עשור לעמותת מקימי | האם השיח הכלכלי השתנה? צפו: - סרוגים

עשור לעמותת מקימי | האם השיח הכלכלי השתנה? צפו:

הצריכה בישראל עלתה, ועמה גם ההלוואות, החשבונות וגם החובות. משפחות רבות עובדות ועדיין לא מסוגלות לצאת מהמעגל הפיננסי שמוביל לעוני. כאן נכנסת עמותת מקימי שכבר עשור מובילה את השינוי בשיח הכלכלי

מפעל החסד המודרני השתנה בשנים האחרונות, מעזרה לנזקקים וחלוקת סלי מזון, אנו מוצאים עמותות שפונות דווקא למשפחות שלא צריכות עזרה פרטנית, אלא משפחות עובדות שנכנסו לחובות ויכולות לצאת ממעגל העוני.

עמותת מקימי, בהובלת ישראל ליבמן, פועלת כבר עשור בשינוי השיח הכלכלי ולמען צריכה נבונה: "השיח השתנה מאוד והמודעות להיום לצריכה נבונה אצל המון משפחות עלה פלאים", אומר בראיון באולפן סרוגים ישראל ליבמן, "אנחנו רואים את זה כל הזמן".

האם זהו מפעל החסד המודרני שאליו צריך לתרום? "כל אחד צריך לתרום למה שקשור אליו ומדבר אליו. ישנן משפחות שזקוקות למוצרים בסיסיים כמו לחם וחלב, ופעם היו רואים את זה כבעיה פרטנית. לעזור באופן נקודתי. משפחה שהייתה נכנסת לחשבונות וחובות הייתה מבקשת תרומה. ההבדל הוא שיש גם וגם: אם ניקח את כל העניים אזי ישנם כאלו באחוזים גבוהים מאוד שאפשר להוציא אותם ממעגל העוני. התפקיד שלנו זה למצוא את אותם אנשים שהולכים שפופים, שהם כביכול עניים, אבל יכולים להיות במקום אחר ובהליך נכון".

איך זה עובד בעצם? "כל אחד יכול לפנות אלינו, ונפגשים. אנחנו פותחים הכול מרמת המסטיק שקונים ועד החינוך והמשכנתא, לשקף מה קורה איתנו במצב הכללי: הכנסות, הוצאות, חובות. מי שעושה את זה כבר נמצא במקום אחר. עצם התהליך להיכנס לתוך הפרטים הקטנים ולשים מראה מבחינה כלכלית – כבר עושה תהליך גדול".

מן הסתם לא כולם מסכימים לחשוף הכול: "נכון, חלקם חושפים בקלילות, חלקם לא מוכנים בשום פנים ואופן וחלקם עוברים תהליך. אנחנו אומרים: קשה לכם לחשוף? תגיעו לפגישה על כוס קפה, וגם אם הם לא באים עם ניירת, אחרי הפגישה הם רואים שכדאי להם".

הפגישה עולה כסף? "השירות ב-מקימי הוא ללא עלות. כל אחד יכול לפנות, מכל המגזרים. אנחנו חיים מתרומות וב"ה כל עוד תורמים לנו אנחנו נותנים את השירות בחינם".

ישראל ליבמן, מייסד עמותת מקימי באולפן סרוגים. צילום: סרוגים

מתנדבים יכולים באמת להביא לשינוי כלכלי? "אין לנו מתנדבים בתחום הזה, זה תחום מאוד מקצועי ולכן אנחנו מאמינים שרק אני מקצוע יובילו אותו. ישנם יועצים שיושבים כל יום עם משפחות, ויש להם ניסיון והם גם עוברים הכשרות. רק באופן מקצועי אפשר להוציא אנשים שהיו במצב קשה".

במבחן התוצאה – ישנם אחוזי הצלחה? "ברור. אחוזי הצלחה גבוהים מאוד. אבל הכול תלוי במשפחה עצמה, היא מקבלת את הכלים, אבל המשפחה צריכה לעבור את השינויים, כמו להפחית במזון, עבודה נוספת, לחסוך במקומות שאפשר – אלו שינויים שמשפחה צריכה לעבור. כל עוד היא מוכנה ויכולה – היא עפה גבוה. מאנשים שהיו במקום נמוך, רבים הצליחו לחסוך לבר מצוות וחתונות ולרכוש דירה. אנחנו בסף הכול עוזרים להם לחיות כפי הכנסתם".

אחרי 20 שנה בתחום, ועשור עם עמותת מקימי, מה הטיפ שאתה יכול להביא? "לחיות ממה שיש בלי להסתכל על הסביבה, אלא עצמכם. זו המשימה! כאשר אנחנו רואים אנשים שעושים שינויים ומצליחים, זה הסיפוק הגדול וכייף לראות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עמותה מיוחדת.
אבי | 20-01-2020 21:05
מדהים. יישר כח לכם...