עיר בחשכה: הפסקת חשמל נרחבת בניו יורק - סרוגים

עיר בחשכה: הפסקת חשמל נרחבת בניו יורק

הפסקת חשמל נרחבת פגעה הלילה בעיר ניו יורק, והותירה חלקים מרכזיים מהעיר בחשכה למשך כ-5 שעות. ככל הנראה, הפסקת החשמל התרחשה בעקבות תקלה בשנאי חשמלי. ראש העיר אמר כי יפתח בחקירה: "אסור שדבר כזה יקרה"

author-image
עיר בחשכה: הפסקת חשמל נרחבת בניו יורק
  ניו יורק בחשכה (צילום מסך)

הפסקת חשמל נרחבת פגעה הלילה (ראשון) בעיר ניו יורק, והותירה חלקים מרכזיים מהעיר הגדולה בעולם בחשכה למשך כ-5 שעות. ככל הנראה, הפסקת החשמל התרחשה בעקבות תקלה בשנאי חשמלי שהובילה לפריצת שריפה באחד הרחובות בחלק המערבי של העיר.

על פי ההערכות, הפסקת החשמל השפיעה על כ-45 אלף בתים לאורך 30 רחובות במרכז העיר, רובם במנהטן. גם חלק מהאתרים התיירותיים הפופולריים בעיר- ביניהם טיימס סקווייר, אצטדיון מדיסון סקווייר גארדן ושדרת ברודוויי- נותרו בחשכה.

 עוד דווח כי שירותי הכבאות וההצלה הוזעקו לחלץ אנשים שנלכדו במעליות שהפסיקו לפעול.  השיבושים הורגשו גם בתחבורה הציבורית, כאשר הרכבות התחתיות שנסעו באזור נעצרו. בחלק מהרכבות הנוסעים נאלצו להתפנות מהקרונות, בעוד שבאחרים הנוסעים נתקעו בתוך הרכבת במשך שעות ארוכות. "היה חשוך לגמרי, לא ראינו את הדרך החוצה" סיפר אחד הנוסעים בראיון לתקשורת המקומית.

על פי הדיווחים, הפסקת החשמל החלה בשעה 18:47 בערב (לפי שעון מקומי), והסתיים בשעה 23:49 בלילה. ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו אמר כי "מדובר בתקלה מכנית ברשת החשמל", והורה לפתוח בחקירה כדי לברר את נסיבות המקרה.

"אמנם לא נרשמו פצועים או נזק רחב היקף, אבל העובדה שמשהו כזה קרה היא פשוט בלתי מקובלת" הבהיר. "אסור שדבר כזה יקרה בכל עיר, כל שכן בעיר גדולה כמו ניו יורק. בסופו של יום אי אפשר שיהיה לנו מערכת חשמל שתעשה דבר כזה, זה פשוט מסוכן מדי".

הפסקת החשמל הנוכחית התרחשה ביום סימבולי למדי, שבו מציינת ניו יורק 42 שנים לתקלת החשמל הגדולה ששיתקה את העיר ב-1977. בניגוד לאירוע הנוכחי, התקלה המפורסמת התרחשה בעקבות סופת ברקים קיצונית- שהותירה חלקים רבים בעיר בחושך מוחלט למשך 25 שעות. הפסקת חשמל משמעותית נוספת פקדה את העיר ב-2003, כשבמסגרתה העיר נותרה ללא חשמל במשך כמעט יומיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו