הרב סתיו: "העיניים של דביר היו העוגן שלי בשיעור" - סרוגים

הרב סתיו: "העיניים של דביר היו העוגן שלי בשיעור"

הרב אברהם סתיו, שלימד את דביר שורק, תלמיד ישיבת ההסדר שנרצח הלילה בפיגוע דקירה בגוש עציון, ספד לתלמידו וסיפר על הזכות ללמד אותו: "בחלקים המורכבים הייתי שולח מבט לעיניים החכמות שלו והוא היה מאותת לי שהכל בסדר, שאני בדרך הנכונה"

author-image
הרב סתיו: "העיניים של דביר היו העוגן שלי בשיעור"
  (צילום: באדיבות המשפחה)

הרב אברהם סתיו, שלימד את דביר שורק, תלמיד ישיבת ההסדר שנרצח הלילה בפיגוע דקירה בגוש עציון, ספד לתלמידו וסיפר על הזכות ללמד אותו.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב הרב סתיו: "העיניים של דביר היו העוגן שלי בשיעור. המצפן שלי. בחלקים המורכבים הייתי שולח מבט לעיניים החכמות שלו והוא היה מאותת לי שהכל בסדר, שאני בדרך הנכונה".

הוא סיפר על תכונותיו של דביר וכתב: "היה בו תמיד איזה סוד מאוד מאוד נוכח. עומק ורצינות תהומית יחד עם חיוך בלתי-פוסק על השפתיים. שקט פנימי שקורן ומקרין החוצה. וחן, חן שובה לב שלא יכולת לעמוד בפניו".

"ללמד אותו במשך שנה תמימה הייתה זכות שאין שנייה לה, והידיעה שלא אראה אותו יותר בשיעורים פשוט בלתי נתפסת. ארץ אל תכסי דמו", חתם.

הרב שלמה וילק, ראש ישיבת ההסדר 'מחניים' במגדל עוז בה למד החייל שנרצח, סיפר בראיון ל'ישראל היום' על תלמידו: "הוא הלך לקנות ספרים כמתנה למורים לסוף השנה, וחזר לישיבה. הוא נמצא מחובק עם הספרים שקנה לרבנים שלו. מדובר בבחור שהיה מלח הארץ – חייכן, אוהב בעלי חיים וצמחים, ילד של הטבע ושל העולם. הוא היה שותף בקבוצות שיח בין יהודים לערבים. כעת אנחנו אומרים לתלמידים לא להתייאש".

הרב וילק סיפר כי התלמיד "היה בשנה א' בישיבת ההסדר, לפני גיוס. הוא רצה להגיע לאחת מחטיבות החי"ר. בתמונות שלו אפשר לראות את הכריזמה שלו. התלמידים כולם בטראומה. קשה לראות איך ממשיכים. צריך להתמודד, להכיל, להבין. זו חבורה של שלושים חברה שאחד מעמודי התווך שלה נפל. כולנו רועדים. נעשה הכל כדי לא לתת לדבר הזה לגרור אותנו לעולם של שנאה ופחדים. לכל היותר זהירות והעצמת הביטחון האישי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ראש הממשלה
ערן עוזיאל | 08-08-2019 11:07
היום הוא בא לנחם בגלל הבחירות בפעם הבאה הוא יבוא שיחזירו את בית אל לפלסטינים הוא משתין עליכם בקשת מה מטומטמים שכמוכם
2
חבל שאתם מצנזרים. הכאב משותף לכולנו. וכל אחד
יעקב | 08-08-2019 12:52
וכל אחד מביע אותו בדרכו שלו. הביקורת שלי על סתיו הצעיר נובעת מכאב. שגם בבוקר כזה בחר להאדיר את עצמו. חבל. יהי זכרו ברוך.
חבל שאתה רע כל כך
אלעד | 08-08-2019 13:12
שנאת חינם לתלמידי חכמים תוך ניצול רצח מזעזע במקום לאיחוד - לפילוג, וזה עוד ערב תשעה באב. עןד יראת שמים כזאת ואבדנו.
3
"הוא היה שותף בקבוצות שיח בין יהודים לערבים"
משה | 08-08-2019 13:37
כנראה זה לא עזר.
הערבים מבינים רק דבר אחד
מתנחל אמיתי | 08-08-2019 17:55
אם מתרפסים בפניהם ומראים חולשה הם קולטים את זה. אסור לנו להתנהג כמערבים אלא כבני המקום ובעלי הבית אחרת לא יעזור כל הדו שיח הזה.