ויבדל אלוקים בין האור ובין החושך: בין רבנים לרע-בנים - סרוגים

ויבדל אלוקים בין האור ובין החושך: בין רבנים לרע-בנים

אמנם נצטווינו לכבד תלמידי חכמים, אך יש לשים דברים על השולחן. יש רבנים, ולצערנו יש גם רע- בנים שמתלבשים באצטלא דרבנן ומתחזים לעובדי ה', ומשתמשים בכתרה של תורה כדי לנצל את מצוקתם של אנשים תמימים ולסחוט מהם כספים. לאלו אסור לקרוא בשם רבנים, כי אם רע-בנים

ויבדל אלוקים בין האור ובין החושך: בין רבנים לרע-בנים
  ברלנד (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

עלינו לדעת לעשות הבדלה. להבדיל בין קודש לחול.

לא לטשטש, לא לקרוא לחול קודש. להבדיל בין אור לחושך, לא לקרוא לחושך אור. העולם הזה אמנם מתעתע בנו מאוד, אבל צריכים זהירות רבה. לא להתפעל מתפילות ארוכות ומרגשות, ואף לא מלימוד 'תורה', אם חסרה אנושיות בסיסית. אם התחום שבין אדם לחברו לוקה בחסר. לא ללכת שבי אחרי דמויות מסנוורות.

אמנם נצטווינו לכבד תלמידי חכמים, אך יש לשים דברים על השולחן. יש רבנים, ולצערנו יש גם רע- בנים שמתלבשים באצטלא דרבנן ומתחזים לעובדי ה', ומשתמשים בכתרה של תורה כדי לנצל את מצוקתם של אנשים תמימים ולסחוט מהם כספים. להבדיל בין אור לחושך: לאלו אסור לקרוא בשם רבנים, כי אם רע-בנים.

תיעוד ב-200 קמ"ש: כתב אישום חמור לנהגי הרב ברלנד

עוד באותו נושא

'עוברת את גיל 100'•מזעזע: צפו בתחקיר על הרב ברלנד


66

כמה מדוייקות ההגדרות שנתן הרמב"ם בלשונו הזהב על אדם ששם לו כמגמת חיים להשתמש בכתרה של תורה ולהתפרנס מן הצדקה:

א. "הרי זה חילל את ה"- וכל המחלל שם שמים בסתר, וסוחט סכומי כספים אדירים מחולי סרטן, נפרעים ממנו בגלוי.

ב. "ובזה את התורה"- תורת משה אמת, תורת ה' תמימה. ומי שמשתמש בכתרה של תורה וקורא לעצמו "רב" כדי לנצל את מצוקתם של האומללים, אין בו תורה אלא הוא מבזה את התורה.

ג. "וכבה מאור הדת"- עם ישראל מלא אור. יהודים טובים, תמימים ומתוקים, כל כך רוצים להתקרב לה' ולאור באורו. לקחת את תכונת הצימאון לה' כדי להפוך יהודים לתלותיים אומללים, זה כיבוי מאור הדת.

עוד באותו נושא

בלתי נתפס: צפו בהמשך התחקיר על אליעזר ברלנד


16

ד. "וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא"- אשרי מי שעמלו בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו. אוי לו למי שעושה את התורה קרדום לחפור בה, מחשיך את אורם הגדול של צדיקי אמת, ובמקום להדליק את האור העצום שיש בנשמות ישראל, מתאכזר לבנים אהובים של ה' יתברך. בעולם הזה אולי הוא גורף מיליונים ומתעתע בחולים ובמשפחותיהם שיש לו כוח ריפוי תמורת הון רב. אבל מסכן האדם שהיה יכול כל כך להאיר ובמקום זה תמורת שטרות רבים גורם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא! (והלוואי לבבו יישבר בקרבו, הלוואי יזכה לחזור בתשובה שלימה).

וכמו נבואה שזורה בדברי הרמב"ם: "וכל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עוון, וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות". ה' יצילנו.

=======

הרב אריאל לוי הוא תושב חברון, ראש בית המדרש 'חיבת הארץ' בעתניאל שבהר חברון

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
62 תגובות - 31 דיונים מיין לפי
1
הרב ברלנד
אציק | 25-10-2019 11:19
קודש קודשים הרב ברלנד....וזה שאתם בחברון לא מקובל עליכם...הרב ברלנד..עדיף לא לדבר...כי מה שאתם עושים בחברון לא יותר טוב...
לעידו - פששש... איזה תגובה... אתה אלוף אתה.
צבי | 29-10-2019 20:18
מי יכול עליך, תגיד?
לצבי הבא לצוד. המשתמש ב'הוליוד' לא ראוי למענה
עידו 2 | 27-10-2019 15:39
אני מוכן רק להוסיף על תגובתי.
תגובה לעידו 2
צבי | 27-10-2019 0:00
תגיד לי, עידו, אתה מוכן למחוק את התגובה המטומטמת שלך? אתה יודע מה הרב אריאל בדק או לא בדק? על מה אתה מקשקש בשכל? ברלנד הוא לא רב ואתה חי בסרט הוליוודי כנראה.
מנין החוצפה ועזות המצח ולשון הרע של רב א. לוי
עידו 2 | 26-10-2019 22:31
לזה יקרא רב? האם רב אריאל לוי בדק וחקר והחליט שהרב ברלנד שליט''א ''פושע''? בגלל ''רבנים '' ....... כאריאל לוי הגלות נמשכת. אוי אריאל אריאל !!! אמר הנביא
הרב ברלנד = גואל רצון
יגלדיכל | 25-10-2019 14:57
חסידיו השוטים. צר לי עליהם. יום אחד יתפקחו ויבינו ששרפו לעצמם את החיים
הרב ברלנד חרמן זקן ללא זקפה
מגלסמכמ | 25-10-2019 14:54
את זה לא אני אומר, אלא הוא, כשנשפט על עבירות מין
אני בעצמי ראיתי כשבא להתארח בשכונה בירושליים
ר | 25-10-2019 13:20
באיזה מהירות מטורפת הנהגים שלו נסעו בתוך השכונה, בסכנת נפשוטת נוראית, כל מיש היה שם אמר הם רשעים או משוגעים... הם כמעט דרסו כמה וכמה ילדים ואנשים (לך תדע אולי באמת דרסו שם). הם נסעו כמו חיות ממש.
2
מה עדיף?
אפרת | 25-10-2019 11:21
מה עדיף אותכם תדתל שעוברים על מצוות עשה מהתורה שאסור לאישה ללמוד גמרא ואתן לומדות שאסור שלאישה נשואה יראה השיער ואתן מראות, שאסור ללכת בלי גרביים ואתן הולכות, וכו תחנכו את המידות והמוסר שלכם לפני אהבת הארץ ואהבת ישראל. תבדקו אם אתם באמת אוהבים או שמא השונאים הגדולים, אם אתם אומרים שכל מעטה הרב ברלנד בטלית ולבוש חסידי הוא רק חיצוניות, אז איפה הפנימיות שלכם, איפה הפנימיות שלכם - אתם אלה שמנסים להפוך את הדתיות לחיצוניות ולתרבות האם אתם באמת שומרים עיניים ממראות אסורים, האם אתם באמת שומרים נגיעה לפני חתונה, או לא שומעים שירת נשים???? אתם בעצמכם אנשים שפלים המחפשי זהות !!!! ונראה שהרע בנים שלכם הם הרע בנים שכבר הזהירו עליהם חכמי ישראל האמיתיים!!!!!
מי דיבר בכלל על הציבור הדתי לאומי?
לאפרת | 29-10-2019 22:39
דיברו עכשיו על הסוטה ברלנד. אין לך מה לענות ואת מנסה לדחוק את הנושא ולהסתיר אותו עי שאלה לא קשורה? תגיבי לעניין. האם הרב ברלנד לא סוטה? האם הוא נקרא יהודי?(שלא לדבר על דתי, ובטח לא רב) האם מעשיו הם מעשעם של אדם שפוי? עזבי עכשיו ת'דתל!
100 אחוז צודקת!!!
אליאור | 26-10-2019 20:41
תתביישו לכם שאתם עוד הולכים נגד ההלכה ומצדיקים את עצמכם אני לא רוצה להיכנס פנימה לחיים האישיים שלכם אבל מה שברור שא-ת-ם חיות אדם!!!!!!!
ברלנד
א | 25-10-2019 15:33
ברור שעדיף ללכת בלי גרביים מאשר חילול השם . איפה בכלל השאלה ??? קצת לימוד תורה אמיתי לא מזיק אף פעם
אני שונא של ברלנד שלא יהיה טעות
תגובה לעזרא | 25-10-2019 13:19
.אבלמה שכתבת לא נכון המזרחי עושה דברים נגד כל ההלכה אין שום היתר ללכת בלי גרביים מעל הברך ולא לכסות את השיער אין דבר כזה . וזה שלמזרחי יש בבית אינטרנט פרוץ וטלוויזיה בסלון והולכים עם מכנסיים צמודים כל מערכת בני עקיבא היא בושה וחרפה ליהדות . [אגב הגנון של המזרחי הוא לא חדש ביהדות היו הרבה תקופות שקהילות שלימות היו נגד הלכה אבל ששם בעיקר זה היה בורות ופה זה הפוך זה מגיע מנאורות]
הסטת הנושא היא תחבולה בזויה
עזרא | 25-10-2019 12:49
כל הרפש ששפכת כאן על הציבור הציוני-דתי אינו רלוונטי לתועבותיו של ברלנד (עריות, גזל, חילול השם ועוד). מה גם שתגובתך מגלה בורות קשה. אין שום איסור לאישה ללמוד תורה, והרמבם אף מדגיש שאשה שלמדה תורה יש לה שכר אלא שאינו כשכר האיש שאינה מצווה ועושה. אין שכר על עבירות. גם כיסוי השער ולבישת גרביים שנויים במחלוקת הפוסקים, ולמקילים יש על מי לסמוך. הפיכת כל חומרה ליסודי הדת אופיינית לבור חרדי. יש עוד מה להגיב ולפרט בתגובתך הילדותית, אך דומני שדי בכך.
כן עדיף.. אני חושב שעדיף
פקחו עיניים | 25-10-2019 11:53
בתורה יש מדרג של עבירות והחמורה שבהם חילול ה' וצא ולמד בגמרא היכי דמי חילול ה' ואיפה צה שאנחנו רואים היום. בכל חברה יש פגעים מי יותר ומי פחות לחרדים לדתל ללאומי מזרחי לחילונים לא רציתי לקטרג ולהכליל עבירות שחלק מהציבור החרדי מצטיין בהם ודל זה לא העניין.. העניין הוא חילול ה' הנורא שיש כאן שצריך להיות עיוור ולא לראות העניין הוא פגיעה אמונית קשה במסורת שלנו בקבלת דברי חכמים ואמונת חכמים שרואים דברים כאלה הלב נחלש ונשבר ואוי לנו
3
תתבייש לך!!!!
מיכאל | 25-10-2019 11:23
בדוק עצמך תחילה ואחר כך בדוק אחרים! מי אתה בכלל כותב הכתבה? תתבייש לך , אם אין בך כבוד לשני אין בך כלום!!! בושה לרב שמעז לדבר כך ועוד בשם התורה. לכו אתם וכל הרע בנים שלכם.
4
כל הכבוד אריאל!!!
ברלנדי לשעבר | 25-10-2019 11:59
כמה אני נהנה מהאומץ שלך לצאת סוף סוף בגלוי נגד השרלטן ברלנד. זוכר אותך עוד כשהיית מגיע לשיעורים של ברלנד במסירות נפש ותולה בו עיניים כל כך מעריצות, אני שמח שהעיניים האלה נפקחו ושגם הפה המפיק מרגליות שלך נפתח. אשריך! קידשת שם שמיים!
5
אני מכיר טוב את אריאל לוי
כנסו לתגובה | 25-10-2019 12:26
ומכיר טוב את שובו בנים ואני יכול להגיד לכם שאריאל ניסה במשך זמן רב מאד לברר את האמת לגבי ברלנד, לא האמת לגבי העבירות החמורות בעריות של שהוא ידע עליהן מכלי ראשון אלא האמת לגבי אופן ההתייחסות הראויה לברלנד גם אחרי המידע הנוראי שהיה בידו (האם עדיין יש בברלנד טוב ואור שניתן לקבל ממנו בבחינת תוכו אכל, קליפתו זרק או שיש לחתוך ולהתנתק ממנו לחלוטין?), ורק אחרי הרבה הרבה יישוב דעת ובירור נוקב ועמוק אריאל הבין שהכל אצל ברלנד רקוב מהשורש והאורות הגבוהים אינן אלא שגעון וטירוף של טומאה וגאווה המשמשים בערבוביא ויש לברוח ולהתרחק מברלנד וממאמיניו כמטחווי קשת. אריאל, אני מצדיע לך וכל הכבוד על קיום חובת מחאה, כשהיא נשמעת מפי אחד כמוך שהוא גם ברסלבר וגם נאמן ארץ ועם ישראל בדרך מרן הרב קוק זצל זה משכנע וקולע הרבה יותר!!!
'רב' זה התואר שיעשה לך טוב?
כסיל שכמוך | 28-10-2019 21:23
מה עם 'אדם טוב', 'ישר', 'אמיתי', 'מוסרי'... המושג 'רב' זה מה שמעניין אותך? אם המגיב כתב רב או לא זה מעיד על כמה שמה שהוא אמר נכון או לא???! אז כל אדם שהתחיל לשמור מצוות ושניה אחר כך התחיל לחפור לכולם לחזור בתשוב צריך לקרוא לו רב? לא יודע מי זה אריאל אבל הוא כתב מספיק יפה ואמיתי שאפשר לומר שיתברך בכך ששמו יהיה גדול מהתואר שלו...
זה שאתה כותב אריאל בלי הרב
אלירן | 26-10-2019 20:47
זה כבר מראה את ההזלזול שיש לכם לרבנים וכנראה זה גם מה שתעשו לרב ההזה ואני לא אתפלא כך לא מדברים רב בלי התואר
6
הכוח משחית
אים מה לעשות | 25-10-2019 12:39
הכוח משחית גם את הטובים ביותר. מה שקרה למוטי אלון, לברלנד וגם לביבי זה תוצאה של כוח מצד אחד וחסידים שוטים מהצד השני. חסידים שוטים לא חסר.
7
הרב ברלנד
יויו | 25-10-2019 12:42
ה' ירחם ויציל את עמו מכל רע
8
מורנו ורבינו עטרת ראשנו הגאון הרב ברלנד
אבי | 25-10-2019 13:06
אים היו יודעים באמת מה הפדיונות שלך מסוגלים היו נותנים את כל הון ביתםם רק לראות את עינייך ולשמוע מפיך דברי תורה אשרינו ישראל שזכינו לגדול תורה איש אלוקים כמו הרב ברלנד זכותך תשמור אותנו ואת ילדינו
יאלה יאלה בוא נראה אותך גבר
שירה | 29-10-2019 22:41
שולח את אשתך לברכה אצלו... אוהו איזה ברכה הוא יעשה לה!!!
פשוט מדהים
צבי | 29-10-2019 20:10
העצימת עיניים בכת הזאת זה פשוט לא יאומן.
הרב ברלנד
יעקב | 29-10-2019 3:52
אוי אוי אם היו יודעים אחד חלקי אלף ממה שהרב ברלנד עשה טוב לעם ישראל ואת הכח העצום של הפדיונות היו קוברים את עצמם באדמה --אלפי חולי סרטן שלא היה להם סיכוי אחד והוא הקים על הרגלים --אבל דווקא בגלל הכתבות צצים ועולים כל אותם מעשי ניסים ועוד מאות ואלפים מתקרבים אליו!!!
עוד אידיוט
רפול | 25-10-2019 13:39
9
בגלל העוצמה הפוליטית של החרדים האיש אינו יושב
בבית הסוהר כמו מלכה | 25-10-2019 14:09
לייפר
10
הוא
אני | 25-10-2019 14:44
למה לא מורידים אותו?
11
רבנים היזהו בלשונכם
אבי | 25-10-2019 15:31
איזה תגובות איומות .... מה קורה לכם אנשים ?? מי שלא מכיר את הרבנים של הציונות הדתית אז שיסתום את הפה . הם קדושי עליון .. ומי שלא מכיר שילך ללמוד . האור החיים הקדוש גזר על עצמו גלות על ששמע שמבזים תלמיד חכם ולא מיחה . והיום נהיתה תופעה שאנשים מדברים על רבנים בלי לחשוב . החילול השם שעושים לא מעניין אף אחד רק צריך להזכיר לכל מיני חרדים למינהם שזאת העבירה היחידה שהרמבם כותב שרק ביום המיתה יכופר העוון לגמרי
12
ברלנד - רשע ומושחת
ידידיה | 25-10-2019 15:37
מתמחה בניצול מצוקות של נשים - אני יודע ממקור ראשון. אל תהיו חסידים שוטים תורת משה לעולם לא תהיה מוחלפת. עזבו את הנבל לבאר שחת!
פשוט לא להאמין שיש עוד אנשים שמאמינים לסוטה!!
שירה | 29-10-2019 22:35
את אשכרה עוד קוראת לא רב??? אדם שעובר על העבירות הכי(!!!) חמורות בתורה, מבזה ומשםיל את נשות החסידות, מפרק משפחות שלמות למען התאוות שלו, מה הוא לא עושה הסוטה הזה? אותם אנשים שקוראים לו רב מבזים את התואר רב! וגם גורמים לחילול ה' נוראי! אני חרדית גאה, ואני לא תמכתי ואני גם אתמוך ואשמע לרב שלא עונה על כל הדרישות: עדין נפש, מכבד כל אדם, תלמיד חכם, ומעל הכל ירא שמיים!!! מה שווה כל התורה שהוא לומד? איך הוא יכול לשים את התפילין הקדושות על הגוף הטמא שלו? איךךךך????? אדם כזה חייב להירקב בכלא!!! כל עוד חי כמו כל אדם וממשיך במעשיו הבזויים זה פשוט בושה לעם היהודי! בושה לעולם הדתי! בושה לתורה! מעשים שגוי אפילו היה מתבייש בהם!!!
צריך לצאת נגד כל הדת"ל
מיכל | 26-10-2019 20:44
שהולכים נגד התורה והילכותיה בגאווה ובלי בושה צריך לעקור אותם מהביטוי בני אדם אותם ואת רבניהם הסוטים!!! וכבר הזהירו עלכים גדולי ישראל האמיתיים וגם החילונים ששונאים את הצ-ב-י-ע-ו-ת שלכם!!!
הרב ברלנד הצדיק
מוריה | 26-10-2019 19:02
תסתום את הפה שלך !!!! מי אתה חתיכת אפז שתדבר ככה על הרב ??? זה לא שאני חסידה שלו או משהו...פשוט שמדובר ברב אין לאף אחד זכות לדבר עליו ...טיפשים! תתחילו לסנן מילים וזריז!
13
וגם עם קהילת רחלין-כת שאף אחד לא מדבר עליה!!!
שירה | 26-10-2019 19:04
חייבים לעורר עצמינו, כי הדרך לברלנד קצרה ואולי כבר הם שמה מזמן!!
14
אשרך הרב אריאל
יהודי חם | 26-10-2019 19:07
הרב אריאל לוי איש אציל נפש נקי, שכותב את האמת באומץ של תלמידי חכמים אמתיים ובדעת תורה. אשרך הרב אריאל שכתבת את הטור החשוב הזה, להבדיל בין האור לחושך
שובו בנים, אתה מדבר על שגעון?
צבי | 29-10-2019 20:12
אתה מזמן לא יודע להבדיל בין טוב לרע, בין שפיות לשגעון ובין צדיק לרשע. הרב אריאל יודע טוב מאד על מה הוא מדבר.
מכון תורות ותפילות
שובו בנים | 27-10-2019 8:55
משיחותיו של הרב לפני כשבועיים: לאף אחד אין חוזה להישאר אצל הצדיק, זה הכל תלוי בעבודה עצמית מתמדת של ענוה ושפלות, בה עכשיו מתחילים ללמוד את השס במתכונת שמונה דפים ליום וחמישה פרקים ברמבם, כל אחד יראה לעצמו לסיים את השס ביארצייט של רבינו הקדוש והנורא ולסיים את היד החזקה לרמבם בכל תשעה חודשים (עפ המתכונת הנל) בסוד תשעת ירחי לידה. (הודפס בכרטיסי שיח שרפי קודש) אז הנה ראינו שגם מי שהיה שנים אצל הצדיק יכול לבוא לו איזה 'זבוב' ולשגע אותו.... אבל חסדי ה' לא תמנו כי לא כלו רחמיו, ועדיין ידו פתוחה לקבל שבים....... מאחל לך בקרוב ממש!
15
אריאל שכחת לציין גילוי נאות
ברסלבר ותיק | 27-10-2019 1:06
אתה מר אריאל שינקת מהרב ברלנד לפני למעלה מ20 שנה כל כך הרבה תורה ותפילה ענווה ושיפלות ועבודת השם יתברך אינסופית שקיבלת דרכו והייתם מקושרים בלב ונפש, הראית לי את עשרות המכתבים שהוא כתב עבורך, הוא חיתן אותך במערת המכפלה למרות שלא נהג לעשות כן, הקדיש מחייו עשרות שעות בכדי לעשות אותך עבד ה' ולהיות שונה מכל המיזרוחניקים המזוייפים ואפילו רדפת אחריו ונסעת עד זימבבואה הרחוקה וחזרת ממנו מלא אורות וחיות בעבודת השם יתברך, וכעת כתבת תחקיר אעלק של הערב רב הצליחו לבלבל את המציאות היוקדת שראית עשרות בשנים באש קודש אצל הרב ברלנד, צר לי עליך אחי היקר שבסופו של דבר המיזרוחניקיות שבך כמו המעשה עם החתול המאולף של רבי יונתן אייבשיץ החזירה אותך לסיסטם המטונף שדעת תורה נקבעת לפי תחקירי טלויזיה רחמנא ליצלן,, אבל מי כמוך יודע כמה הרב ברלנד הוא סלחן ולמרות הטינופת ודברי הבלע הסרוחים שלך אם תתנצל מעומק ליבך הוא יקרב אותך בשמחה, אך אם תמשיך להתעקש אזי עקיצתן ונשיכתן וכו' כותב בכאב ובדמע ידידך מימי קדם
לברסלבר הותיק
צבי | 29-10-2019 20:22
1. למה אתה חושב שהרב אריאל הושפע מכתבה אחת בטלוויזיה, אתה לא מתבייש לחשוב ככה ועוד לכתוב את זה?! יש בלי סוף חומר על התנהגויות נוראיות של ברלנד שגרועים הרבה יותר אפילו ממה שמתואר בכתבה הזאת! 2. שום התייחסות עניינית מצדך לתוכן הדברים.
רשע וטיפש תבחר
א.ל. | 28-10-2019 22:36
זה שאין לך משהו ענייני לכתוב רק מראה כמה הכותב ישר ואמין לפחות דרך המשקפיים שלך כמובן שאינני מכיר את שניכם אותך חסר דעת שכמותך גם לא הייתי רוצה להכיר
16
תורת רבי נחמן דורדרה למצב שהיא מושכת זבובים ו
משה אהרון עו"ד | 27-10-2019 14:51
ופרעושים.
17
ברלנד הזה דינו של ירידה לגהנום לעדי עד
אריק | 27-10-2019 15:53
לא ראיתי בהיסטוריה היהודית לדורותיה גניבה ואונס בריש גלי . טפילו הכופרים הגדולים מתבישים לחשוב להתנהג כך
18
תסמיני הכת
חרדי | 27-10-2019 17:31
יום אחד השבתאים טוענים שמתנגדי ברלנד הם רק ציונים לאומיים, ויום אחד הם טוענים שזה התקשורת השמאלנית, ויום אחד שזה קנאים מהעדה החרדית, ויום אחד שזה רק עניין של ברסלבים, ויום אחר שזה ננחים תלמידי הרב אודסר, ויום אחר שזה פורשי הקהילה שלא אהבו את הקהילה , ויום אחר שזה ליטאים נגד חסידים, בקיצור זה רק ורק ורק . ולא מסוגלים להודות שזה כל עם ישראל שמאמין בעשרת הדברות ובכלל לא קשור דווקא לקבוצה זו או אחרת, ורק הם קומץ הזויים מנותקים מהמציאות מה' ומהתורה קומץ קטן הזוי ומנותק עם תסמיני כת חולנית ביותר . שובו בנים תרפאו את המחלה שלכם במקום להאשים את כל העולם
19
מכיר מישהו שקרא לכלב שלו ברלנד
ברלנד ארצה | 27-10-2019 23:30
חד וחלק
20
דור עקב
חקל תפוחים | 28-10-2019 1:01
מיכתב מרשבי דור שאנו מבין
21
מכיר טוב את הרב לוי כנס לתגובה ותקרא
משה | 28-10-2019 1:12
אריאל היקר למה לא תספר כמה שנים היית במחיצתו וכמה אהבה קיבלת ממנו כמה כיבד והוקיר אותך לאן הלך כל האמונה שהאמנת בו הרי כבר שהתקרבת לפניי 20 שנה לערך היה עליו מחלוקות גדולות ודיברו עליו ברבים אז מה קרה עכשיו שהתעוררת ופקחת את העיניים ועוד מספר זאת ברבים איפה לשון הרע ואיפה מה שלמדונו חזל שבור ששתית ממנו אל תזרוק לתוכו אבן אבל סופו מעיד על תחילתו לכן לא אגיד לך לחזור להיות תלמיד של הרב כי בשביל זה צריך זכות אבל לפחות שיהיה לך קצת דרך ארץ וכבוד התורה לכבד אדם שכל כך כיבד אותך ודאג לך ועוד שכל גדולי ישראל הגדולים העידו שאדם זה קדוש וצדיק (הרב קוק הרב עובדיה הרב קנייבסקי הסטייפלר החלבן ר' דוד אבוחצירא) ועוד רשימה ארוכה של רבנים גדולים וצדיקים יותר ממני וממך אז לכן עדיף שתחזור בך מלבזות צדיקים ברבים חזור בך חזור בפרט שאתה מתיימר להיות ברסלבר הרי רבינו כתב להתרחק מהמחלוקת כמו מאש ורצה שנחזיק עצמנו ביחד הכותב בכאב חברך הטוב משכבר הימים
משה, הטירוף של ברלנד מדבר בעד עצמו.
צבי | 29-10-2019 20:24
ואורות היו גם לשבתאי צבי.
22
תפסיקו להסית - הכל שמועות וסילופים
אהרן שוורץ | 28-10-2019 3:19
בבקשה אל תהיו אספסוף מוסת עי תקשורת ושמועות שמפיצים אנשים רעים. יש צד שני למטבע... צפו יוטיוב נצח נצחים התגובה הגדולה ואל תשפטו משפטי שדה. תזכרו שעד היום מליונים של קתולים משוכנעים שיהודים צריכים דם ילדים לצורך אפיית מצות פסח. אם אני טועה - אני תמים וטפש, אבל אם אתם טועים - זאת כפירה ואפיקורסות להתייחס בצורה כל כך מבזה ומתועבת כלפי תלמיד חכם וצדיק גדול. כמו לגבי היחס לרבי נחמן עצמו - הבחירה מתחדדת או שקר גמור או אמת צרופה - אין באמצע. או שמאמינים בצדיקי אמת או שכופרים בהם. לפחות תשתדלו להיות נייטרלים ולא לקבל את השמועות והסילופים כפי דרישות ההלכה.
לא שמועות ולא סילופים
צבי | 29-10-2019 20:27
הכל נבדק בבין דין והדברים פשוטים וברורים, ולא צריך להיות גדול בתורה ואפילו לא קטן בתורה כדי להבדיל בין טוב לרע. ומי שמנצל מצוקה של אמא ולוקח סכומי עתק שאין לה ומבטיח לה שהבת תחיה עד גיל 100 הוא חתיכת מנוול וטינופת, והיה עדיף לו להוולד גוי, לפחות כך לא היה בזה חילול ה' כל כך עצום.
הרב
יעקב | 29-10-2019 3:53
אמת
23
אשריך
אבי | 28-10-2019 11:41
כל מילה בסלע כיהודי חרדי אני מזדעזע מההתעללות של הרב ואנשיו מחסרי ישע
24
לבדוק
לא רלונטי | 28-10-2019 23:14
במקרה בימים האחרונים יש ביוטיוב סרטון של בעלה של האשה שבמקרה חבר שלי מומלץ לראות ואז לשפוט את הנושא ואני ממש לא חסיד של הרב ברלנד אבל כדאי מאוד לראות ולמוכיחים היקרים כדאי להיזהר שלא לפול באותו היום שעליהם הם זועקים
25
למה הורידו מהאתר הזה טור תגובה לגיטימי ?
אהרן שוורץ | 30-10-2019 21:43
ביום רביעי 30/10/2019 בשעה 18:00 פורסם טור תגובה שכותרתו אל תאמינו להכפשות נגד הרב ברלנד. טור כתוב בצורה איכותית והגיונית המבטא את הצד השני של המטבע ושל דעות התומכות ברב ברלנד. הטור הוסר מהאתר תוך פחות משעתיים. למה ??? סתימת פיות בנוסח בולשביקי.
26
אני לא חסידה שלו אבל היזהרו
מימי | 01-11-2019 0:27
כותב המאמר כנראה לא מכיר ולא יודע באיזה גחלת הוא נוגע והוא אוכל בתאבון גדול את מה שהתקשורת מבשלת לו דיברי הבל ובזיון וידברו באלוקים ובמשה עבדו.... ככה זה היה בכל דור וככה זה יהיה עד בוא גואל. עיצה שלי אישית תעשה תשובה.
מימי, אין לך מושג על מה את מדברת.
צבי | 06-11-2019 23:35
לא יודע בת כמה את, אבל יש לי הרגשה שכשהרב אריאל לוי הכיר את ברלנד כשהיה צעיר, את אולי היית בשלבי גמילה מטיטולים.
27
אז אני שואל אותך
הכל מילים | 01-11-2019 7:54
אחרי שציטטת את הרמבם, איך מנהיגי הציבור שלנו, עדיין נדבקים לגוש שכולל את החרדים שאת דברי האמת של הרמבם הם מבזים, מתפרנסים מהתורה יופי, רודפים אחרי כסף וכבוד? איך ?
28
ברלנד הוא המיץ של הזבל
חלאה לשם שדיים | 01-11-2019 7:57
ברלנד חסר תקנה. אין לו חלק לעולם הבא. עוד ברשימה כל מנהיגי החרדים שתומכים ברעיון של אפס נתינה ושירות בצהל ותומכים ביניקת לשד האומה מבלי לעבוד. ברשימה גם מנהיגי הדתלים והחרדלים שעושים עם החרדים יד אחת. שם רשעים ירקב.
כפיות טובה...
תורות ותפילות | 06-11-2019 19:33
קו המידע ברסלב: איך הוא לא נשבר כשהיה קשה לו מאד ללמוד גמרא? בזכות מי הוא התחיל לשמור את העיניים? מי הציל אותו רגע לפני שנפל ליאוש מוחלט? אריאל לוי בטור אישי.... 028008800 שלוחה 43433
29
מטורפי ברלנד
236^55 | 03-11-2019 21:13
לא יתפקחו גם אם ברלנד היה אונס את נשותיהם/בנותיהן. הם אפילו היו רועדים מהתרגשות מהאפשרות להיות קרובי משפחה שלו. תברחו ממנו כל עוד נפשכם בכם!!
30
מחאה
משה | 08-03-2020 16:35
וכי מה אתה מבין ברעבנים הל הפוסל במומו פוסל תשטוף את הפה עניים וגם אזניים אולי תראה דבר ה' אין לך זכיות מספיק לראות את האמת ואתה גם על יוסף היית אומר כך ומשה רבינו ואברהם ועל הבן איש חי ועל הרב פינטו אתה לא מבין אז תשתוק מקשיב לתקשורת ועונה אמן וכי אתה עיוור וסור להקשיב לך אתה מסית ומדיח נגד צדיקים על ידי תקשורת וכל מה שאמרת בדוק בעצמך בבקשה
31
לתשומת הלב
. | 22-01-2024 4:57
היחס והשפה בכתבה ובתגובות לא טובים. הרב זכה לתמיכה של רבנים גדולים למרות הדברים בהם האשימו אותו ולא ראוי לקפוץ למסקנות. אם הוא חף מפשע יוצא שיש פה חו ביזוי תלמיד חכם.