כמה מילים על סטיגמות תדמיות והליכה לאיבוד - סרוגים

כמה מילים על סטיגמות תדמיות והליכה לאיבוד

שנים רבות של תעלולי יח"צנות וטריקים של יועצי תדמית עשו את שלהן, עד שישנם כאלו שכבר לא מצליחים להבין ואין סיכוי שיאמינו, שדווקא 'רבני הקו', המנוכרים לעם, הם אלו שיעסקו בדברים הכי פשוטים ובסיסיים שיש

author-image
כמה מילים על סטיגמות תדמיות והליכה לאיבוד
  אילוסטרציה- למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

כמה מילים על סטיגמות, תדמיות חיצוניות והליכה לאיבוד.

'הר המור', מכירים? נו, אלה הפלגנים. הרסו את 'מרכז', מתנגדים לכל מי שלא חושב כמוהם, מתנשאים, מתבדלים, סגורים, מצביעים ש"ס ו'אגודה', מנותקים מהמציאות וחיים בסרט כאילו כל העולם זה אורות הקודש או 'שמונה קבצים'.

'המפד"ל', זוכרים? איך שכחתם… זבולון המרים כאלה, לבושים בדובונים, חמושים בעוזי, רוקדים ושרים 'אוהו אוהו אוהו איי איי איי איי'. ילדי כאפות שווים בקושי שלושה מנדטים, מתנהגים כמו מש"קי דת אפורים, סקטוריאליים, מגזריים וחסרי אכפתיות מהובלת והנהגת המדינה.

'סטטוס קוו', שמעתם פעם? נו, מה שנותן את הכוח לחרדים, כשרויות, חופות ומלא ג'ובים וג'ובות לאברכים. כפייה דתית, פגיעה בחופש הפרט, משניא את היהדות ורק מרחיק אנשים מהתורה.

ועוד וכו' וכדומה.

כמעט ואין גבול למה שניתן לעשות עם יועצים אסטרטגיים, יועצי תדמית ויח"צנים טובים. כמעט כל מושג שמוסיף טובה וברכה, ניתן להפוך לרע ומקולל. כמעט כל כיעור או סכנה, ניתן לייפות, לטהר ולנרמל.

כך יוצא ודווקא אלו שנתפסים כבדלנים, סגורים ומנותקים, הם באמת אלו שמעורים ומכירים יותר מכולם את המציאות המרה עד לפרטי הפרטים של האותיות הקטנות בכל המחקרים; אלו שנחשבים למתנשאים, הם באמת אלו שמגלים אחריות ואכפתיות מעם ישראל כולו, אפילו זה שנמצא רחוק מאוד מגבולות המגזר שלהם. כך יוצא ואלו שתוייגו כ'ילדי כאפות' ו'מש"קי דת', פעלו ותרמו הרבה יותר לטובת יהדותה של המדינה, עם לא יותר משלושה מנדטים, מכל אלו שמתהדרים בכך שסוף סוף גם הם שמו את הידיים על ההגה.

שנים רבות של תעלולי יח"צנות וטריקים של יועצי תדמית עשו את שלהן, עד שישנם כאלו שכבר לא מצליחים להבין ואין סיכוי שיאמינו, שדווקא 'רבני הקו', המנוכרים לעם, הם אלו שיעסקו בדברים הכי פשוטים ובסיסיים שיש – מדינה יהודית, משפחה נורמלית, גיור כשר, צבא מנצח ושמירת שבת. אין זה כי אם טוויסט מדהים בעלילה, כך הם סוברים, שהביא לכך, שדווקא הרב טאו, כן זה מהבדלנות והניתוק, הוא זה שלא נותן שינה לעיניו בגלל הידיעה שמרעילים את הלבבות של ילדי הגן בתעמולה טהב"לית (הם לא יכתיבו לי איך לסדר את ראשי התיבות), והוא זה שחרד, מדרבן ומעורר את תלמידיו לפעול למען הצלת עם ישראל, כן כן, אפילו זה שלא לומד בתלמודי התורה בהר חומה; ודווקא אלו שנחשבים לאבירי האכפתיות והאחריות, אלו שחלילה אינם מסתגרים ואינם סקטוריאליים, לא עוסקים בזה כלל ומפקירים לגמרי את שדה המערכה על קיומה של המדינה היהודית.

כששקיעה והליכה אחרי תדמיות חיצוניות נוגעות לחייו של אדם בודד, זה עצוב ומתסכל, כשהן נוגעות לציבור ולחברה שלמה, זה מסוכן עד כדי אסון. מי שהייתה פעם התשתית הפוליטית של הציונות הדתית, הסירה מעליה כל אחריות לסוגיית יהדותה של המדינה ובחרה לשים את כל כובד משקלה אך ורק בנושאים הקשורים להתיישבות, ביטחון והרכב השופטים בבתי המשפט.

היכן הדאגה למוחות וללבבות של ילדי הגנים שנשטפים בערכי הפוסט מודרנה; היכן הדאגה לשמירת השבת הציבורית של מדינת ישראל;  אם הרב רפי וסמוטריץ חוברים למי שמוביל קו רפורמי ביחס לכל מה שקשור לקודשי ישראל – גיור, כשרות, כותל מערבי ועוד – מי ימלא את מקומם וידאג לנשמה של המדינה?!

הצרה הגדולה היא שכמעט ואין איש שם על לב. כולם ממשיכים ללכת שולל אחרי שפת התדמיות החיצוניות והסטיגמות, ממאנים להכיר באמת גם כשהיא טופחת על פניהם, מתאמצים להסביר לעצמם בק"ן טעמים כיצד זה שעל אף שהמציאות מספרת סיפור אחד, בטח הסיפור הוא אחר. 'הבית היהודי' בנט ושקד, כך הנחיל משה קלוגהפט, הם 'מחוברים', 'לא מתנצלים', 'משהו חדש שמתחיל' ומייצגיה האמיתיים של הציונות הדתית; והר המור והרב טאו, למקרה שפספסתם, הזויים, מנותקים ובכלל חרדים אנטי ציוניים.

ואם כך הם פני הדברים, אנה אנו באים.

 

דודי וכטל. תושב נווה. עוסק בחינוך. 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
35 תגובות - 26 דיונים מיין לפי
1
וואלה נקודה מעניינת
מתן | 29-08-2019 15:55
הארת את עיני. תודה!
2
דברים כדרובנות
ישראל | 29-08-2019 16:01
ישר כח!!
ממש לא!
יהודי אמיתי | 30-08-2019 13:07
הם סתם עושים רעש וצילצולים! חוץ מפילוגים ורעש הם לא עשו כלוםםם!!!
3
אין מה להוסיף, כל מילה בסלע
שיראל | 29-08-2019 16:14
לפחות פי 2 מהשתיקה המוזרה של כל החכים הדתיים
4
מדוייק
א | 29-08-2019 16:30
יפה מאוד. מפלגת ימינה הם פלגנים, הם נטשו את הציונות הדתית לאומית וחברות לחילונים תומכי להטב,רפורמיים וגיוס בנות דתיות לצהל. זה נקרא פילוג,זה נקרא לנטוש את האלונקה, זה נקרא בגידה .
5
הצגת בעיה- איך אתה חושב לפתור אותה?
שלום | 29-08-2019 16:36
אולי האנשים הצודקים שיודעים הכל, פשוט גורמים לכל מי שחושב אחרת מהם ולא מבין כלום- להרגיש שאין לו עם מי לדבר. אולי מרוב שאתה חושב שאתה ככ חכם, אנשים מרגישים שאתה מתנשא עליהם. אולי אתם צודקים ברעיון וטועים בדרך?
.ואולי
א | 29-08-2019 18:27
.לא
ביטאת בדיוק את מה שאני מרגיש
מרכזניק | 29-08-2019 18:19
...
6
כתיבה מדהימה בול פגיעה
שדה משה | 29-08-2019 16:48
אם היו עוד כמה בעלי כשרונות כמו כבודו - אני מניח שהמשיח היה מגיע
7
אנחנו שומעים את השינאה שלכם
מאזין | 29-08-2019 18:03
ואת הבורות. כל ציטוט חושף את השחצנות שלכם. לא ניתן לאמר על כל דבר הוצא מהקשרו. לא כולם טפשים כמו שאתם חושבים. בכלל ניתן לחשוב שהקונספט של נעם ממומען עי הקרן החדשה לישראל ומטרתו לפגוע בימין. עכשיו תוכיחו שלא.
יש הוכחה
משה | 30-08-2019 10:28
ההוכחה הכי טובה היא שפשוט אין להם כסף...
8
אתם פוסלים את כל מי שלא חושב כמוכם.
אברהם | 29-08-2019 18:08
אחכ אתם מתפלאים איך זה שהופכים אותנו למנותקים מהמציאות!
9
"חוברים לרפורמים" זה לא סטיגמיות
מבוגר | 29-08-2019 18:47
תול קורה מבין עינך. מאשים שאנשים משתמשים בסטיגומות ומשתמש בהן בעצמך. אולי בכל זאת יש משהו בסטיגמות הללו.
תשאל את בצלאל
אחד שזוכר | 30-08-2019 1:33
בשביל זה לא צריך את נועם, אפשר לשאול את השותף של בנט בעבר ובהווה - בצלאל סמוטריץ': https://www.srugim.co.il/279789-סמוטריץ-לבנט-אל-תקעקע-את-זהות-הציונות
10
דברים חשובים שראוי להפנים. אבל...
אורי, שומרון | 29-08-2019 19:02
למעשה, לא בבחירות האלו. ולבד. חשוב לעורר כמו שבאמת עושים בשנים האחרונות, ליצור קואליציות סביב הנושא, לומר את הדברים בקול רם וללא מורא, כמו שלדוגמא הרב יגאל לוינשטיין עושה. להמשיך לחנך ולעבוד על דעת הקהל. כמו שנאמר תמיד בבית מדרשכם: לעבוד על התודעה! עולם הפוליטיקה הוא עולם של חיבורים. ואין כאן. ותכל'ס, אם תעלו ממשלת שמאל, וסתיו שפיר תהיה שרת החינוך (אם היא לתלמד לקרוא עד אז..) אז תגידו.... אופס. חשבנו שבנט הכי גרוע... אז יאללה בואו נשבור את הסטיגמות. תצטרפו לציבור. שבראשם רבני הציבור. ותמשיכו להעלו למודעות וליצור תודעה. אם תשרפו כמה קולות זה ממש לא יגרום לשמוע למסרים החשובים. בהצלחה בחינוך ולא כאן!
לא סותר
יוסי | 30-08-2019 10:41
מה שהרב יגאל עושה הוא מבורך אבל יש עוד מישור מעשי חשוב שאם לא תשמע זעקה יעברו כמה שנים והילדים שלך כבר ישמעו את הדברים הנוראיים האלה בגן.. אף אחד לא עוסק בזה. ודא מי הם רבני הציבור? יש המון רבנים שפרסמו מכתב תמיכה בנועם. הם לא מהציבור?
11
תתבישו!..
אליסף | 29-08-2019 19:29
בושה שאתם מקימים מפלגה שקהל היעד שלה הוא הציבור הציוני- שכבר ממילא מפולג . מפלגה- כשמה כן היא, מפלגת. ממליץ לכם לסגור את הדבר המבייש הזה והציבור עוד ישתדל לסלוח.
12
אם זה אמת, הרב טאו איחר ב- 25 שנה
שהמ"ש | 30-08-2019 3:12
וגם אין רב יותר מנותק ממנו בציבור החרדי ציוני. לא נורא, גם ככה הכל ייכשל ובסך הכל נועם יבזבזו קצת זמן וכסף. אבל, אם נועם תגרום לממשלת שמאל, ל-ע-ו-ל-ם לא נקשיב למילה של הרב טאו.
לא נכון
יוסי | 30-08-2019 10:47
הוא מדבר על הנושאים האלה כבר שנים. רק שלקח זמן עד שכולם האמינו לרב המנותק הזה שיש בכלל דבר כזה שנקרא קרן לישראל חדשה. וכשהוא דיבר על הדברים הפכו אותו להזוי. היום כולם מודים ונח להם לומר שהוא איחר.. טיפה ישרות ידידי
13
החרדים ידעו-כנס לתגובה
דויד | 30-08-2019 9:36
את כל מה שכתבת לעיל את כל זה החרדים ידעו עוד לפני קום המדינה ולכן כל מלחמתם היתה ועודנה קיימת היא רק על זהותה ודמותה של המדינה, רק בשנים האחרונות ממש התעוררו החרדל''ים והבינו והפנימו בדיוק מה שהחרדים צעקו מימים ימימה ותמיד הזכירו את דבריו של הגאון הגרי''ז מבריסק ''אין כונתם של הציונים להקים מדינה אלא בעיקר כונתם היא להקים עם חדש ולעקור את תורת ישראל''
זה נכון שהחרדים זיהו חלק מהבעיה, אבל הפיתרון
משה | 31-08-2019 22:49
שלהם היה יבנה וחכמיה. רק המפדל דיברה על לתת נשמה למדינה, עד שבנט רצח אותה.
מה הקשר
יוסי | 30-08-2019 10:50
אין שום ביקורת על המדינה או הציונות. לא קראת מעולם כנראה מה שנועם אומרת.. כל הביקורת היאעל הכנסת רעיונות מגורמים של שונאי ישראל מאירופה. כל הקמפיין של נועם בא לומר שהמדינה וצהל ועמ''י בריאים ושהכל בא מבחוץ. ולחרדים אין שום מושג מהנתונים שנועם מפרסמת... עכשיו הם נחשפים לזה. אז זה לא קשור
14
אירוניה
מ | 30-08-2019 11:18
כמה מצחיק להביא כתבה על רבני הקו ולשים תמונה מתוך ישיבת מרכז הרב ולכתוב אילוסטרציה
15
מי שכתב את הכתבה הזאת יש לו מגמה...
משה | 30-08-2019 13:02
כי הוא בעצמו הר המורניק!!... עד היום הר המור לא עשו כלום ולא קידמו כלום חוץ מלעשות רעש וצילצולים ולשדר כאילו הם עושים משהו!! לעומת זאת, ישיבת מרכז הרב בגלל שהיא מבינה את המציאות, היא פועלת הכל מבפנים עם חברי הכנסת ומקדמת הכל! בזכות שהם ענוים ואוהבים את כולם גם אם הם לא בדיוק כמותם!! תודה רבה לגאון הגדול הרב יעקב שפירא שליטא שבאמת מקדם את העם ואת כל מה שעמי צריך מבפנים!!
16
הכל תדמיות
יוסף כהן | 30-08-2019 13:14
למרות הרבה נקודות אמת שיש בדברים של וכטל הפלג הירושלמי--של הר המור לורה באותן תופעות בדיוק. אין אור ואין יופי במלגת הציונות הדתית? הכל 'רפורמים' ,זלזול בקודש והתעסקות רק בבית המשפט? גם סו ראייה פשטנית שנעשית בנועם אך בקנאות
17
הולנד
נועם | 30-08-2019 15:14
אני שמח שהולנדים נצחו באירוויזיון
18
זקנים
נועם | 30-08-2019 15:14
אני שונא זקנים
19
שכחת כמה דברים
מאיר | 30-08-2019 17:03
כנראה אתה צעיר או לא מדייק בלשון המעטה אנשי הר המור באמת פילגו את היצירה של מרן הרב זצל ישיבת מרכז הרב , הם אלה שלימדו רותנו שמותר וגם חובה לחלוק על גדול הדור , הם אלה שקוראים ליהודים בשם אנטיוכוס , הם אלה שלא עשו כלום אבל ממש כלום כדי לעזור לאחינו תושבי גוש קטיף , הם אלו שבודקים איך אשתו של מישהו מתלבשת - וכי זה מותר? - ומספרים את זה לתלמידים שבגלל זה חייבים להפרד ממנו , הם אלו שנלחמים בכל דבר של אחדות בשם האחדות הכוללת
20
דרכיה דרכי נעם
עמיחי | 31-08-2019 21:41
כתבה מליאה בשקרים והשמצות, לא ציפיתי ממכם לקלס את בנט ושקד, אבל למה ללכלך על סמוטריץ והרב פרץ ( שמשתייך לאגף שלכם בציונות הדתית, אגב) שבניגוד מוחלט לנטען בכתבה פועלים לייצור גוש חוסם עם החרדים בענייני דת ומדינה. הבעיה של אנשים עם הקו היא לא עצם הקו, אלא היחס המזלזל והמשמיץ לאלה שאינם משתייכים אליו ( ראה ערך אסור ללמוד עם אנשים שעולים להר הבית ). חוסר היכולת של אנשי הקו להתייחס לזרמים אחרים בציונות הדתית כאל שווים פועל כמנגנון השמדה עצמית. כך נולדה מפלגת יחד זל וכך נולדה מפלגת נעם, שבניגוד לנטען בכתבה, אינה מעורה בפרטים, כושלת באופן מוחלט ביחסי ציבור ומאה מחוז מנותקת מהמציאות בשטח. כך נולדה וכך תפרפר למותה מתחת לאחוז החסימה בבחירות לכנסת.
21
צמרמורת דמעות וריגוש טהור
נעם | 31-08-2019 22:50
נראה שנחה על הכותב רוח הקודש, אשריך והלוואי שהדברים היוצאים מן הלב יצליחו לפלח ולהעיף את עורלת הלב מעל אלפים ורבבות מעמנו הקדוש וישיפעו ויחלחלו ויחוללו את השינוי המבורך והנצרך
22
גדול
יגאל כנען | 31-08-2019 23:08
גדול
23
ישר כח לכותב - קצר וענייני!
גילעד | 01-09-2019 16:18
מי שקורא לרב טאו מנותק רק על סמך שמועות - זה פשוט לא רציני. אפשר תמיד לומר על האחר שהוא נמוך ועוד שאר הקטנות. אך מי שמחפש ורוצה לדעת ולא רק להכפיש - יברר באמת מה אומר הרב טאו ותלמידיו ואז יחליט. ואני שמעתי הרבה פעמים מתח ששאלתי אותו על דעות של רבנים שחושבים ואומרים אחרת או בנגד לרב טאו, שקודם הם גדולים, ואפילו סיפר לי סיפורים בשבחם, וחלק איך שהרציה דיבר עליהם בכבוד, ואין כאן מקום להאריך. ואחרי האדרתם הסביר לי את הסוגיה. ואידך זיל גמור. ולגבי נעם - מאנשים שמנהלים שיחות - אנשים חותמים ותומכים ושמחים על הקמת התנועה, והלוואי שמישהו היה עושה את העבודה הזאת במקומם לפני כן.
24
י.ת.ק.ה
למר דודי וכטל החביב | 03-09-2019 12:54
מה לכם ולציונות הדתית? אתם הרי רוצים לחבור לאגודת ישראל ודגל התורה. אז בבקשה. תחברו אליהם, תניחו לנו ותנו לנו לנהל את ענייני הציונות הדתית כמו שאנחנו חושבים. ועל הדרך תטפלו בנוער שלכם, ילדי הרבנים והאברכים שממלא את כיכר ציון וכיכר החתולות בהררי סמים ואלכוהול.
25
מר וכטל אני עוד זוכר איך היית מתנשא עליי
שמימ | 03-09-2019 12:56
בישיבה התיכונית, יורד עלי, ומזלזל. בלי סיבה. סתם כי הייתי עדין. קודם תבוא לבקש סליחה. אחר כך תטיף לנו מוסר. חצוף.
26
מותר לשאול מה זה "עוסק בחינוך"?
אריאל | 03-09-2019 12:57
בית ספר? גן? מדרשה? סמינר? סתם מתעניין.