זעקה של אב שכול: די! מספיק עם פסטיבל גלעד שליט - סרוגים

זעקה של אב שכול: די! מספיק עם פסטיבל גלעד שליט

הנה הוא במשחק כדורסל, והנה הוא במסיבה בשגרירות צרפת, והנה הוא הופך לפרשן ספורט והנה הוא חוגג יום הולדת. יוסי צור מעדיף שגלעד שליט "סלב בעל כורחו" יחזור לאלמוניות המבורכת, ולו רק בשביל המשפחות השכולות, שכל אזכור שלו בעיתון מחזיר להן את הזכרונות והכאב.

זעקה של אב שכול: די! מספיק עם פסטיבל גלעד שליט
  חזור לאלמוניות. שליט (פלאש90)

מידי מספר ימים אנחנו מגלים בתקשורת הכתובה או האלקטרונית על קורותיו של הסלב בעל כורחו גלעד שליט.

עכשיו התחילו הפרומואים להקרנת הראיון איתו בערוץ 10 ואי אפשר לברוח מזה ואי אפשר שלא לשמוע את זה שוב ושוב.

הנה הוא במשחק כדורסל, והנה הוא במסיבה בשגרירות צרפת, מדינתו השניה, והנה הוא הופך לפרשן ספורט והנה הוא חוגג יום הולדת ומקבל עצות איך לשמור על מעמדו כסלב ולא לרדת מסדר היום הציבורי ולהיעלם לאלמוניות המבורכת.

אני לא יודע מי מיחצ"ן את גלעד שליט אבל נראה כאילו מנגנון משומן היטב, זה המוכר לנו מהקמפיין לשחרורו דואג שהתקשורת תדע בכל רגע נתון איפה הוא ומה הוא עושה.

אף אחד לא שואל, בודק או מנסה להבין מה עושה ידיעה כזו על שליט ותמונתו בעיתון למצב רוחם ורגשותיהם של אלפי בני משפחה של חללי טרור אשר ראו את רוצחי ילדיהם יוצאים לחופשי בארץ ובחו"ל, מתחתנים מבלים וחוזרים לפעילות טרור.

יום שמח ועצוב

יום השחרור של גלעד שליט היה יום שמח למשפחתו, למדינת ישראל ואפילו למשפחות חללי הטרור, אלה שיודעים יותר טוב מרוב אזרחי המדינה מה משמעות חזרת בן הביתה אלה שילדיהם קבורים באדמת המדינה הזו ולעולם לא ישובו הביתה.

זה היה יום שמח לרוב האנשים ויום שבו שמחה ועצב מעורבים בו לאלפי משפחות אחרות, משפחות חללי הטרור. לרוב המשפחות היה היום ההוא ששודר בהרחבה יום של טראומה שלקח לא מעט זמן להשתחרר ממנה.

לאותן משפחות של חללי הטרור כל יום הוא יום זכרון שחלקם לומדים איך לחיות איתו וחוזרים למסלול של חיים מועילים וחלקם מתרסקים וחייהם מסתיימים עם מות יקירם.

כל ידיעה שבה מוזכר גלעד שליט, מעשיו, נסיעותיו לחו"ל אירועים שבו משתתף, מציפה את הטראומה ומזכירה רגעים שמעדיפים לשכוח.

מתעלמים מהמשפחות השכולות

כולנו קיווינו כי עם העסקה הנוראה ההיא תסתיים הפרשה, וכולם יחזרו לחייהם, משפחת שליט ביקשה לחזור לאנונימיות שלה, לשקם את גלעד ולאפשר לו להמשיך במסלול חיים של צעיר ישראלי. בחלומותינו הגרועים לא חזינו כי הוא יקבל טיפים מליהיא גרינר איך להיות סלב להשתתף באירועים ולא להיעלם מעין הציבור.

התקשורת גם היא חסרת מעצורים וחוגגת איתו ועליו מיום שחרורו תוך התעלמות מופגנת ממשפחות חללי הטרור וסבלם, התעלמות שהחלה עוד לפני העסקה במהלך הקמפיין של המשפחה לשחרור התעלמות שנמשכת עד היום.

צה"ל ערך תחקיר מקיף על תקופת שביו של שליט ושינה לאחרונה הנחיות בסדנת הכנה לשבי של חיילים, אף אחד לא טרח לערוך מחקר על השפעות שחרור המחבלים על משפחות חללי הטרור ואיך צריך לנהוג בעתיד. אפילו דיון בועדת שמגר לגבי מדיניות עסקאות עתידיות נדחה ולא מבוצע.

כל ההבטחות שעסקאות עתידיות תהיינה לפי קריטריונים ברורים התבררו כהבטחות שווא, בזה התקשורת לא עוסקת. כל נושא ההודעה למשפחות על רוצחי יקירם ששוחררו בעסקה לא נחקר ולא נבדק, יש לא מעט כשלים בתהליך שהתגלו במהלכו ואיש לא מקדיש להם דקה, העיסוק בשליט כסלב מקבל לעומת זאת תשומת לב ללא קץ.

להוריד אותו מסדר היום

בסופו של הסרט "להציל את הטוראי ראיין" טום הנקס בתפקידו בסרט אומר לטוראי ראיין "תרוויח את זה", וראיין בסופו של הסרט מבקש אישור מאשתו שהוא היה בן אדם טוב ומיצה את חייו לאחר ההקרבה של החיילים שנשלחו להצילו.

אני מקווה שגלעד שליט "ירוויח את זה" ואת מה שהמדינה עשתה למענו בעסקה שערורייתית חסרת תקדים, שילמד, שיעשה, שיהיה אדם טוב, שיחזור לאנונימיות, שיועיל בהרצאות לחיילים על תקופת שביו, שיעזור לאנשי אקדמיה במחקרים על תקופת שביו.

אני קורא למשפחת שליט לצאת נגד ההקרנה של התכנית בערוץ 10, לאורך הקמפיין טענתם שאתם מבינים את המשפחות השכולות ואת כאבן, חזרתם והדגשתם שאתם משפחה שכולה ועכשיו תראו שהתכוונתם לכל מה שאמרתם.

קיבלתם את הילד שלכם חזרה וחזרתם למסלול חיים נורמלי, למה להפוך את חייהן של מאות משפחות שכל אזכור בעיתון של גלעד שליט וכל אזכור על נסיעה למשחק כדורגל וכל שידור של פרומו מחזיר את הזכרונות מחזיר את הכאבים וגורם סבל אמיתי.

אני קורא לתקשורת, לערוץ 10 ולמשפחה להוריד את הנושא מסדר היום ולתת לנו למשפחות שרוצחי ילדיהם שוחררו לחיות ללא אזכור מתמיד ויום יומי של הטראומה הקשה שפגעה בנו.

==

יוסי צור שכל את בנו אסף הי"ד בפיגוע באוטובוס בחיפה בשנת תשס"ג.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צודק-תנו לגלעד לחיות את חייו.
מוש | 17-10-2012 14:55