השמאל הקיצוני נגד ברק: אחראי לטבח אוקטובר 2000 - סרוגים

השמאל הקיצוני נגד ברק: אחראי לטבח אוקטובר 2000

ח"כ עופר כסיף מחדש תקף את מפלגתו החדשה של אהוד ברק: "האם זה מה שאנחנו צריכים? עוד גנרלים שיתמודדו בבחירות? נראה שלא הכנסת ה- 22 לפנינו אלא מלכוד 22 בו שלטת אי השפיות המיליטריסטית."

author-image
השמאל הקיצוני נגד ברק: אחראי לטבח אוקטובר 2000
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בשמאל הקיצוני מתנגדים לחזרתו לחיים הפוליטיים של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

ח"כ עופר כסיף מחד"ש, תקף במילים קשות את ברק בעקבות מסיבת העיתונאים שכינס בצהריים כשהוא מתייחס להתנהלותו של ברק כראש הממשלה בשנים 99 עד 2001: "אהוד ברק, מי שאחראי לטבח אוקטובר 2000 והרס המו"מ לשלום עם הפלסטינים ועם סוריה (הוא זה שהעלה בזמנו את טענת הכזב ש"אין פרטנר") ותחזק שנים את ממשלת נתניהו, הוכיח בנאום "התחיה" שלו היום שהוא עצמו אינו פרטנר להובלת שינוי אמיתי – לא ממנו ומדומיו יצמחו שלום וצדק, דמוקרטיה ושוויון."

כסיף תקף גם את סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן שהצטרף למפלגה של ברק: "אם לא די בכך, הרי שגם לצדו עמד גנרל נוסף. האם זה מה שאנחנו צריכים? עוד גנרלים שיתמודדו בבחירות? נראה שלא הכנסת ה- 22 לפנינו אלא מלכוד 22 בו שלטת אי השפיות המיליטריסטית."

ברק: באנו להקים מפלגה חדשה

מוקדם יותר היום, כאמור הודיע ברק על הקמת מפלגה חדשה, מסיבת העיתונאים הובאה בשידור חי באתר סרוגים.

"באנו לכאן לומר את דברינו על מה שקורה מסביב ונקים מפלגה חדשה" אמר בפתח דבריו כשהוא עוקץ את נתניהו: "יש כאן ארבעה שנים שלכולם יש כרטיסי אשראי והם משתמשים בהם, ובניגוד למקובל אנחנו כן נענה על כמה שאלות. עד כאן החידושים שהבאנו".

"אלו ימים חשוכים שלא ידענו כמותם. נתניהו ויו"ר הכנסת עושים שימוש ציני בעמדתם. מערכת הבחירות הקודמה רק כדי לשבש את חקירות המשפט של נתניהו. בסופו של דבר כולם יזכרו מי לקח חלק בניסיון לחתור תחת מהותה של מדינת ישראל המדוקרטית והיהודית" אמר. "מנהיגות מוסרית נבנחנת ברגעים באלו, ואזרחי ישראל יזכרו שאף אחד לא השכיל לעצור את ההתדרדורת שהובילו בקואליציה".

"זה לא זמן לרפיסות, ולהיות על הגדר. "את המשטר הזה של נתניהו יש להפיל – לא להציל. עתיד מפעל הציוני כולו מונח על הכף ועלינו לשלב ידיים ולדבר חד וברור – ולנצח" הוסיף ופנה לראש הממשלה: "כמפקדך, אני אומר שאסור לך להמשיך ולהחזיק בהגה השלטון, לטובתך שלך. זמנך כמנהיג פוליטי -תם. ההיאחזות בקרני המזבח עלולה להיגמר רע, רק רע".

עוד פנה לראשי כחול לבן: "הפקודים שלי, בני גנץ, בוגי ואשכנזי- היריבות שלנו היא עם נתניהו ודרכו, יש מאות אלפים של מצביעים הגונים אמיצים ופטריוטים כמו בליכוד ובכולנו, בבית היהודי, בימין החדש, ואפילו במפלגות הערביות שמבינים שנחצו בשנה האחרונה כל הקווים האדומים. זו עת לחיבורים ללא תנאי, אנחנו נהווה תשתית לחיבורים פוליטיים נוספים. נעשה את כל מה שצריך כדי לנצח".

אל ברק הצטרף סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, שהודיע גם כן על הצטרפות לפוליטיקה. "אני נמצא כאן כי אני חייב, משפחתי לא אוהבת את זה" טען. "לא נסבל שאני וכמותי נחשבים לבוגדים, נחשבים לסמאלנים בס'- זה מצב בלתי מתקבל על הדעת. המהלך הזה של דה לגיטימציה למחצית העם הוא מסוכן. הסכנה הגדולה היא שביום מן הימים אנשים ישאלו את עצמם למה לשלוח את ילדיהם לצבא שלא משרת אותי, ומייצג שלטון מושחת".

לברק קיימת מפלגת העצמאות אותה הקים ב- 2010, כך שטכנית לא מדובר ברישום של מפלגה חדשה אלה שינוי שם של הקיימת. לצידו של ברק וגולן, רשימת המפלגה צפויה לכלול את נציג הציונות הדתית יאיא פיק, מס' 2 במפלגתה של אורלי לוי – יפעת ביטון, כך מסתמן בנוסף לאנשי ציבור נוספים. מי שעומדים מאחורי הצוות האסטרטגי של הרמטכ"ל לשעבר הוא מקורבו אושי אלמליח וכן יועץ התקשורת ליאור חורב.

הקמתה של מפלגת שמאל נוספת על ידי אישיות מדינית בכירה, עלולה להמית את שחזור ההצלחה של כחול לבן ולנגוס בהרחבה גם ממפלגות העבודה ומרצ.  השמאל בישראל יתפרק והימין שמפולג גם הוא- יזכה מהמהלך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
בבקשה ! להוריד מכאן את פרצופו הטמא של כסיף
עידו 2 | 26-06-2019 22:54
אי אפשר להסתכל על פרצוף כזה של כסיף מלא רשע עמלקי שר''י
כשיף ולא כסיף
גבי | 27-06-2019 9:27
זה טוב שזרע-המרעים מופיע מפעם לפעם בבחינת : זכור את....עמלק. כי אנו שוכחים מפעם לפעם שהאויב מבפנים הוא המסוכן באויבנו.
2
שגעון גדלות
גבי | 27-06-2019 9:22
למרות כשלונותיו המהדהדים של אהוד ברר...הוא פונה לנתניהו ולשלשת הגנרלים כאל פיקודיו ורוצה שיצדיעו לו. אוי מה שהגיל עושה לאיש. מג'נון עד הסוף.
3
אפס הישגים
איילה לבנה | 28-06-2019 12:14
יופי.תמשיכו לחיות בעבר לעסוק בכל מה שלא אלוונטי וא קשור למציאות חיינו ובהתאם להביא אפס הישגים.
4
אשכרה פרצוף טמא.לשלוח אותו לחמאס או לחומסקי..
נאוה | 28-06-2019 12:20
הצעה לסטיקר: חומסקי=חמאס
5
ברק
פרו | 28-06-2019 15:13
האם עוד גנרלים אנו צריכים או מדינאים קוראים לו אל בוריק והמבין יבין
6
כסיף.לא מכיר אותך.
צ | 28-06-2019 15:26
תבין שהכי חדוב עכשיו,זה להעיף את האבא של יאיר. מוכן להתפשר על הבעל של שרה. תעזוב עכשיו את מה שקרה לפני 20 שנה.
7
הסכמי אוסלו
האריה | 28-06-2019 16:48
היינו צריכים להיות היום 11מיליון יהודים תעשו חשבון כמה הנשים חפים מפשע הלכו סתם לעולמם מסעדת סבארו אוטובוסים מפוצצים מלון פרק נתניה אנשים שהלכו סתם ברחוב אסור לישכוח יביאו את ערפאת ליגמור אותנו רק מה הקדוש ברוך מנה את הפשעים
8
מי זה בכלל כסיף מבחינתו יתוש שצריך למעוך
אורי | 28-06-2019 19:19
מה המשקל שלו בחיים שלנו בכלל...ברור 0 מאופס
9
עופר כסיף
קובי | 28-06-2019 21:10
כסיף עוכר ישראל מי צריך ערבים בכלל אם יש יהודים זבלים כמוך חבל שבמהומות של המחבלים הערבים באוקטובר לא הצטרפת לאחיך המחבלים והיית הופך לשהיד כמוהם ימחבל שכמותם