חכו עם השמפניות: זה רק מדגמים - סרוגים

חכו עם השמפניות: זה רק מדגמים

בדרך כלל המדגם נוטה מנדט או שנים שמאלה מהתוצאות האמיתיות, ובדרך כלל קולות החיילים מזיזים את הכל ימינה. בצבא אין ערבים ולכן אין שם מי שמצביע בל"ד שיכולה להעלם.

author-image
חכו עם השמפניות: זה רק מדגמים
  פלאש90

לפי תוצאות המדגמים, הליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, השאלה היא איזו ממשלה זו תהיה.

גוש הימין מונה 61 ח"כים. כך שאפשר להרכיב ממשלה שתכלול את הליכוד (31), הבית היהודי (12), ש"ס (12) ויהדות התורה (6). זאת תהיה ממשלה שיכולה להחזיק מעמד, אבל היא קואליציה שעומדת על חודו של קול.

נתניהו ינסה בודאי להכניס פנימה גם את יש עתיד. יש להניח שהוא יצליח, אבל אז מתחים על נושאים מזדמנים ייצרו משברים קואליציוניים. נתניהו יכול להרכיב גם ממשלת אחדות לאומית עם העבודה ויש עתיד. קואליציה של שלש מפלגות, שגם היא צפויה למתחים פנימיים, ולא תאריך ימים.

בסך הכל מדגמים

כך או כך, יש לזכור שאלה אינם אלא מדגמים. בדרך כלל המדגם נוטה מנדט או שנים שמאלה מהתוצאות האמיתיות, ובדרך כלל קולות החיילים מזיזים את הכל ימינה. בל"ד נמצאת על גבול אחוז החסימה, באחד המדגמים היא לא עוברת. בצבא אין ערבים ולכן אין שם מי שמצביע בל"ד. מאידך, גם עוצמה לישראל נמצאת על סף אחוז החסימה, ובצבא יש להניח שיש מי שהצביע עבורה. אמנם, נתניהו לא יצרף אותה לממשלתו, אך היא נותנת תמיכה לגוש הימין.

יש מקום להניח שגם הליכוד או הבית היהודי (או שתיהן) תתפחנה קצת בקולות החיילים. מעבר לכך שבצבא אין ערבים, בצבא יש 100% הצבעה. אומרים שהליכוד נפל בגלל אחוזי הצבעה נמוכים, בצבא המצב שונה.

הסכינים הארוכות

אין צורך לשלוף את הסכינים הארוכות, הן כבר שלופות. וזו הבעיה. כבר חודש שלם שבימין כולם נועצים את הסכינים הארוכות אלה באלה. נתניהו בבנט, הליכוד בבית היהודי וכו'. אם לא היו שולפים אותן לפני הבחירות – לא היה צורך לשלוף אותן גם אחריהן.

הקמפיין האכזרי של הליכוד נגד הבית היהודי, לא עורר אצל תומכי הליכוד חשק לצאת מהבית ביום הבחירות.

מהפכות ומהפכים

לראשונה בישראל המפלגה הגדולה בכנסת לא עוברת את אחוז החסימה, ולראשונה בישראל מפלגה חדשה לגמרי שאין בה אף חבר כנסת מקבלת 19 מנדטים. לכאורה שתי צפורים במכה אחת, אז זהו שלא. שתי הצפורים מאזנות זו את זו. מצביעי קדימה הם אנשים שמחפשים טרנד תקשורתי, קדימה היא מפלגה שהוקמה מתוך רעש תקשורתי, בלי מסר ובלי אידאולוגיה,  וגוועה ברגע שנכנס לזירה איש תקשורת אחר שכבש את הבמה בלי לדעת בשביל מה. התנועה ויש עתיד הן בדיוק קדימה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מאמר חכם
| 23-01-2013 0:06