אחרי שנתיים של עבודות וסערה נרחבת בנוגע לתזמון פעולות הבנייה, גשר יהודית צפוי להיפתח מחר (שני) לתנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים וקורקינטים בתל אביב. הגשר עובר מעל נתיבי איילון, ומחבר בין מזרח העיר למערבה – משכונת מונטיפיורי לשכונת ביצרון.
הגשר, שאורכו כ-110 מ' במיפתח אחד התלוי מעל נתיבי איילון, תעלת האיילון ופרוזדור הרכבת, מחבר בין שדרות יהודית ממערב ובין רח' יגאל אלון ממזרח. גובהו כ-5.5 מ' בממוצע מעל נתיבי איילון, והוא מורכב מכ-1,400 טון פלדה המרכיבים את כלל מבנה הגשר והמעקות ואשר בוצעו ע"י חברת הגבעה כקבלן המשנה לקונסטרוקציות ואלמנטי הפלדה בפרויקט. לצורך ריצוף הגשר נדרשו כ-1,500 מ"ר של דק במבוק, וכ-800 מ"ר של צבע מיוחד לצורך צביעת שביל האופניים על הגשר.
לאורך הגשר, הונחו מעין פינות ישיבה הנראות כסלעים והן מתכתבות עם נראות הגשר ומאפשרות לעוברים והשבים לנוח לאורכו. כמו כן בוצעו עבודות תאורה ופיתוח נרחבות, כמו גם הפיכת שדרות יהודית באזור הגשר למדרחוב. את העבודות להקמת הגשר ביצעה קבוצת אורון באמצעות עבודה של עשרות רבות של פועלים לאורך היום והלילה, במשך חודשים רבים.
במקור הגשר היה אמור להיפתח כבר לפני כחצי שנה – אך ההקמה נדחתה בעקבות קשיים הנדסיים וכן בעקבות ההתנגדות של המפלגות החרדיות לעבודות על הקמת הגשר בשבת. כזכור, בעקבות ההודעה המקורית על בניית הגשר שר התחבורה דאז ישראל כץ התנגד לביצוע העבודות בשבת, ותקף את עיריית תל אביב על כך שלטענתו ההודעה על קיום ההודעות בשבת היא מקוממת ומיותרת. בעקבות זאת כץ הורה לחברת נתיבי איילון, המבצעת את הפרויקט עבור עיריית תל אביב – יפו, להקפיא לאלתר את ביצוע כל העבודות המתוכננות להקמת הגשר ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות, כפי שנעשה במקרים דומים בעבר וכמקובל בארץ ובעולם.
ההחלטה על הקפאת הבניות הובילה לסערה נרחבת בממשלה, שאף הגיעה לבג"ץ בשנה שעברה. עם זאת, שופטי בית המשפט העליון הבהירו לשר כי החלטתו אינה סבירה ואישרו את העבודות במתכונתן המקורית. לאחר עיכוב של כחצי שנה, העבודות להקמת הגשר החלו בינואר 2019.
אהוד שפירא, מנכ"ל חברת הבת של קבוצת אורון, שהקימה את הגשר, אמר כי "אנו גאים לקחת חלק בפרויקט גדול זה, ומברכים על התוצאה. הגשר זוכה בימים אלו לאישורם של כל הגורמים הבטיחותיים, והוא יוכל לשמש – החל מעתה – את הולכי הרגל ורוכבי האופניים והקורקינטים באזור. קבוצת אורון, שהקימה גשרים משמעותיים ומרכזיים רבים בארץ, גשר מחלף אלייקים, גשר טייבה מעל כביש 6, מחלף ראש העין בכביש 5, גשרים רבים בכביש 1 ובכביש 65, גשרי הרכבת מעל נחל שורק ונחל באר שבע ועוד רבים אחרים, תמשיך לפעול להקמת פרויקטים הנדסיים מורכבים ומאתגרים- שהם תחום מומחיותה".
מה דעתך בנושא?
3 תגובות
1 דיונים
יהודית לא נבנית
ארץ ישראל נקנית (ונבנית) בייסורים , אבל למה להוסיף ייסורי לשון???
15:10 19.01.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ובבניית יהודית ננוחם
עוד אבנך ונבנית בתולת בת יהודית!!
15:37 19.01.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אולי בנייתו???
עד לאן תגיעו בטעויות המביכות האלה??? אין טיפונת הגהה???
14:52 19.01.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר