עיכובים ומעצרים שווא שהמשותף לכולם הוא חזותו של הנעצר/מעוכב, נערים המזוהים חיצונית עם תדמית 'נער גבעות'.   ב'חננו' מצירים מאוד על תופעת מעצרי ועיכובי השווא שחווים עשרות נערים מדי שבוע, "מדובר כבר בתופעה רחבה כ"כ שדי ברור שאינה אקראית כי אם מונחה ע"י מדיניות של הדרגים הגבוהים. בחודשים האחרונים עוכבו עשרות נערים במקומות שונים ברחבי ירושלים, רק בגלל חזותם, כיפה גדולה ופאות. יצוין  שרוב מוחלט של המקרים לא הייתה כל עילה למעצר או עיכוב.

עו"ד עדי קידר ששוחח עם החוקר מסכם את דבר המעצר "כבר שנים רבות לא זכורה לי סיטואציה הזויה כמו כאן, בה עו"ד מסביר לחוקר משטרה כי אין כל איסור בחוק על דבר מסויים, ועל אף שהחוקר מודה בכך שאין איסור חוקי שידוע לו הוא מתעקש להמשיך ולהחזיק במעוכב בתקוה למצוא עילה שכזו".

מהנער נמסר כי בכוונתו להגיש תביעה נגד משטרת ישראל על עיכוב שווא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
רק תביעות המוניות נגד שוטרים יכולים להויל...
א | 30-01-2013 13:41
או ליתר דיוק, הכלים האחרים בוודאי לא יעזרו.
2
המשטרה הקדושה של השילטון הקדוש מחליטה החלטות קדשות>>>
א.בן שמואל | 30-01-2013 16:29
פועל יוצא הכך שמרגישים קרבה לחילונים מאשר לשומרי המצוות הנשמעים לגדולי התורה .
3
אלה, גז מדמיע, מסמרים... והוא לא מבין למה עיכבו אותו.
יעל | 30-01-2013 19:12
ואם היו מוצאים את זה על ערבי... גם הוא היה מתפלא למה עוצרים אותו? לא שאני אוהבת ערבים, אבל זה כלי נשק לכל דבר, ואין שום קשר לחזותו החיצונית.... הפעם הגזמתם