חידון התנ"ך של השומרון: הרבש"ץ ניצח את המורים לתנ"ך - סרוגים

חידון התנ"ך של השומרון: הרבש"ץ ניצח את המורים לתנ"ך

קרני שומרון חגגה השנה את ט"ו בשבט בשלב הגמר של חידון תנ"ך אזורי למבוגרים לזכר החייל גלעד סרי. 12 מתמודדים הגיעו לשלב הגמר שבסיומו הוכתר יאיר עטרי כחתן התנ"ך של השומרון.

חידון התנ"ך של השומרון: הרבש"ץ  ניצח את המורים לתנ"ך
  המתמודדים בחידון בקרנ"ש (יח"צ)

קרני שומרון חגגה השנה את ט"ו בשבט בשלב הגמר של חידון תנ"ך אזורי למבוגרים בגילאי שלושים ומעלה. בחידון שנערך בחסות תו"ם גלעד – תורה ומדרש, לזכרו של החייל גלעד סרי ז"ל, לקחו חלק משתתפים מכל גווני הקהילה מקרני שומרון והסביבה.

החידון התקיים השנה בפעם השלישית כחלק מתוכנית "קהילה לומדת תנ"ך" – תוכנית לימוד חווייתית ומעמיקה שכללה מפגשים עם מרצים מהשורה הראשונה וטיולים בעקבות התנ"ך. השנה יזם המרכז הקהילתי קרני שומרון שיתוף פעולה עם מכללת הרצוג שבגוש עציון שסיפקה עבור התוכנית את מיטב המרצים למפגשים שהתקיימו בישוב והיו מיועדים הן למתמודדים והן לקהל הרחב.

לשלב הגמר הגיעו 12 מתמודדים מהישובים הסמוכים- איתמר, יקיר, צופים, קדומים וקרני שומרון והאירוע התקיים בשיתוף הקהל בשירה בציבור עם יהודה גרינבוים, בשילוב קטעי משחק של השחקן גיא דורון, נגנית נבל וסרטונים על פיהם נשאלו המתמודדים שאלות שונות.

בין המתמודדים שעלו לשלב הגמר ניתן היה למצוא בנקאי בסניף מזרחי טפחות המקומי, מהנדס של מאיץ החלקיקים באוניברסיטת אריאל, מדריך טיולים מיתולוגי זה 34 שנה של בתי ספר מקרני שומרון והסביבה, מורה לביולוגיה, ראש שבט בתנועת הצופים במקום ועוד. במהלך החידון הופתע הקהל כאשר מנחה הערב ועורך החידון מר נריה פנחס, בעצמו חתן תנ"ך עולמי לשעבר, עבר בין הצופים ושאל אותם שאלות כאשר לעונים נכונה חולקו סוכריות וממתקים ברוח החג.

"הכרנו את גלעד כעלם צנוע מחד גיסא וכאיש עקרונות מאידך גיסא, בחור צעיר שחי את התנ"ך, שנשם את התנ"ך ושיישם אותו הלכה למעשה. גלעד היה אדם שהתנ"ך תמיד היה באמתחתו, הכיר את ארץ ישראל דרך הרגליים וידע את מוצאה ומובאה", פתח רב הישוב קרני שומרון.

הרצל בן ארי, ראש המועצה המקומית קרני שומרון, הודה למשפחת סרי על שמצאה דרך כל כך יפה להנצחת בנם גלעד ע"ה, וסיפר לצופים כי הוא מתרגש מהאולם המלא, ומהתשובות שענו הילדים והנוער. בן ארי סיפר לקהל על הבנייה המתרחבת בישוב ואמר כי "בקרוב עומדות להתווסף כ-400 יחידות דיור לקרני שומרון כחלק מהחזון שלנו 'לגדול לעיר- להרגיש בכפר'".

במקום השלישי בחידון זכה עמוס כהן, מורה לתנ"ך מהישוב איתמר, במקום השני שמר אריאלי מקדומים, אף הוא מורה לתנ"ך, בתיכון "גולדה" בפתח תקווה. לחתן התנ"ך הוכתר יאיר עטרי רבש"ץ הישוב יקיר, שסיפר כי הוא נהנה מאוד והוסיף "יישר כוח לקרני שומרון על ההפקה המדהימה, אני במקרה זכיתי אבל בעצם כולם פה זכו, ולכולם מגיע והיה באמת תענוג".

"המשפחה הצליחה להחיות את ההנצחה על ידי המפעל הזה, ולאט לאט אנחנו לומדים להכיר את אישיותו של גלעד בזכות הקרנת הסרטונים של סיפור חייו. היפה הוא שמרגישים שגלעד ממשיך לחיות עימנו ויהי רצון שמפעל זה ימשך לאורך שנים", אמרה אחת הצופות שהגיעה במיוחד מגבעתיים, והתפעלה גם מהתשובות המהירות ששלפו הילדים כשהוצגו השאלות לקהל.

"אני עורך הרבה חידונים בהרבה מקומות אבל חידון שיש בו נוכחות מלאה של כל הקהילה על כל שכבותיה ומגלים בו ידע כה רב זה פשוט מדהים, יש לך כאן מכרה יהלומים" כך אמר מנחה ועורך החידון נריה פנחס להרצל בן ארי ראש המועצה.

צוות השופטים הורכב מראש מכללת הרצוג, הרב פרופסור יצחק קראוס, ראש המועצה המקומית קדומים, חננאל דורני ותומר וקשי חתן התנ"ך הראשון של החידון בקרני שומרון.

במכתב שכתבה אביבה אמו של גלעד למתמודדים ולמתנדבים שסייעו להצלחת החידון סיפרה כי   "גלעד מצד אחד אהב לטייל בטבע, להכיר כל צמח וכל ציפור ודרך הסתכלות בבריאה התקרב אל ה', ומצד שני למד תנ"ך בכל מקום שרק הלך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו