סיפור הצלחה הולנדי - שימור פוריות - סרוגים

סיפור הצלחה הולנדי – שימור פוריות

לפני כשנתיים קיבלתי שיחה בשעות הערב המאוחרות. במבטא הולנדי מובהק. מהצד השני של הקו , אישה בשם שולמית פונה אליי ומבקשת את עזרתי. היא התקשרה למכון פוע"ה ונתנו לה את הטלפון שלי. זה הנוהל במכון – כל רווקה שצריכה אותי, אני לרשותה בכל שעה. גם מחוץ לשעות העבודה

סיפור הצלחה הולנדי - שימור פוריות
  אילוסטרציה: שאטרסטוק

לפני כשנתיים קיבלתי שיחה בשעות הערב המאוחרות. במבטא הולנדי מובהק. מהצד השני של הקו , אישה בשם שולמית פונה אליי ומבקשת את עזרתי. היא התקשרה למכון פוע"ה ונתנו לה את הטלפון שלי. זה הנוהל במכון – כל רווקה שצריכה אותי, אני לרשותה בכל שעה. גם מחוץ לשעות העבודה.

"אני עולה חדשה מהולנד, בת 38, גרה בתל-אביב ואין לי כאן שום משפחה". היא מסבירה לי שמחר עליה לעבור שאיבת ביציות במרכז הרפואי הדסה מוקדם בבוקר. "אני מפוחדת מאוד מהתהליך ופתאום אני מרגישה שאין לי יכולת לעבור אותו לבד".

יום למחרת היה ל"ג בעומר, ולא הייתי אמורה לעבוד ביום זה. אך בשל ההכרה בנואשות של שולמית, החלטתי שאני זו שאלווה אותה. מיד המלצתי לה שאקח אותה ברכבי, בדרכי מביתי בבת-ים.

שימור פוריות הוא הליך הנועד לכל אישה, רווקה, גרושה או אלמנה בגילאי 30-41 שמעוניינת להקפיא ביציות כדי להשתמש בהן להביא ילדים לעולם לאחר הנישואין. בגיל 35 מתחילה ירידה הדרגתית באיכות הביציות ובגיל 40 ירידה זו משמעותית אף יותר. כמו-כן, ככל שהקפאת ביציות נעשית בגיל מוקדם יותר, כך סיכויי ההצלחה להרות בעתיד מהביציות המוקפאות גבוהים יותר.

לחצו כאן לתרומה

נכנסה לרכבי אישה בת 38, אך נראית צעירה מגילה, חיננית ומיוחדת עם עיניים מפוחדות ועצובות.

אמרתי לה: "שולמית, את עושה את הדבר הנכון ביותר עבורך. צעד שיביא לך תקווה ונחמה בשלב הראשוני ויביא גם בע"ה ישועה בקרוב".

שולמית ענתה מיד "אמן" וראיתי שהתחיל ניצוץ כלשהו בעיניה הכחולות.

קיבלו אותנו במחלקת אשפוז יום בזרועות פתוחות וחמימות רבה. שולמית שיתפה פעולה ונכנסה תוך כשעה לחדר הניתוח. מדובר בהרדמה כללית של כחצי שעה. לאחר השאיבה ישבתי לידה וחיכיתי שתפקח את עיניה. שולמית פקחה את עיניה יחסית מהר, אך לצערנו ההתאוששות הייתה איטית ביותר. שולמית לא הצליחה לקום ולעמוד על רגליה לבד. לקח לה זמן רב להתאושש. הגיעה שעת הסגירה אחר-הצהריים של מחלקת אישפוז יום, ושולמית לא מאוששת עדיין. העבירו אותנו למחלקה  פנימית להתאוששות ולאט לאט החלה שולמית להתאושש.

יצוין, כי זמן התאוששותה של שולמית היה נדיר יחסית למקרים נורמטיביים.

המתח הגדול היה מהי כמות הביציות שהצליחו לשרוד את השאיבה והוקפאו.

בשעה 16:00 נכנס רופא המחלקה והסביר שהצליחו לשרוד 16 ביציות במצב טוב והן כבר במיכלי ההקפאה.

בגיל 38 – מדובר במספר ביציות נדיר יחסית לגיל.

שתינו צחקנו ובכינו משמחה! משפחה ברוכת ילדים בע"ה.

גם את הדרך חזור עשינו יחד.

הגעתי לביתי בשעות הלילה לתוך שמחת ל"ג בעומר והייתי מאושרת מאוד שליוויתי את שולמית ועשיתי את עבודתי מכל הלב.

לפני כחצי שנה התקשרה אליי שולמית להזמין אותי לחתונתה. זו הייתה החתונה המרגשת בחיי. התפללתי בכל ליבי שיהיו לה ילדים בריאים בקרוב.

השבוע קיבלתי טלפון מרגש ביותר, שולמית התקשרה לבשר לי שהיא בתחילת הריון טבעי ושאלה שאלות רפואיות והלכתיות הקשורות להריון.

הייתי מאושרת באופן שאין לתאר. כל רגע שאני נזכרת בשולמית, עיניי מתמלאות דמעות וליבי הומה בתפילה לעובר בריא, בידיים מלאות ולב שמח!

כל מכון פוע"ה מחכה לראות את ילדה או ילדתה הראשונה של שולמית, שתיוולד בע"ה בעוד כחצי שנה.

בעוד כשנתיים כשתרצה שולמית ילד נוסף, היא תמיד תוכל להשתמש ב-16 הביציות שהוקפאו בגיל 38.

מכון פוע"ה נמצא עכשיו בשבוע התרמה גדול, ואני כעובדת של המכון יודעת עד כמה כל שותפות היא נצרכת . אני וכל הרבנים היועצים  קוראים לכם להיות שותפים להוספת חיים.

לחצו כאן לתרומה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו