גם למנהיגי הציבור הסרוג יש חלק בקמפיין ה'הדתה' - סרוגים

גם למנהיגי הציבור הסרוג יש חלק בקמפיין ה'הדתה'

author-image
גם למנהיגי הציבור הסרוג יש חלק בקמפיין ה'הדתה'
  הרב עמיחי גורדין (ללא קרדיט)

לפני שנים רבות עלה חיים מברית המועצות. כשחבר ילדות ישן הזמין אותו לברית של נכדו, הוא הגיע בשמחה. בסיום הברית ניגש לחיים יהודי שלא הכיר. "שלום לך, שמי אריה", הציג את עצמו היהודי, "הכפייה הדתית מאוד מסוכנת. הרבנים הקיצונים רוצים להשתלט על המדינה ולהכריח את החילונים לעשות כל מיני דברים פרימיטיביים".

חיים לא הבין מהיכן המתקפה הזאת נופלת עליו. "אני מבין בהחלט את השקפתך, אבל איך אני קשור לזה?", שאל אחרי כמה שניות של מבוכה. "אתה נראה אדם נחמד, וכבר הרבה זמן שאני רוצה לדעת איך להתפלל, כמו סבא שלי. אתה מכיר אולי רב שיכול ללמד אותי להתפלל? בשבילי היהדות היא פנינה לבנה וצחורה, שלצערי אני עדיין לא מכיר".

הסיפור האמיתי על אריה וחיים מלמד יותר מאלף מחקרים על המצב המורכב שבו נמצאת החברה הישראלית. התקרבות גדולה ליהדות ולמסורת אבות מצד אחד. פחד ורתיעה מ'הדתה' מהצד השני.

הפחד והרתיעה נגרמים גם בגלל גורמים עוינים שחוששים מאוד מההתקרבות של החברה הישראלית ליהדות ולמסורת אבות (כמו 'הפורום החילוני', עיתון 'הארץ' על שלל כותביו ואנשי תקשורת כמו ליאור שליין), וגם בשל התבטאויות לא מוצלחות של חלק ממנהיגנו, שבשביל אדם חילוני ממוצע שלא מספיק מתעמק בהן, נשמעות כניסיון לכפיה דתית.

ביחס לאותם גורמים שמסיתים נגדנו אין הרבה מה לעשות, אבל את ההצהרות הלא מוצלחות של חלק ממנהיגנו צריך להמעיט ככל שניתן. אפשר להתבטא בצורה נחרצת בענייני השעה, גם בלי להפחיד את הציבור החילוני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כיפה סרוגה מטמאים את עם הקודש בשחיתות
מתנחל אבל ישר. | 27-06-2019 10:50
ממליכים משטר שוחד מרמה והפרת אמונים עלינו...
אין 'להתחשב' בחילונים 'אל יבוש מהמלעיגים'
עידו 2 | 27-06-2019 11:57
בשלחן ערוך [אורח חיים. סימן ראשון סעיף ראשון] נפסק: ''לא יתבייש מפני בני אדם המלעיגים עליו''. הכוונה- לחילונים שבכל דור ודור המלעיגים על תורת ישראל ומקיימיה. שיצעקו ''הדתה'' מיליון וחצי פעם. התורה נכפתה עלינו ''כפה עליהם הר כגיגית''
אכן. לתמוך בשחיתות בשם ה'. זה חילול ה' נקי..
ארבעה חילוקי כפרה. | 27-06-2019 11:35
אכן מחללי שם שמים ברבים.
מכירת צוללת לאויב תמורת שלמונים מקומו בתא של
צוללת | 27-06-2019 11:05
מכירת צוללת לאויב תמורת בצע כסףףףף מקומו בתא של וענונו עד שחברא קדישא יבואו לקחת את ה...
2
ערכי הציונות הדתית 2019=מוסר הנביאים לפח.
םם | 27-06-2019 10:57
מנסים להקים משטר של שחיתות על בני ישראל.. שוחד מרמה והפרת אמונים. ושאר מעשים טובים...
3
היהדות נגד שוחד מרמה והפרת אמונים. הדתיים בעד
צביעות מדה מגונה. | 27-06-2019 10:58
היהדות נגד שוחד מרמה והפרת אמונים. הדתיים בעד. צביעות מדה מגונה.
4
והנה עוד תזכורת מדוע רבני הר עציון לא רלוונטי
נעם | 27-06-2019 11:22
כל מאמר של אמנון בזק או של הרב עמיחי גורדין או של אברהם סתיו רק מבהיר יותר את הסיבה מדוע ישיבת הר עציון לא רלוונטית. שיח של המתנצל הלאומי הוא פאסה. קו ישיר בין דברי הרב גורדין פה למאמרו שכולו שיר הלל לאלוף גולן. לעולם לא תנהיגו. תמיד תהיו הגלגל החמישי שלעת מצוא יצורף ולעת אחרת ינוח על מקומו בתא המטען.... לא יותר. עם ישראל במקום אחר מזמן. (בהנחה שעם ישראל לא נע בציר שבין אלון שבות לרחביה). תתעוררו.
יאיר - איפה מבוקשים??? בין רחביה לאלון שבות.
נעם | 27-06-2019 18:10
אבל בדימונה, בבאר שבע, בקרית שמונה ובחצור הם ממש לא! ואתה יודע מה?! גם לא בתל אביב וברעננה. העולם החילוני שיוצא לשמוע יהדות שומע אחרים. לא בערבי בוטיק של צוהר אלא בבתי הכנסת, בארגוני קירוב. אביתר בנאי ודומיו לא התקרבו ליהדות דרככם גושניק גאה. אלא על ידי אנשים כמו הרב יהושע שפירא, הרב אלישע זצל ועוד. עיין ערך הגרעינים התורניים לדוגמה. יאיר - אתה אשכנזי יהיר ומתנשא. או במילים אחרות - גושניק. וזה בסדר. אבל עדיין זה לא עושה אותך עם ישראל על כל גווניו.
היחיד שלא רלוונטי זה אתה נועם
יאיר | 27-06-2019 12:28
ישיבת הר עציון מוליכה את ישיבות ההסדר, ורבניה שאותם אתה מבזה הם בין הרבנים המבוקשים ביותר בציונות הדתית. צא מהבועה הקטנה שלך.
5
ונהי כחגבים בעיננו וכן היינו בעיניהם
שושי | 27-06-2019 13:43
שכל אחד יעשה חשבון נפש עם עצמו ולא חשבון נפש של אחרים. ואולי כדאי שתשאל כיצד החוג אליו אתה משתייך גורם להדתה. ולא חוגים אחרים?!!
6
מסכים. אבל העיקר צריך להתמקד
ליבנה | 27-06-2019 14:09
בהפסקת הכפיה.