מפקדים למען ביטחון ישראל בסיור ביהודה ושומרון - סרוגים

מפקדים למען ביטחון ישראל בסיור ביהודה ושומרון

author-image
מפקדים למען ביטחון ישראל בסיור ביהודה ושומרון
  התצפית באפרת (באדיבות המצלם)

ח"כ מוטי יוגב ערך סיור משותף עם תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל' ברחבי יהודה ושומרון. הסיור נוצר כתוצאה ממפגש קודם בין השניים בנוגע לתכנית מדינית חדשה של  התנועה. בסיומו, קרא יוגב לחברי התנועה לערוך ביקור ביהודה ושומרון ולהיפגש עם תושבים ובכירים בתנועת ההתיישבות.

החבורה ביקרה בישיבת הר עציון שבאלון שבות, שם פגשו את הרב יעקב מידן, הרב עמיחי גורדין, ראש מועצת גוש עציון שלמה, עודד רביבי, נאמן ומזכיר הקיבוץ הדתי אמיתי פורת.

בגבולה המזרחי של אפרת, הציג ראש המועצה עודד רביבי את אתגרי הביטחון של העיר המתפתחת עם תוואי ׳גדר הביטחון׳. ביקב פסגות הצטרפו פנחס ולרשטיין, קובי אלירם ובתצפית של המדינה בפדואל, נפגשו ׳המפקדים׳ עם יוסי דגן ראש המועצה אזורית שומרון ותושבי המועצה.

מסכמים את היום על כוס יין בשומרון (באדיבות המצלם)

במהלך הסיור התקיימו מעגלי שיח בין אישים מובילים בתנועת ההתיישבות ובין 'המפקדים' שמטרת השיח היא להכיר את אתגרי הביטחון של המתיישבים ולהציג תוכנית ביטחון שיש לה הסכמה לאומית רחבה.

יו"ר תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל האלוף (מיל') אמנון רשף, "מדובר בשיח חשוב ביותר והלוואי ונשכיל להמשיך לנהל את המחלוקות בינינו באופן מעמיק וענייני".

אך הציג את מדיניות השמאל של התנועה: "תוכנית הביטחון "יחד בביטחון" מקדמת צעדים להיפרדות אזרחית, ושליטה ביטחונית מלאה באיו״ש, זאת בנוסף לנקיטת צעדים לסגירת ׳גדר הביטחון׳ וחיזוק הכלכלה הפלסטינית. כל זאת כדי למנוע התדרדרות והחרפת המצב הביטחוני. התוכנית בנויה על הסכמה לאומית רחבה והיא מתמקדת באינטרסים הביטחוניים הרחבים לחיזוק הביטחון ולא בדיונים באידיאולוגים".

עוד אמר רשף כי: "הדרך לשמר את מדינת ישראל כמדינה בטוחה, יהודית ודמוקרטית היא אימוץ תוכנית "יחד בביטחון". בלעדיה אנחנו עלולים לאבד את הרוב היהודי או שנהפוך למדינה לא דמוקרטית ולכן הבחירה היא בין מדינה דו לאומית בלי ביטחון או מדינה יהודית עם ביטחון".

אחרי הבחירות, זה מה שאנחנו צריכים

יוגב סיפר כי "לפני כחודשיים נפגשנו יחד לדיון על תוכנית מדינית חדשה שהם יזמו, ושאלתי אותם אם יצא להם לבקר לאחרונה ביישובים ביהודה ושומרון. כשהשיבו בשלילה, הצעתי לערוך להם סיור ולשמחתי הם הרימו את הכפפה. דווקא עכשיו, אחרי הבחירות, זה מה שאנחנו צריכים – הידברות בין איש לרעהו.

"שורש המחלוקת היא בין גישה המחוברת לשורשים, ובין זו המבקשת להתנתק מהם. האסטרטגיה האמונית דורשת לחזק את אחיזתנו בכל מרחבי ארץ ישראל, כולל ביהודה ושומרון, ומתמודדים עם האתגרים שבאים עם ההתיישבות, או להתנתק מהמקומות שמחברים אותנו אל דרך אבות בגלל קשיים כאלו ואחרים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו