מה לתנועות עזרא ובני עקיבא ולכסף של כנסיות וכמרים? - סרוגים

מה לתנועות עזרא ובני עקיבא ולכסף של כנסיות וכמרים?

אם הרב ריסקין והרב סתיו שהתיר לבני עקיבא ולעזרא ליטול מכספי קרן הידידות למדו היטב מה עומד מאחורי הכספים הללו? היהדות הדתית והחרדית תשלם מחיר יקר על נטילת הכספים היחודיים הללו, שהם כספי "עבודה זרה" המסמאים עיניים טהורות של בני נוער תמימים. שאול שיף מודאג.

author-image
מה לתנועות עזרא ובני עקיבא ולכסף של כנסיות וכמרים?
  למצולם אין קשר למאמר (פלאש90)

בולוניה, איטליה, 1858. כוח משטרה פלש לביתו של סוחר יהודי על פי הוראת האנקויזיטור הקתולי וחטף את אדגרדו מורטרה, בנו בן השש מזרועותיו. אמו של הילד התמוטטה ובכייה נשמע בכל העיר.

כשהוריו של אדגרדו ניסו לאתר דרך כלשהי להחזיר את בנם, הם גילו מדוע דווקא הוא מכל שמונת ילדיהם נחטף. התברר להם, כי אחת המשרתות הקתוליות של המשפחה שחששה כי התינוק ימות ממחלה, הטבילה אותו בסתר.

אדגרדו אמנם התאושש ממחלתו, אבל סיפור הטבלתו הגיע לאוזני האנקויזיטור של בולוניה, שהורה לקחת את הילד ולשלוח אותו למנזר, כדי להפוך אותו לקתולי טוב, שהרי אף ילד נוצרי אינו יכול לגדול אצל הורים יהודים.

חטיפתו של אדגרדו מורטרה היא פרשה אמיתית שרוב ההיסטוריונים המודרניים התעלמו ממנה. גורל ילד יהודי אחד, שהביא לעימותים עם הכנסייה בכל רחבי אירופה, להתערבות אישים מבני משפחת רוטשילד ועד לנפוליאון השלישי.

עד כאן ציטוט מהשער האחורי של הספר "חטיפתו של אדגרדו מורטרה" פרי עטו של דיוויד קרצר (הוצאת כנרת). סיפור מדהים שהזכיר לי את ההצגות שבהן השתתפתי בילדותי, והן נסובו בדרך כלל סביב הכותרת: "מוישלה והחוטף" (הכנסייתי כמובן).

התנהגותה השפלה של הכנסייה הנוצרית במקרה זה כמו במקרים אחרים לאורך הדורות כלפי העם היהודי, לא הרתיעה בשנת 1944 את רבה הראשי של רומא, ישראל זולי, להמיר את דתו. לדת הקתולית ובכך לגרום מבוכה עצומה ליהודי איטליה ואירופה כולה. אם הוא היה עושה זאת בימים אלה לא הייתי מתרגש כלל וכלל.

ישראל מוצפת  בכסף נוצרי ואוונגליסטי, בעיקר מארה"ב ורבים משתחווים לצלב הכסף. תופעה מוזרה, שהרי ים של נצרכים והומלסים מוכים הם נחלת היבשת הזאת ומה להם לדאוג דווקא לבני עקיבא ותנועת עזרא החרדית וכו' וכו' וכו'?

רק באחרונה קראתי ריאיון עם רבה של אפרת, הרב שלמה ריסקין במקור ראשון, שבמהלכו מסביר הרב ריסקין בהתלהבות, כי לתורם האוונגליסטי שלו, ג'ון האגי מטקסס, אין שום מטרות נסתרות וכל הצדקות שלו ומעשי החסד שלו נובעים מאהבת ארץ ישראל והיהודים.

אז לרגע אני נוטש את כל הפסיקות ההלכתיות החד משמעיות של כל גדולי ישראל נגד נטילת צדקות ותרומות מכספי נוצרים, כמרים וכנסיות. החל מהראי"ה קוק זצ"ל ועבור לרבנים י.ש. אלישיב, הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו כולם זצ"ל ורבים נוספים יבדלו לחיים ארוכים ביניהם הרב צפניה דרורי שליט"א וראשי העדה החרדית.

נוטש ושואל: ומה על כתביו של האגי עצמו? האם הכסף עד כדי כך מסמא את העיניים? הנה כתבה של עיתונאי חילוני שאינו חשוד על דבקות בהלכה היהודית. כותב עומר כרמון: "ביום שבו מציינים היהודים את חורבן הבית, הסתיימה בוושינגטון הוועידה הראשונה של "נוצרים ציונים למען ישראל", בהנהגת אחד המטיפים הטלוויזיוניים הפופולריים והחזקים בארה"ב, ג'ון האגי.

לאיפה הולך הכסף?

האגי, נוצרי אבנגליסטי ותורם נדיב של הסוכנות היהודית, הגיע לגבעת הקפיטול עם 4,500 מתומכיו כדי לשכנע את חברי בית הנבחרים לתמוך בתקיפה ישראלית על מתקני הגרעין של אירן. בפגישותיו עם חברי הקונגרס מדבר האגי על הסכנה שמהווה פצצה גרעינית אירנית לביטחונן של ארה"ב וישראל. אולם בספרו האחרון, "הספירה לאחור של ירושלים", הוא מסביר כי תקיפת מתקני הגרעין היא תנאי הכרחי לתחייתו המחודשת של ישו.

האגי טוען כי בעקבות מלחמת העולם שתפרוץ, יושמדו מרבית היהודים בישראל או ימירו את דתם. המשיח הנוצרי יתיישב בהר הבית, יקים מחדש את בית המקדש וינהל משם את ענייני העולם.

על-פי תחזיתו של המטיף הנוצרי הפופולרי, רוסיה לא תוכל לעבור לסדר היום על תקיפת מתקני הגרעין האירניים, ולכן תעמוד בראש קואליציה של מדינות ערב שיפלשו לישראל. אלא שאז יתרחש מאורע שמיימי, במהלכו יעלו לגן עדן כל הנוצרים הטובים. כל האחרים (יהודים, קתולים, מוסלמים, בודהיסטים וכו') ייקלעו לתקופה איומה שבה תשרור בכדור הארץ מלחמה הרסנית בין בני האור לבני החושך.

בראש צבא החושך תעמוד דמות שטנית שקרויה אנטיכרייסט (האיחוד האירופי לפי האגי). בסופה של אותה תקופה יושמדו מעל פני כדור הארץ כל הכופרים שלא יסכימו להכיר בכך שישו הוא המשיח. אלה שיכירו בישו, יזכו לאלף שנות שלום ועושר." ועוד לא כתבתי כאן גילויים מעניינים על השקפת עולמו של יחיאל אקשטיין העומד בראש "קרן הידידות" הטמאה.

האם הרב ריסקין והרב סתיו שהתיר לבני עקיבא ולעזרא ליטול מכספי קרן הידידות למדו היטב מה עומד מאחורי הכספים הללו? היהדות הדתית והחרדית תשלם מחיר יקר על נטילת הכספים הייחודיים הללו, שהם כספי "עבודה זרה" המסמאים עיניים טהורות של בני נוער תמימים, וכל הרוצה לקבל חומר הלכתי בעניין זה, מוזמן לפנות אלי בכל שעות היום והלילה.

==

המאמר התפרסם ב'בסוד שיח'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
למה לשים תמונת צלב?
משה | 26-12-2012 15:16
בעיה קשה מאד - קבלת כסף מהמיסיון. חבל מאד שיש רבני שמאל שתומכים בזה, ונקווה שקולם לא ישמע...
2
בבני עקיבא ועזרא לא מקשיבים לסתיו
בארי | 26-12-2012 15:22
הוא אוהב להגיד אבל לא הוא הפוסק להם
3
2 אתה טועה בגדול
חזי ברשצ'נסקי | 26-12-2012 18:21
הרב סתיו הוא רב תנועת הנוער עזרא יחד עם הרב וייצן. ולא תמצא שום גוף שנמצא במצוקה כספית (ותנועות הנוער לא שוחות בכסף) שיסרב לקבל פסיקת הלכה מהרב שלו עצמו (שאולי בדברים אחרים הם פחות נשמעות לו). בכל אופן עוד סיבה לפסילת מועמדותו של הרב סתיו למשרת הרב הראשי.
4
במצבם הנוכחי - עזרא היו מקבלים גם כסף מהחמאס
בוגר | 26-12-2012 23:01
כסף לעובדים אין להם, מקבלים משכורות (הרבה) מתחת למינימום
5
אין אמת בידיעה! שאול שיף תתנצל!
דניאל | 26-12-2012 23:49
אין זו הפעם הראשונה ששאול שיף מטיל רפש מבלי לדעת את העובדות!!! מהיכן לקחת את המידע שעזרא ובני עקיבא מקבלים כספים מהנוצרים ועוד יותר מכך מהיכן לקחת את המידע שרבנים אלו התירו להם את העניין ! - שאול שיף חזור בך והתנצל הן בפני התנועות והן בפני הרבנים! - אל תהיה עיתונאי קטן...
6
שועלים מחבלים בכרמים
אביעד | 30-12-2012 9:58
לקחת כסף מהמיסיון?? השתגעו לגמרי?? שכחו את מסעי הצלב?? שכחו את שתיקת הכנסיה בשואה?? כואב לי הלב שיש רבנים כאלו