כך ביזו הקנאים החרדים את אביו של הרב צבי טאו - סרוגים

כך ביזו הקנאים החרדים את אביו של הרב צבי טאו

לפני שבועיים התפרסמה פרשה משונה, לפיה קבוצת קנאים חרדים קיבלה היתר מגדולי התורה החרדיים להוציא מת מקברו בגלל ששכניו למנוחת העולמים לא היו מספיק כשרים. 'מקור ראשון' מפרסם הבוקר כי השכן "המפקופק" היה אברהם טאו ז"ל אביו של הרב צבי טאו נשיא ישיבת הר המור.

author-image

הביזיון נמשך.

לפני כשבועיים התפרסם סיפור תמוה, לפיו בבית העלמין בסנהדריה בירושלים הוצא מקברו נפטר, לאחר שילידיו סברו כי הוא אינו ראוי להקבר בסמיכות לשכניו לקבר.

על פי הפרסומים בתקשורת, שמונה שנים לאחר קבורת הנפטר, בני המשפחה, חסידי ברסלב, הוציאו את המת מקברו והעבירו אותו לקבורה בהר הזיתים, ליד אביו של הנפטר, משום שרמתם הרוחנית של שכניו לא היתה ראויה.

את הפסיקה המתירה את הוצאת המת מקברו, קיבלה המשפחה מהרב יוסף שלום אלישיב ז"ל, עוד טרם אשפוזו, כשאליה הצטרפו גם הרב שמואל הלוי ווזנר, הרב יצחק טוביה וייס והרב אליעזר ברלנד מברסלב.

מי אותם שכנים שלא היו ראויים? עיתון מקור ראשון מפרסם הבוקר (ב') כי מדובר באברהם טאהו, אביו של נשיא ישיבת הר המור בירושלים, הנחשב בקרב תלמיד הרב צבי יהודה קוק, כגדול הדור.

טאו, נפטר בשנת תש"ל, ולמרות שלא נשא תואר רבני, היה אדם שומר תורה ומצוות. הרב יחזקאל גרינוולד מישיבת 'עטרת ירושלים' סיפר ל'סרוגים' כי התלווה פעם לרב צבי טאו בעת שעלה לקברו של אביו, שם סיפר לו הרב טאו, כי אביו עסק במסחר, והיה איש אמת.

הרב גרינוולד מוסיף כי אביו של הרב טאו היה אדם ירא שמים בתכלית.

השכנים האחרים לנפטר שהוצא מקברו הם בני הזוג קינד, אברהם ושרה, אנשי חסד מירושלים, כשאברהם היה עובד בחברא קדישא בירושלים.

האזינו למוטי לביא משוחח עם אליעזר שפר בתוכנית "שמונה עד עשר" ברדיו קול ברמה (באדיבות רדיו קול ברמה)

[podcast]https://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2012/08/ELIEZER-SHEFER.mp3[/podcast]

מי שחשף את הפרשה הוא אליעזר שפר, שאמר ל'מקור ראשון': "אברהם טאו ור' אברהם קינד ז"ל היו מקפידים על קלה כבחמורה ואין זה פלא שמצדיקים כאלה יצאה מורשת רבנית גדולה כל כך. אין זה כי אם השקפתם הציונית דתית הייתה לצנינים בעיני הקנאים הללו שחיללו שם שמיים ברבים."

שפר טוען כי הוא בטוח, שאותה משפחה לא סיפרה לרב אלישיב מי הם אותם אנשים הקבורים ליד המת שהוצא מקברו והוסיף כי "הם צריכים לעלות לקברם של הצדיקים האלה ולבקש את סליחתם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 19 דיונים מיין לפי
1
טוב מאוד. לא ראוי לר' אברהם טאו להקבר ליד אנשים כאלה
בועז | 20-08-2012 12:21
הביזיון הוא לשכנים ולא למת עצמו...
2
לשון הרע שיגרום לצרות גדולות
| 20-08-2012 12:38
במקום להתלהם, להוציא שם רע ולגרום חילול ה', תיפסו במידתו של הרב צבי טאו - אם אתם חושבים שהוא גדול דור - הידבקו במידותיו ופשוט שיתקו ! אני בטוח שאם תשאלו את הרב טאו שליט"א וקל וחומר את הנםפטרים השכנים - כולם יגידו בפה מלא כי הם מקווים שהנפטר ימצא מנוחה נכונה וישכון עם צדיקים, אל תנסו לרדת לאותה רמה - ובסוף אני מקווה שהסיפור לא נכון והוא סתם גימיק. כדאי שתבקרו בבית העלמין בסנהדריה ותראו אלו ענקי עולם נמצאים שם !
3
אוילי לפרסם את זה
מנחם | 20-08-2012 12:55
עכשיו האתר בזה גם את האבא ואת כל משפחתו בפני כל העולם. קצת אחריות אנושית בבקשה. האתר הזה עשה מעשה נבלה חמור בהרבה ממה שעשו אלו שהוציאו את הנפטר מהקבר.
4
הגיעה העת לדון ברצינות מה הוא יהודי. הוגים ורבנים קומו
שמואל אסולין | 20-08-2012 13:23
מי הוא יהודי ? כולם מנופפים שיודעים. חרדים באירן, רוע ורשעות בין חצרות , מעשה הפשקוילים, חרמות וגידופים הכל מתירים כי הרי מדובר בחרדים או דתיים יהודים כשרים ! ? הגיעה העת לחדד קולמוסים ולהסתער על השאלה הנכבדה "מה הוא יהודי" בתחום של יהודי ויהודי השונה ממנו, יהודי ועמו, יהודי ומדינת עמו, יהודי ומצות רבו ההזויה ועוד ועוד...
5
צודקים
חרדי אמיתי | 20-08-2012 13:45
לפי תורתו של הרה"צ ר' יואל מסטמאר זצוק"ל עדיף להיות גוי מאשר מזרוחניק. היום כולם רואים איזה גידולים יצאו מבית מדרשו של "הרב" קוק.
6
צדיק אביו של הרב טאו זכה ורוח רעה פיעמה ברב בני שכנו
עמי | 20-08-2012 13:48
צדיק מלאכתו נעשית בידי אחרים. על הרב שפסק לחגור שק ולהתענות 40 יום על מעשה שטן שהתגלגל לפתחו ופיתה מוחו לפסוק כדי לזכות את אביו של הרב טאו ששכנו הלא ראוי יועתק ממקומו. הבנים ציערו את אביהם וביזו את זיכרו לעולמים עליהם אמר הנביא הוי בנים משחיתים. סימן רע הוא לקבורתם . שיעלו ויבקשו מחילה מהרב טאו ומאביו אולי יכופר להם.
7
מדהים,
אשר | 20-08-2012 15:29
אחד המקרים של תחית המתים שמתואר בתנ"ך, הוא של אדם רשע שנקבר ליד קברו של הנביא אלישע, והוא קם לתחיה והלך כמה צעדים ונפל, כדי שהוא לא יהא קבור ביחד עם הצדיק, הסיפור מופיע בתלמוד מסכת חולין דף ז. יש לי הרגשה שאותו רשע הפריע למנוחתו של הרב טאו, ושזכותו של הרב טאו גרמה שהוא יסולק משם.
8
הם לא יקברו לייד מזרוחניק
שנאת ישראל | 20-08-2012 17:32
9
פרסום מיותר
יואב | 20-08-2012 21:03
אני בטוח שאם היו שואלים את הרב טאו היה אומר לכם לא להתייחס לזה כלל.
10
גדול הדור????????????????????????
| 20-08-2012 21:07
11
הצדיקים הקבורים ר' אברהם טאו ור' אברהם קינד ואשתו
משה | 20-08-2012 23:31
בזיון להם ליקבר ליד אדם שהשאיר בנים כאלה.
12
ל5
מהצד | 20-08-2012 23:39
הגאון הרב אלישיב זצ"ל אמר על מרן הרב קוק "הוא הגדול מכולם" גדולים שיצאו מבית מדרשו של מרן הרב קוק הם: מרן הרב שאול ישראלי מרן הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא מרן הרב יעקב משה חרל"פ ר' אריה לוין מרן הרב צבי יהודה קוק הג"ר יצחק אריאלי הרב הנזיר ר' דוד הכהן הג"ר משה צבי נריה הג"ר יצחק הוטנר הג"ר שלום נתן רענן ועוד.. העובדות מדברות בעד עצמן.ב"ה שזכינו.
13
הרב צבי טאו נחשב בקרב תלמידיו כגדול הדור
| 21-08-2012 9:55
בקרב שאר תלמידי הרצי"ה יש גדולים ממנו
14
יש לי כלל
שישקו | 22-08-2012 10:13
אני לא נפגע מפגועים אין מה להתייחס ולהתרגש מקנאות חסרת פשר כזאת
15
סיפור מעניין על אביו של הרב טאו
נריה | 23-08-2012 16:20
באחד מימי היארצייט של אביו, סיפר הרב את הסיפור הבא (מקוה שאני מדייק. הדבר היה לפני כמה שנים) לאחר מלחמה"ע ה-2 נ
16
סיפור מעניין על אביו של הרב טאו
פלוני אלמוני | 23-08-2012 16:28
לאחר מלחה"ע השניה, נשאר באירופה ציוד צבאי רב אשר הבריטים היו מעוניינים למכרו (בעיקר בגדים וציוד אישי). לשם כך היו הבריטים מעוניינים בקבלן שיטפל בנושא. העבודה סיפקה מקור הכנסה גדול בכלל ובפרט במצב הכלכלי לאחר המלחמה. רבים הגישו מועמדות לתפקיד וביניהם אביו של הרב. לרוע המזל, נפל התאריך של הראיון עימו בשבת. הוא נאלץ לוותר על התפקיד. הדבר גרם לבריטים להבין שלאדם זה ישנם ערכים יותר חשובים מאשר כסף, מה שבסוף הוביל לבחירה בו לתפקיד. בזכות שמירת השבת מעז יצא מתוק... (סופר ע"י הרב בביתו באחד מימי היארצייט לפני מס' שנים. מקווה שדייקתי בפרטים).
17
ואחרי זה, כל (או רוב) המגיבים עדיין מעריכים הנהגה חרדית
Jack | 26-08-2012 19:18
"ארבעה נפלאו ממני וחמישה לא ידעתים..." משהו שעדיין איני מבין ולעולם לא אבין (חוץ מהדיווח ההזוי הנ"ל והתגובות אליו): איך זה שהכיפות הסרוגות עדיין מעריכים ומוקירים את התורה החרדית. הרי ברור כשמש שלפני X מאות שנים מישהו שם ביהדות המסורתית (כך קראו לזה אז) - חסידים ומתנגדים, איבד את המצפן ואת המצפון, וכולם פשוט נוהים אחרי זה כאילו זה תורה מסיני: נשאלת השאלה: אם הכיפות הסרוגות יש להם דרך ארץ ותורה ועבודה והלכה, מה כל כך מושך נכון והגיוני בדרכי החרדים?!?! הרי הם לא מצאו את האמת, הם פספסו אותה!לא ברור מה בדיוק לכבד אצלם, חוץ מזה שהם בני אדם. מעשיהם ומחשבותיהם ותורת ליבם לא מלהיבה אותי כלל!
18
מה שיותר מביך , זה איך הם הוליכו שולל ועשו צחוק מרבנים
יהודי | 28-08-2012 0:58
גדולים.
19
מקור הביטוי 'גדול הדור'
עד שמיעה | 06-09-2012 12:25
הרב רפאל לוין היה נוהג להוסיף תמיד את התאר 'גדול הדור' לשמו של הרב טאו.