מועלם: בלי אישה בחמישיה הראשונה לא יהיה איחוד - סרוגים

מועלם: בלי אישה בחמישיה הראשונה לא יהיה איחוד

ההסכם שחתמו אתמול בנט וכצל'ה על איחוד המפלגות, ממשיך לעורר תגובות. שולי מועלם המתמודדת על מקום ברשימת הבית היהודי טוענת כי בהסכם אין התייחסות לשריון אישה במקומות הראשונים מה שיוביל את המפלגה המאוחדת להדמות לש"ס ואגודת ישראל.

מועלם: בלי אישה בחמישיה הראשונה לא יהיה איחוד
  בלי נשים אין איחוד. מועלם

איפה הנשים במפלגה המאוחדת?

אתמול (ב') בלילה חתמו המועמד ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ויו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) על הסכם איחוד בין המפלגות.

פרטי ההסכם שפורסמו מדברים על ריצה משותפת בבחירות במטה משותף, סידור הרשימה לסירוגין ועדיפות למקום השני בבחירת תפקיד השר במו"מ הקואליציוני לאחר הבחירות.

מי שקראה את ההסכם ולא שבעה ממנו נחת, היא המועמדת לרשימת הבית היהודי, שולי מועלם.

מועלם, נבחרה על ידי המועצה הציבורית של הבית היהודי, בבחירות לכנסת ה-18, למקום הרביעי ברשימה המשותפת, אך לאחר פרישת האיחוד הלאומי, החליטה גם היא לפרוש ולא להתמודד לכנסת וכעת היא מתמודדת במסגרת הפריימריז בבית היהודי על מקום ברשימת המפלגה לכנסת ה-19.

במכתב שהיא משגרת לנפתלי בנט, שחתם על ההסכם אתמול היא קובלת על כך שבהסכם שנחתם אין התייחסות לשריון נשים במקומות הראשונים ברשימה לכנסת.

במכתב כותבת מועלם בין השאר: "קיבלתי בשמחה את הידיעה על ההסכם עם יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כץ (כצלה). אחדות  השורות בציונות הדתית חשובים מאין כמותם על כך אין איש חולק בקרב המתמודדים."

לצערי לאחר שקראתי את פרטי ההסכם וירדתי לעומקו צרמה לי במיוחד העובדה שלא נמצא ולו סעיף אחד הנוגע לייצוג הנשי או לייצוג לדור הצעיר. מאז פרסום ההסכם אני מקבל עשרות פניות מנשים אותן פגשתי בחודשים האחרונים היכן הייצוג הנשי ברשימה המאוחדת."

"אחדד ואומר ללא ייצוג נשי דתי בחמישייה הראשונה לא יהיה איחוד." מצהירה מועלם, "אם הציונות הדתית חפצת חיים פוליטיים היא אינה יכולה להרשות לעצמה להישאר מפלגה גברית."

"בפוליטיקה הישראלית 2012 ישנן שתי מפלגות שבהן מתקיימת הדרת נשים, ש"ס ואגודת ישראל האם לשם פנינו? האם זו הבשורה החדשה של ריענון השורות?" חותמת מועלם את מכתבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
בנט המלך!! וכל השאר עסקנים שמושכים בגלימתו
דן | 12-09-2012 9:52
2
למה אין נשים בחמישה הראשונה? אם איילת שקד או את תיבחרו
אבי | 12-09-2012 9:53
במקום השני לאחר בנט לפי החישוב שלי יהיה אישה בחמישייה!! קצת אמונה בעצמך
3
נא לא להיות פסימיסטים. תנו סיכוי לנצח וגם אישה תיכנס.
גיגי | 12-09-2012 9:55
תנו סיכוי לנצח. כדי לנצח צריך להתאחד. חוץ מזה, היום יש לאיחוד 4 ולבית היהודי 3, אז לכל הדעות גם אישה במקום 5 או 6 תיכנס. נכון שהיא צריכה לשווק את עצמה כדי לקבל קולות מאיילה שקד. אבל גם לצאת נגד היו"ר מעכשיו יוריד לה הרבה קולות. נושא כזה היתה צריכה לטלפן ליעקב כץ ונפתלי בנט בשקט ולבקש מהם לתקן את זה.
4
צוקת לגמרי, אין בנט חתם ככה? הצהיר על נשים ולא קיים
רעות | 12-09-2012 10:00
5
גבירתי, בלי איחוד לא תהיה חמישיה...
| 12-09-2012 10:23
6
שוב תרגילים מסריחים - נגד נשים
דנה | 12-09-2012 10:28
חשבתי הפעם להצביע למפד"ל אחרי שנים של חוסר ייצוג נשים. שוב עושים תרגילים נגד 50% מהאוכלוסיה. אם לא תהיה אשה לא אצביע למפלגה הזאת.
7
חייבים אשה משוריינת - מה הטעם בפריימריז
קובי | 12-09-2012 10:45
למה עשיתם פריימריז אם אין שיריון לאשה? עשיתם מאיתנו צחוק
8
ליאורה מינקה - אמונה
גילי | 12-09-2012 11:34
ליאורה מינקה כנציגת תנועת הנשים הדתיות הגדולה בארץ תהיה הנציגה הנשית ברשימת האיחוד - הפעם ייצטרכו לקחת את אמונה כגוף נפרד שצריך להתאחד איתו ולשריין מקם עבור הנציגה שלו
9
חייבים אישה אז למה פריימריז
אליהו | 12-09-2012 12:26
תראו רק לאן הציבור הדתי הגיע, אין בעיה עם אישה תתמודד ותנצח, אבל להתחיל לנגן בשפה של אנשים שאין בניהם לדת כלום כאילו "אשה" זה קודש קודשים זאת בושה, מזה לשריין מקום לאישה, לא משריינים מקום לא לגברים ולא לנשים ואצלינו שניהם אותו הדבר, מי שחושב או חושבת שהיא מוצלחת שתתמודד ותצליח, סוג השיח הזה של מעמד האישה אין לו כלום בקשר ליהדות אלא לנסות ולהכניס שיח חילוני לתוך מקום דתי, ולכן בושה למי שמנסה לקחת את השיח הציבורי הדתי לשיח חילוני, מכאן הדרך קצרה לאי שמיעה לרבנים, לסיכסוכים ל כבוד וכסף והפכנו למפלגה חילונית לגמרי....
10
ומה עם שריון לערביה ?..
ליאת | 12-09-2012 15:14
איזה שטויות. גברת מועלם - הכיסוי ראש שלך הוא זיוף. מעולם לא למדת מה זה באמת אישה יהודיה, ומה הקשר שלה לבית היהודי. לא המפלגה - הבית. "ובחוקותיהם לא תלכו"..
11
בושה לנשים לשריין אישה. ואם לשריין למה מועלם
עקיבא | 12-09-2012 15:57
גברתי הנכבדה פירסמת בכל אתר, פקדת, את בוחשת לדיל וכל תרגיל. יאמר הפרימריס את דברו ונראה את מקומך כמו מקום שאר הנשים. אם נשים לא מספיק מתפקדות ותומכות כנראה שהן לא מעונינות ואין סיבה לבכינות. ספרדי גם הוא יתבכיין והרי לך שני הכובעים . למה אין אישה ואין ספרדי המתמודדים על המקום הראשון.זה כשלעצמו ביזיון. חסדים בקופת חולים בפולטיקה מתמודדים. כנראה שנשים וספרדים מתנהגים מרגשי נחיתות בפולטיקה כחולים. אל נא ירפא נא לכם או אישפוזכם. די לבכינות , פרנציפ כל אחד יתמקם לפי השגו . גם כך כולם יזוזו בצירוף מפלגות והמקום החמשי שכביכול ישוריין במקרה הטוב יהיה 12 או יותר נכון 15 .
12
בכינות הנשים בבית היהודי מסבירה את להט ההפרדה החרדי.
סימה | 13-09-2012 11:05