צפו: התשובה של שלמה גרוניך ואהרן רזאל ל-BDS וארגוני השמאל

צפו: התשובה של שלמה גרוניך ואהרן רזאל ל-BDS וארגוני השמאל

אלפים הגיעו אמש (ד') לפתיחת פסטיבל הכלייזמרים הבינלאומי הרביעי בשומרון. אהרן רזאל ושלמה גרוניך הפתיעו בביצועים משותפים. רזאל התייחס לחרם ה-BDS: "יש כאן חבר'ה גרמנים ואוסטרים ואנשים רבים שמאמינים בזכותו של עם ישראל על ארצו". צפו

צפו: התשובה של שלמה גרוניך ואהרן רזאל ל-BDS
  (צילום: דוד אסולין)

אלפי בני אדם מרחבי הארץ הגיעו לפסטיבל הכלייזמרים הבינלאומי, שנערך אמש (ד') בפעם הרביעית בישוב רבבה שבשומרון. אמנים מכל העולם הופיעו בפני האלפים, ביניהם: וירטואוז הקלרינט הבינלאומי הלמוט הייזל (פרנקפורט), וירטואוז הכינור הבינלאומי מריו קורוניץ (קרואטיה) וירטואוז האקורדיון הבינלאומי קונסטנסין איסצ'נקו (קייב) ועוד אמנים רבים: מקנדה, מינכן, טביליסי ועוד.

שלמה גרוניך ואהרון רזאל הפתיעו את הקהל עם ביצועים ייחודים, גם ביני לנדאו וחנן בר סלע אמן הקלרינט והמנהל האמנותי של הפסטיבל העניקו הופעות מיוחדות.

"היום גיליתי תגלית, שכלייזמר זה דבר שמקביל לצ'ונט והכל הולך, זה לפי האורחים" סיפר אהרן רזאל לפני ההופעות "זה תמיד שמח, זה נשמה, אין לזה הגדרה ממש, זה יכול להיות קלרינט, זה יכול להיות גרמנים עם קלרינט, זה יכול להיות שלמה גרוניך מסלסל, כלייזמר זו מוזיקה סוחפת, עם הקהל".

(צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון)

רזאל התייחס לקריאות החרם של תנועת ה-BDS, נגד ההשתתפות באירוע: "לא הופתעתי שמגיעים לשומרון אמנים מכל העולם, כולם יודעים שהתקשורת מנפחת דברים, כשאתה מדבר עם אנשים אתה שומע שהם יודעים את האמת, הם יודעים שעם ישראל הוא עם הנצח. וארץ ישראל שלנו. יש כאן חבר'ה גרמנים, ואוסטרים וכל מיני אנשים שמאמינים בזכותו של עם ישראל על ארצו".

קריסטוף פיטרס, נגן גיטרה בינלאומי חבר ברביעיית ג'יטן בלונדס: "זו לא הפעם הראשונה שלי בפסטיבל הכלייזמרים הבינלאומי בשומרון, זהו פסטיבל מוזיקה מצויין". ביחס לתנועות החרם אמר פיטרס: "אנחנו מוסיקאים ועבורנו הנושא הוא מוזיקה. אנשים חבר טוב שלנו אומר שמוזיקה היא כמו תפילה אבל ללא הדת, לכן אנחנו כאן פשוט כדי לעשות מוזיקה"

(צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון)

את האירוע המרכזי פתח ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שאמר לקהל הרב שנאסף: "מרגש לראות את האלפים מגיעים מכל הארץ לצרוך תרבות בשומרון, זהו ערב של מוזיקה, השומרון מלא בימים אלו במטיילים והפסטיבל הוא אירוע השיא של הקיץ. האמנים המגיעים לכאן מכל העולם הם התשובה הניצחת לארגוני השמאל ולארגוני החרם. השומרון ימשיך לגדול להתפתח ואט אט אנחנו הופכים למעצמה של תרבות"

האירוע התקיים ע"י אגף ישובים ומתנס במועצה האזורית שומרון, בהפקת חברת "באז הפקות", בסיוע משרד התרבות והאגף לתרבות תורנית במשרד החינוך, ועי מזכירות הישוב רבבה ובסיוע הנוער והתושבים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רוצים לשמוע עוד
מיכל | 22-08-2019 16:19
זה מקסים כל כך! איפה נוכל לשמוע אותם שוב יחד?
2
מוסיקה בשומרון
שרה רבקה | 01-09-2019 5:26
סוף סוף יש המבינים שחרם פוליטי של אמנים. ועוד בכפי ה זה לא לגיטימי . אנשי שמאל החרימו ארועי מוזיקה בעיר דוד .כינו זו חרפה ושני אמנים התקפלו . נסתדר בלעדיהם