מכרו לי מזגן חדש, אבל בתנאי שאקח גם תנור - סרוגים

מכרו לי מזגן חדש, אבל בתנאי שאקח גם תנור

'רגע, רגע, לא הבנתי... אני מתחייב לקחת אִתי תנור, שמלבד שאין לי בו שום צורך ורק יתפוס מקום בבית, גם ימנע ממני את האפשרות להשתמש במזגן?', שאלתי בייאוש. 'אז מה יוצא לי מכל הקנייה הזו?'

מכרו לי מזגן חדש, אבל בתנאי שאקח גם תנור
  (צילום: פלאש90)

מעשה שלא היה, כך היה. את ביקורי בעיר הגדולה לצורך מפגש עם חבר החלטתי לנצל לטובת מסע קניות של כל מה שלא מוכרים בקרבת מקום מגוריי.

את ה'מסע' המפרך התחלתי בחנות למוצרי חשמל. כבר תקופה ארוכה שהמזגן שלנו לא עונה על הצרכים ועל אף הכאב והצער שבפרידה החלטנו שנאלץ להיפרד ממנו ולרכוש אחד חדש במקומו. כבר בכניסתי לחנות ניגש אלי עובד נעים, נחמד ואדיב והתעניין במה יוכל לעזור. סיפרתי לו שהמזגן שלנו מקרר את הבית רק בחורף, מזרים מים כאילו היה טפטפת ומרעיש משל היה קומביין בשדה פתוח.

חיש מהר מצא לי אותו עובד נחמד את שאהבה נפשי. מזגן חדיש ומחודש, עם כל מה שצריך וגם מה שלא. לא גדול מדי ולא קטן מדי, לא מרעיש ולא מטפטף. פשוט מקרר. הסכום, כך טען, הזול בשוק וביני ובינו מה הוא. לחצנו ידיים בשמחה וניגשנו יחד אל הקופה. הצבעתי לקופאי על הרכש החדש, הוא מצדו גם הילל ושיבח, תיאמנו מועד להובלה והתקנה וכבר חשתי בליבי שמחה והקלה. אחח… בעוד שבוע מהיום כבר לא נרגיש כאילו אנחנו חיים בתור סיר צ'ולענט.

עוד באותו נושא

תכירו: סוני מציגה מזגן שתוכלו ללבוש על גופכם

יחד עם המזגן אתה מקבל גם תנור

בעודי מחפש את כרטיס האשראי שלי, שמתי לב שהקופאי והעובד הנחמד מתלחשים, ממבע פניהם ניבט חשש ומצחם היה חרוש קמטים. 'מה, לא אמרת לו?', שמעתי את הקופאי תוהה ומאוד סִקרן אותי להבין מה קרה. 'אאממ… בצלאל שכח לספר לך, אבל יחד עם המזגן החדש אותו בחרת לרכוש אתה זוכה לקבל במבצע, ללא עלות נוספת, תנור לבנים ענק תוצרת איטליה. תתחדש!'. האמת שהופתעתי, תנור לבנים נשמע דווקא מגניב ולקבל מוצר בחינם זה גם לא דבר שאני מתנגד אליו עקרונית. אלא שעדיין הייתה קצת מוזרה בעיני ההסתודדות בין שני העובדים והחשש על פניהם.

ביקשתי לראות את התנור, רק כדי לדעת איך נוכל לשלב אותו בין שאר רהיטי המטבח. שני העובדים, על פניהם חיוך מאולץ, הצביעו אל מעבר לכתפי ואילצו אותי להסתובב. 'אימהל'ה, איך לא שמתי לב לזה עד עכשיו', פלטתי בלי לחשוב. במרכז החנות ניצב התנור, שהיה דומה יותר לבמה להקרבת קורבנות של עובדי אלילים. 'באיזה בית נראה לכם שאפשר לשלב רהיט בסדר גודל כזה?', פניתי לעובדים. בצלאל, בצחוק מריר אמר: 'בבית חרושת'. ומיד שוב עטה על פניו את ארשת העובד הנאמן והמסור.

הודיתי להם על ה'זכות הגדולה' והרצון הטוב, אך הסברתי שאיאלץ לוותר. 'אין לי מקום לזה', אמרתי, 'וגם אם היה, גם לחסר טעם שכמותי יש גבולות וישנם רהיטים שאפילו בעיני נחשבים למכוערים'.

לא מדובר בהטבה אלא בתנאי לקנייה

אל תחשבו שכאן נגמר סיפור המעשה, כאן הוא רק מתחיל:

'אממ… האמת היא שהמוצר הזה איננו רק אפשרות או מתנה, כי אם תנאי לביצוע הקנייה'. ניסיתי לעקוב אחר מה שאמר כרגע הקופאי, כשבינתיים העובד המסור נחלץ לעזרתו כדי להסביר: 'אתה מבין, המזגן אותו בחרת לרכוש שייך לחברה שחתמה על הסכם עודפים, מה שנקרא בלוק טכני, עם חברת תנורים…'. הקשבתי והוספתי – 'כושלת?'. 'אממ… כושלת זו הגדרה חריפה. הצרכנים לא מספיק עמדו על טיב המוצר ולכן עד כה הוא לא עף בשוק הגדול'.

'טוב, בכל מקרה, זה לא רלוונטי', ניסיתי להמשיך הלאה, 'לי אין שום צורך בתנור הזה, הוא לא משרת אותי ולא יועיל לי, להפך, אני רק חושב עליו ניצב במרכז המטבח שלי… נשמע כמו סיוט לא נורמלי. הוא גם לא הסגנון שלנו ואין אף רהיט בבית שהוא משתלב אתו'. הקופאי והעובד הביטו זה בזה, ניכר היה שזו לא הפעם הראשונה בה הם מנהלים שיחה כזו ומנסים למכור למישהו את 'המציאה'.

'תבין אדוני, לא ניתן לקנות את המזגן מבלי לקחת גם את התנור. זה אולי נשמע מוזר, אבל זו המציאות ולפעמים צריך לעשות פשרות. ובכלל, מה כל כך מפריע לך לשלם על מוצר אחד ולקבל את השני מתנה… תחשוב על זה – יהיו לך יותר מוצרים!'.

חוסר ההיגיון שבדברי השניים גרם לי להתחיל לאבד את הסבלנות. 'תראו, המזגן הזה הוא צורך עבורי, התנור הינו אך ורק מטרד, למה שלא נרד מזה?'. שניהם שותקים. 'אתם מבינים, יש לי בית קטן, אני צריך לבחור מה ניתן להכניס לתוכו, תנור בסדר גודל כזה יחייב אותי להוציא רהיטים אחרים שאני כן צריך'. ניסיתי שוב את מזלי. ושניהם שותקים. 'המזגן יקרר והתנור יחמם, אין בזה שום היגיון!". כלום. 'זה יגרום לי לריב עם אשתי!'. אף תגובה.

אחדות חביבי, אחדות

לא היה לי לא כוח ולא זמן להמשיך ולריב, רציתי רק להמשיך בעיסוקיי כי עוד רגע חצות וחנן מלצר הופך לדלעת, אז הסכמתי לעסקת החבילה המדהימה.

שוב מבטים, שוב מצחים חרושי קמטים. 'מה עכשיו?', שאלתי וחיכיתי לשמוע מה עוד אני אמור לבלוע יחד עם המזגן המהולל. 'אתה תגיד לו', דחק העובד בחברו הקופאי. 'אממ… רק עדכון קטן שנוגע לתחזוקה ותקינות המוצרים: בשעה שהתנור עובד לא ניתן להפעיל את המזגן', אמר הקופאי ביובש. 'שנייה אחת בה שניהם יעבדו בו זמנית תגרום לנפילת החשמל בבית, בשכונה ואולי אפילו בכל המדינה', סיכם חברו העובד המסור.

'רגע, רגע, לא הבנתי… אני מתחייב לקחת אִתי תנור, שמלבד שאין לי בו שום צורך ורק יתפוס מקום בבית, גם ימנע ממני את האפשרות להשתמש במזגן?', שאלתי בייאוש. 'אז מה יוצא לי מכל הקנייה הזו?', קראתי לעברם.

הקופאי והעובד שוב הביטו זה בזה נבוכים, לרגע הם חיפשו על הדלפק את דפי המסרים, האחד גרד בראשו, חברו כחכח בגרונו, עד שפתחו פיהם כאחד והכריזו: 'אחדות חביבי, אחדות'.

לי כל זה כבר הספיק, יצאתי במהירות מן החנות והלכתי לחפש לעצמי מאוורר פשוט.

==

דוד וכטל הוא איש חינוך

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
לכן בוחרים רק נעם!
יהודה | 06-08-2019 14:23
הבחירות האלה הם על הציביון היהודי שלנו! לכן בוחרים רק במפלגה שכל כולה באה לשמור על הציביון שלנו! ב17.9 שמים "כ" בקלפי!
2
יפה!!
אבי | 06-08-2019 15:12
יש עוד חנויות, מקום שיורקים עליך תברח, הכסף שלך רצוי בכל מקום, ולכל מפלגה
3
יפה מאוד!! סוף מעשה במחשבה תחילה
אלדד פרץ | 06-08-2019 16:13
אוכלים צפרדעים כשלא חושבים ..
4
מזגן ותנור
נגה | 06-08-2019 16:22
מה הכפייתיות הזו? כך מבריחים קונים וכך חמויות פושטות רגל.
5
צודק ב 1000 אחוז. בנט ושקד - נטל ערכי על הצה"
נתנאל | 06-08-2019 16:26
..
6
באמת יש דתי לאומי שהולך להצביע לבנט ושקד?
אלמוג | 06-08-2019 16:37
הרי הם לא ישמרו על השבת כי שקד אמרה שהיא מוכנה שתהיה תחבורה ציבורית בהסכמה, והם בעד פונדקאות ללהטב. אז איך התאחדו איתם? אחדות ללא כל ערך מאחוריה
7
nkj
נעה שמשי | 06-08-2019 19:16
j
8
למה לי פוליטיקה עכשיו?!
ירושלים | 06-08-2019 19:17
למה בכל דבר צריך להזכיר פוליטיקה?
9
בחרת סמוטריץ קבלת בנט
נעם | 06-08-2019 19:25
לא רוצים להטב בגני הילדים! לא רוצים את הקרן לישראל החדשה!
10
סיפור מטומטם
יואב | 06-08-2019 21:42
זו טריפה וזה נבלה מה ההבדל בין בנט לסמוטריץ ???
11
חביב מאוד
יאיר | 07-08-2019 0:10
אם לא היה עצוב היינו צוחקים. הבית היהודי קברה את הרעיון של הציבור הדתי לאומי עם מסירת המפלגה לידיהם של בנט ושקד. המזרחי זל.
12
קישקוש
שוקו | 07-08-2019 1:26
שיקח את שניהם (אחדות עליק) וישאיר את התנור ברחוב או שיאומץ על ידי נזקק או שירקב!
13
מצחיק לראות שיש פה אנשים...
יצחק | 07-08-2019 9:40
שאשכרה לא הבינו את הסיפור וחושבים שמדובר בסיפור אמיתי על מה שקרה לוכטל בחנות למוצרי חשמל. רבותיי, זה משל, בצלאל העובדה, ככל הנראה הרב רפי הקופאי, התנור הלא נצרך והמפריע זה בנט ושקד... כאילו דא...