הפילנטרופ היהודי מורטון מנדל הלך לעולמו - סרוגים

הפילנטרופ היהודי מורטון מנדל הלך לעולמו

המליארדר והפינטרופ היהודי מורטון מנדל הלך אמש לעולמו בגיל 98 בביתו בפלורידה. מנדל תרם רבות למדינת ישראל. ראש עיריית ירושלים משה ליאון ספד לו: "מנהיג, יזם ואוהב ישראל"

author-image
הפילנטרופ היהודי מורטון מנדל הלך לעולמו
  צילום באדיבות: קרן מנדל ישראל

אחד מאנשי העסקים הגדולים בעולם היהודי מורטון מנדל הלך אמש (חמישי) לעולמו בפלורידה שבארה"ב בגיל 98. הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ונכדים.

מנדל תרם רבות למדינת ישראל הוא הקים את קרן מנדל ישראל, הקים שני בתי ספר למנהיגות, תרם לאוניברסיטאות רבות ולמוסדות רבים בארץ. מנדל לאורך השנים 12 תארי 'דוקטור לשם כבוד' מאוניברסיטאות בארץ ובעולם.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ספד לו, "מביע צער עמוק על לכתו של האיש הדגול אוהב ירושלים, מורטון מנדל. מנדל היה מנהיג, יזם ואוהב ישראל ובירתה ירושלים. מורטון השקיע בבירה ובמוסדות החינוך שבה בנדיבות, מתוך ערכיות ורצון לטפח את הדורות הבאים למנהיגות, אחריות חברתית ואהבת האדם. מנדל היה איש חזון ומעשה אשר הקים בירושלים את המכון לחינוך ומנהיגות, הראשון בסוגו, השקיע בקמפוס חדש לאקדמיה לאמנות בצלאל, השקיע בתוכניות יחודיות באוניברסיטה העברית ועוד. כולנו מרכינים ראש לזכרו ומבכים את לכתו'.

ראיון של מורטון מנדל עם קובי מידן:

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לזכרו של מורטון מנדל
חופי | 17-10-2019 18:21
זכות גדולה נפלה בחלקי ובחלקם של מאות רבות מבוגרי בית הספר למנהיגות חינוכית להיות בין אלה שנהנו להתברך תחת טלית חזונו החינוכי של מורטון מנדל זל.  מורט בעל נשמה יהודית גדולה שטובת המדינה על כל אזרחיה וגווניה התרבותיים הייתה לנגד עיניו. איש שלום, איש חסדים ובעל צדק שבאורו הפנימי עטף אנשים רבים במארג של חשיבה ועשייה חינוכית,  הקרין מאור טובו על החברה הישראלית ותרם לעיצוב דמותה החינוכית של המדינה.  אנו הבוגרים הפזורים ברחבי הארץ מוקירים תודה למורט מנדל ומשפחתו וכולנו יחד בתפקידינו השונים ובמעשים שלנו מגשימים את מפעל חייו של מורט מנדל זל. על שכמותו נאמר,  צדיקים במיתתם קרויים חיים.  יהי זכרו ופועלו ברוך. בוגר מחזור ד