הרב מצגר ישכנע את הגרמנים להתיר את ברית המילה - סרוגים

הרב מצגר ישכנע את הגרמנים להתיר את ברית המילה

החלטת ביהמ"ש בקלן האוסרת על קיום ברית מילה בגרמניה מתפשטת גם למדינות אחרות במערב אירופה. לבקשת הקהילה היהודית ינאם הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר לפני חברים בכירים בבונדסטג בכדי להסביר את חשיבות "ברית המילה" ומהותה. "איננו רוצים לחזור לימים אפלים" אומר הרב.

author-image
הרב מצגר ישכנע את הגרמנים להתיר את ברית המילה
  ישכנע את הגרמנים. הרב מצגר (פלאש90)

לפני כחודשיים קבע ביהמ"ש בקלן שבגרמניה כי ביצוע ברית המילה פוגע בנימול ולכן הוא מנוגד לחוק.

אף שפסק הדין הספציפי ניתן בעניינו של נער מוסלמי, מטבע הדברים, השלכתו על הקהילה היהודית גרמה לסערה רבתי בעולם היהודי כולו. החשש הגדול כי מדינות נוספות יבקשו לאסור לקיים בריתות (בהם דנמרק ושוויץ שהודיעו על כך) התברר כמוצדק ובשל כך החלה הקהילה היהודית בגרמניה לפעול באופן מיידי לתיקון ההחלטה באמצעות חקיקה.

הקהילה היהודית שנעזרת בשירותי הסברה של אחת מחברות היעוץ האסטרטגי המובילות בגרמניה פנתה באחרונה אל הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר במטרת לרתום אותו למאמציה לקידום חקיקה שתתיר קיום בריתות ברחבי גרמניה וביקשה ממנו ליטול חלק במסע ההסברה הציבורי כנגד תנועות שמאל וגופים אנטישמיים המבקשים למנוע זאת.

הרב הראשי נעתר לבקשה ולאחר שקיים פגישה עם שגריר גרמניה בישראל הוחלט כי ינאם בפני שורת מקבלי החלטות – חברי הבונדסטג – בהם שרים בכירים וחברים בועדת האתיקה שבסמכותה להכריע בסוגיה.

בין הפגישות תתקיים מסיבת עיתונאים בבית העיתונאים היוקרתי "bundespresskonferenz"  ובה יבקש הרב הראשי להעביר מסרים במטרה להשפיע על דעת הקהל. כן ישיב הרב הראשי לישראל לשאלותיהם של עיתונאים מכלי התקשורת בגרמניה.

לבקשת ראשי הקהילה לא יחשוף בתקשורת את שמות הבכירים עמהם ייפגש מחשש שיופעלו עליהם לחצים שיסכלו את מטרת הפגישות.

"אני רואה במשימת ההסברה הזו שליחות עליונה וחשובה. במשך הדורות יהודים מסרו נפשם על מצווה זו וכשנאסרה עליהם אף קיימוה בסתר ואיננו רוצים חס וחלילה לחזור לימים אפלים אלו", אמר הרב מצגר.

הרב הוסיף ואמר כי "בעבר החלה מגמה באירופה לעצור את השחיטה היהודית ולאחר מאמצים רבים  ונאום הסברה שנשאתי בפני חברי הפרלמנט האירופי זכיתי להיות בין הגורמים שהביאו להקפאת היוזמה. אני מתפלל שגם הפעם יעלה בידי לסייע ליהודי התפוצות לבל יצטרכו לחשוש לקיים את מצוות ברית המילה חס וחלילה".

הרב הראשי הדגיש כי הוא איננו דמות פוליטית וכי המפגשים והנאום בפני מקבלי ההחלטות נובע רק מהיותו איש דת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
למה שלא ישכנע את יהודי גרמניה לעלות לארץ?
| 20-08-2012 9:50
2
הייתי במינכן חודש שעבר וברחוב מסויים בו ישנם איטליזים..
אסף | 20-08-2012 16:04
כתוב מצגר מעל כל חנות. לתומי חשבתי שהרב מצגר עושה הון ממכירת נקניקיות חזיר עסיסיות והשתלט על כל הענף. אח"כ גיליתי שמצגר בגרמנית זה קצב. עם שם כמו מצגר יהיה קשה לו לשכנע גרמנים שזה בסדר לחתוך.
3
מתי תבינו שאין קשר
עמית | 21-08-2012 13:54
בין זכויות אדם של קטינים, תינוקות וילדים, לבין אנטישמיות? אף אחד לא רודף אותכם הדתיים, זה אתם הדתיים שרודפים אחרי תינוקות - בגלל שהם יהודים, כדי לחבל בגופם כך שבאפן אירוני אתם האנטישמיים באמיתיים והפעילים למען זכויות אדם הם אלו אשר מנסים להציל ילדים יהודים, אלו הם חסידי אומות העולם.