צריך ח"כים מנוסים; למה אני בוחרת בגילה פינקלשטיין - סרוגים

צריך ח"כים מנוסים; למה אני בוחרת בגילה פינקלשטיין

כניסתה לרשימה של גילה פינקלשטיין תשמור על משבצת המבוגר האחראי ובעיקר תשמור על היקר לנו מכל- על טוהר המידות, על האידיאלים ועל החינוך האיכותי לילדינו שהינו נחלת כולנו.

author-image
צריך ח"כים מנוסים; למה אני בוחרת בגילה פינקלשטיין
  הניסיון מדבר. פינקלשטיין (יח"צ)

אני מברכת את נפתלי בנט היו"ר החדש על בחירתו לראשות המפלגה. עם זאת, לאור תוצאות הבחירות בשבוע שעבר, אני חרדה פן תמנה מפלגת הבית היהודי קבוצה צעירה וחסרת נסיון, שתצטרך לנווט את הציונות הדתית בסוגיות הליבה הקשות והסבוכות ביותר.

בנט, בחור מוכשר לכל הדעות שאף עשה אקזיט רציני, כולנו בציונות הדתית, אוהבים אנשים מוצלחים אך עדיין הוא חסר נסיון פוליטי ממשי. יתר המועמדים ברשימה כוללים צעירה היי-טקיסטית שאף הקימה תנועה בפייסבוק המונה עשרות אלפי חברים, אך גם היא ללא נסיון וקילומטראז' פוליטי אמיתי .

גם ח"כ אורי אורבך, אם ייבחר, הוא עיתונאי מוכשר שעזר ליו"ר החדש להכנס במהלך הקמפיין לכל מדיה אפשרית בשל קשריו התקשורתיים הענפים כי כש"יש אורבך, יש חברים ובעיקר בתקשורת". לאלו נוסיף צעירים אחרים, נמרצים וחדי לשון. אבל לאחר שרוחות ההתלהבות הבנ"ישים ישככו מעט מה יישאר לנו מאותם תהליכים?

כמי שכל חייה רואה את עצמה חלק מהמפלגה, ונוטלת חלק פעיל במערכות הבחירות שלה במשך עשרות שנים אני שואלת: האם מפלגה הבנויה בעיקר מנבחרת המבוססת על כוחות צעירים רעננים, צעקניים, תוססים ופעלתניים, יכולה לספק את המענה החינוכי?

אני סבורה שלא.

אני חשה מהשטח שאנשים רוצים את הנסיון ואת מי שבאמת משתייך ומזוהה כל חייו עם המפלגה.

אי אפשר בלי המנוסים

אני מברכת על שילובם של צעירים, אך אני מקווה מאוד שהשינוי יתבצע בהדרגה ולא במערכת בחירות אחת, כי אז אנו עלולים לאבד ברגע את מה שבנינו וייסדנו במשך שנים, וזו מערכת עניפה של מוסדות חינוך, גרעיניים תורניים, ישיבות הסדר ועוד, באמצעותם הקנינו לילדינו ולנכדינו דרך ארץ וערכים.

המפד"ל לאורך כל השנים היתה מורכבת תמיד מאנשים הקשורים לתורה, לחינוך, למוסדות החינוך הרבים, לישיבות התיכוניות ולישיבות ההסדר. והנה מתברר שכל זה כבר אינו נחוץ יותר.

שמעתי במהלך ההכנות לפריימריס את הקולות שמדברים על הצורך בשינוי, "לחתוך בבשר החי" שהרי משהו חדש מתחיל. ואם משהו חדש מתחיל אז כדאי למבוגרים שבינינו להתאים את עצמם למציאות- לעידן הפייסבוק, לסלוגנים המחודדים והארסיים, לטוויטרים הנושכים ובעיקר לעשיית קומבינות כפי שרק צעירים נמרצים ופעתלנים יכולים.

ותיקי המפד"ל ואני ביניהם עומדים ומשתאים – האם לילד הזה ציפינו? יקיריי, לא ניתן לקנות בהתלהבות ובאמצעות כותרות בעיתונים דברים כמו נסיון, קשרים ענפים, וקור רוח. מילים יפות וסלוגנים אינם תחליף לשכל הישר, להגינות, ליכולת ביצוע ולהבנה פוליטית רחבה.

כבר היינו עדים בעבר לחברי כנסת צעירים שהגיעו לאקזיט ומיד נעלמו.

הניסיון מדבר

בתוך כל סבך ההתרגשות וההתלהבות בואו נראה שנמצאת ברשימה גם אשת חינוך אמיתית, אם ורעיה שעליה אפשר לסמוך, שמנסה לפלס את דרכה לכנסת מתוך תחושת שליחות אמיתית – חברת כנסת מן המוכן, בעלת נסיון שהשתפשפה היטב בעבודת הכנסת, עברה אין סופי שעות בדיונים בוועדות חשובות, ועוסקת כיום במגוון נרחב של פרוייקטים חינוכיים.

חברת כנסת שעשתה ותמשיך לעשות עבודת שטח מצויינת, שפעלה נמרצות כשליחת ציבור, אך הרבה מעבר לכך: כאם בעלת נסיון על מנת ולשחרר ממעצר את הנערים והנערות הקטינים, מתנגדי ההתנתקות והגירוש מגוש קטיף, כדי לשמור על נפשם של הנערים והנערות שלא יחוו את התוצאות ההרסניות של המעצרים ההמוניים שבוצעו ע"י המשטרה.

כניסתה של גילה פינקלשטיין לכנסת היא שמירה על האיים הירוקים שאסור שייעלמו.

כניסתה לרשימה תספק לנו פרספקטיבה רחבה יותר ותשמור על משבצת המבוגר האחראי ובעיקר תשמור על היקר לנו מכל- על טוהר המידות, על האידיאלים ועל החינוך האיכותי לילדינו שהינו נחלת כולנו.

יש לבחור לכנסת בגילה פינקלשטיין, חברה מנוסה שתתרום כל חייה להצלחתו של "הבית היהודי – המפד"ל" ומעולם לא הסתכלה לאחור. אני מסרבת להיות מאלה היושבים על הגדר ומסתכלים איך מנסים לקחת לנו את הבית. הגיע הזמן להתעשת, לתת כתף ולתרום להצלחת הציונות הדתית ועם ישראל.

אני מצביעה לגילה פינקלשטיין.

==

שושנה תשבי (64) היא תושבת ראשון לציון, מנהלת מעון לשעבר וכל חייה מצביעת מפד"ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
צר לי גברתי אבל אין שום סיכוי שאצביע לה!
| 13-11-2012 11:16
2
לא בשמים היא
אש"א | 13-11-2012 12:28
כ"מורה", "מחנכת" וכו' אמורה גילה פינקלשטיין לתת אשראי למועמדים חדשים ומוכשרים להוכיח שאת "תורת הכנסת" ניתן ללמוד די מהר כפי שהיא הוכיחה.
3
לא ראיתי כזה מאמר מזיק לגילה
| 13-11-2012 14:37
אחרי שקמפיין של אורלב נכשל שוב לטחון ניסיון ניסיון? בטוח היא לא נבחרת אחרי מאמר כזה. קצת מזכיר את המודעה המצחיקה של אורלב: הצריכים רוצים מבוגר אחראי. נו באמת
4
בית ספר צייטלין
גילה | 13-11-2012 22:46
גילה לא נשכח איך את היית שותפה מלאה באפליית הבנות הספרדיות בבית הספר צייטלין . את צריכה להתבייש שאת מפלה יהודיות מזרחיות