לראשונה ייכנס מחר שר חובש כיפה למשרד הביטחון - סרוגים

לראשונה ייכנס מחר שר חובש כיפה למשרד הביטחון

השר נפתלי בנט ייכנס מחר לפקיד שר הביטחון, הוא הנחה שהכניסה לתפקיד תהיה ללא טקס וללא משמר כבוד. לטענתו בכדי לגשת מיד לטיפול באתגרים המשמעותיים המונחים לפתחו

author-image
לראשונה ייכנס מחר שר חובש כיפה למשרד הביטחון

לראשונה מאז קום המדינה אל משרד הביטחון ייכנס חובש כיפה. שר הביטחון הנכנס, נפתלי בנט, ייכנס מחר (שלישי) לתפקידו בשעה 11:00.

השר בנט החל אתמול בשורת מפגשים והתייעצויות ביטחוניות לקראת כניסתו לתפקיד, וימשיך בהם גם היום, על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית וללמוד לעומק את אתגרי צה״ל ומערכת הביטחון.

עוד באותו נושא

"נתניהו טועה, המינוי שגוי": המתקפה של יואב גלנט


19

במסגרת זו, החליט השר להיכנס ישירות לתפקיד, ללא טקס וללא משמר הכבוד, בכדי לגשת מיד לטיפול באתגרים המשמעותיים המונחים לפתחו.

בהמשך השבוע ייפגש השר עם חברי פורום המטה הכללי בראשות הרמטכ״ל ומיד לאחר מכן יפגוש את פורום ראשי האגפים במשרד הביטחון בראשות מנכ״ל המשרד.

ארוכה הדרך למשרד

ההיסטוריה של בנט ותפקיד שר הביטחון, החלה כאשר התפקיד הובטח לו בידי נתניהו לפני בחירות 2015 כששיתפו פעולה והשתדלו לפחות, לא לתקוף אחד את השני. אך התפקיד נותר בידי משה בוגי יעלון, ובנט מונה לשר חינוך, שקד לשרת המשפטים ואורי אריאל מהמפלגה המשותפת כשר חקלאות. לאחר מכן עם התפטרות ליברמן, שהחליף את יעלון כשנכנס לממשלה, דרש בנט את התפקיד, אך הוא לא ניתן לו למרות האולטימטום שניסה להציב בנט, אך הורד מהעץ דרך שליחת ראש המל"ל אל הרב דרוקמן.

זה היה אולי אחד המהלכים שהובילו לפרישה מהבית היהודי והקמת הימין החדש, שבבחירות הראשונות נחלה כישלון, אך הפעם כשרצו המפלגות יחד כמעין בלוק טכני, בנט זכה להגיע לתפקיד הנכסף, כשזמן פקיעתו טרם ידוע. בנט סרב לתפקיד שר התפוצות, ותפקידים אחרים שהוצעו לו על ידי בנימין נתניהו, אך נעטר לתפקיד שר הביטחון שהגיע במסגרת האילוצים ומלחמת הגושים הפוליטיים בין גנץ לנתניהו.

אתמול חברי הממשלה אישרו במהלך ישיבת הממשלה את המינוי של נפתלי בנט כשר הביטחון, זאת בהתאם לסיכום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. השר יואב גלנט הצביע נגד המינוי.

כזכור, יו"ר הימין החדש ביום שישי האחרון עם נתניהו במשרדו, שם הציע למנותו לשר ביטחון. השניים גם סיכמו שמפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22, כחיבור טכני ומתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית. בתוך כך, בנט הסכים שבמידה ותוקם ממשלה חדשה כגון, ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון.

בשלב הזה איילת שקד לא תקבל תפקיד כשרה, זאת לצד התפטרותו של אורי אריאל היום מהממשלה. עם זאת, המהלך היה על דעתה של איילת שקד, כאשר בנט ביקש גם ליידע את הח"כ השלישי ברשימה וחברו הטוב, מתן כהנא על ההתפתחויות.

לבנט ושקד הוצעו 2 תיקים פנויים לבחירה או לקבל את תיק הביטחון. זאת מבין 3 התיקים הרלוונטיים: רווחה, חקלאות או תיק התפוצות, עליו הודיע בנט כי הוא מוותר כבר בתחילת השבוע. שקד הסכימה לוותר לחזור לשולחן הממשלה תמורת תיק הבטחון לבנט, תחת הסיבה שלא ראתה לנכון להיכנס בממשלת מעבר לתפקיד שר.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
חובש כיפה.. אהבתי ת'הגדרה..
חחח | 11-11-2019 10:11
ירא שמיים עוד לא נכנס לשם..
לבחון עפי מעשיו.ללא קשר כיפה או שיקול זר אחר.
בטחון,הוא של כולנו. | 11-11-2019 11:18
.
2
פוליטית הוא גמור.
משה | 11-11-2019 10:54
....
3
חאן אל אחמר
יאיר נ | 11-11-2019 11:10
תתחילו לארוז הגיבור שלנו עם הכיפה הגיע....לא ליצמן....אבל קרוב....והוא הגבר הזה...שלא משאיר פצועים בשטח (חוץ מאיילת שקד...היא אישה זה מותר על פי ההלכה) הוא יפנה אתכם ביד חזקה ובזרוע נטויה...
4
מה איכפת לי מהכיפה שלו? שיעשה את העבודה!
בני | 12-11-2019 7:36
די למנטליות של שטעטל!