דו"ח חושף: יש דמיון בין ה-BDS לקבוצות אנטישמיות - סרוגים

דו"ח חושף: יש דמיון בין ה-BDS לקבוצות אנטישמיות

דו"ח חדש בשם "האנטישמיות החדשה", שנכתב על ידי 23 ארגונים לא ממשלתיים, טוען כי תנועת החרם נגד ישראל נוסדה ומגובה על ידי ארגוני טרור. עוד טענו כי יש קשר בין הארגון למסרים של קבוצות אנטישמיות בארה"ב

דו"ח חושף: יש דמיון בין ה-BDS לקבוצות אנטישמיות
  הפגנה של פעילי BDS בהולנד. ארכיון (

דו"ח חדש שפורסם הבוקר (שני) ברשת "פוקס ניוז" האמריקנית חשף כי קיים "דימיון חסר תקדים בין תנועת ה-BDS ובין קבוצות ימין קיצוניות בהפצת אנטישמיות בארה"ב". הדו"ח, שפורסם תחת הכותרת "האנטישמיות החדשה", זכה לגיבוי של 23 ארגונים יהודיים ונוצרים לא ממשלתיים.

"הקואליציה הרחבה מאחורי הדוח מדגימה את הדאגה הגדלה בנוגע לאנטישמיות בארה"ב" נטען בדו"ח. "הרבה מהשנאה הזו לעתים קרובות מוסתרת מאחורי מסווה של קמפיין דה-לגיטימציה נגד ישראל. התנהגות הזו לא נגמרת ביהודים, היא מאיימת לפרק את הערכים האמריקנים ותוביל לאלימות נרחבת".

עוד באותו נושא

נגד ה-BDS: בריטניה תעביר חוק שיאסור חרם על ישראל

"אנחנו רואים תופעה בקרב כל התנועות הרדיקליות, כשה-BDS מובילים אותה, שהופכת את האנטישמיות למיינסטרים כדי להסית לשנאה נגד יהודים", אמרה ליאורה רז, מייסדת תנועת "StopAntisemism". "אני חושבת שתנועת ה-BDS שמה את הזרקור על אנטישמיות. הם למעשה פתחו תיבת פנדורה".

מארק גרינדורפר, אחד מהעומדים מאחורי הדו"ח, הוסיף וציין כי "הקבוצות היום שמפיצות אנטישמיות משתמשות באותו סגנון, מסרים ולעתים אפילו תמונות שאנטישמים השתמשו בעבר. החלק השני הוא ההצטלבות של הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני, שהם כעת באופן אחיד מפיצים את המסרים האלו. יש אלמנט טרוריסטי מאחורי זה וזה מה שאנחנו מנסים לחשוף". לטענתו, "תנועת ה-BDS והאג'נדה שלה נגד ישראל מקודמת גם על ידי קבוצות עליונות לבנה בארה"ב".

"במשך יותר מדי זמן, BDS היה יכול להסתוות כתנועת צדק חברתי באמריקה, בעוד הוא מפיץ שנאת יהודים ומסית לשנאה ולאלימות. על ידי החשיפה אנחנו מעצימים את האמריקנים להילחם בזה באפקטיביות" סיכם גרינדורפר. בדבריו ציין כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם על דו"ח שמנסה להילחם באנטישמיות בקמפוסים בארה"ב ואמר כי "הוא עשה בדיוק מה שהדו"ח המליץ, אבל זה יהיה הרבה יותר מקיף אם גם הקונגרס יפעל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו