היערכות לסערה: המטרה - מניעת אובדן חיי אדם - סרוגים

היערכות לסערה: המטרה – מניעת אובדן חיי אדם

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, קיים הערכת מצב לקראת הסערה הצפויה: "המשימה המרכזית היא מניעת אובדן חיי אדם, יש לתעדף הוצאת כוחות קודם כל להצלת חיים"

author-image
היערכות לסערה: המטרה - מניעת אובדן חיי אדם
  יונתן זינדל/ פלאש 90

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיים לפני זמן קצר הערכת מצב עם כוחות החירום וההצלה לבחינת מוכנות והיערכות הכוחות לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי להתרחש החל מהלילה.

ארדן הדגיש כי המשימה המרכזית היא מניעת אובדן חיי אדם ולכן יש לתעדף הוצאת כוחות קודם כל להצלת חיים ורק לאחר מכן לטיפול בתשתיות או בנזק כלכלי. בנוסף, השר הנחה לחבור לרשויות המקומיות באזורים המועדים להצפות ולמזג אוויר קיצון ולחדד את אחריות הרשות המקומית לוודא מוכנות התשתיות החיוניות בהתאם לפוטנציאל הפגיעה (ניקוזים, ביוב וכו׳). כמו כן יש לפעול מול כלל הרשויות לביצוע כל הפעולות המקדימות למניעת סכנות.

עוד באותו נושא

אלה ההנחיות לקראת הסערה המתקרבת

עוד הנחה ארדן כי יש לאייש באופן מלא את כל מוקדי החירום הטלפוניים ולוודא שאין אף קו טלפון שלא מאויש על ידי מוקדן החל מהלילה ועד יום שישי בצהריים, וכי על משטרת ישראל למפות את כל הכבישים וצירי התנועה שיש סכנה להצפתם ולהיות במוכנות מיידית לסגירתם.

בנוסף, הנחה כי יש לקיים רשת עדכונים מיידיים בין מרכז החיזוי של המכון המטאורולוגי לכוחות המשטרה וכיבוי האש בכדי להתריע על שינויים בתחזית מזג האוויר ואירועי קיצון העלולים להתפתח באזורים ממוקדים ביממות הקרובות וכן יש לתגבר את צוותי הצוללנים של כבאות והצלה לישראל ולהקצות מסוקי משטרה בכדי לקצר את זמני ההגעה של הצוללנים לאזורים בהם נדרש חילוץ.

עוד הוסיף ארדן כי יש להציג לצה״ל ולפיקוד העורף את הצורך הצפוי בסיוע בכלים הנדסיים, סירות גומי וחיילי פיקוד העורף ולהעמידם בכוננות להקפצה מיידית.

בהערכת המצב השתתפו מ״מ מפכ״ל המשטרה, נציב כבאות והצלה, מ״מ נציב בתי הסוהר ופיקוד המשטרה, כב״ה, מד״א, פיקוד העורף ונציגי המל״ל והשלטון המקומי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו