25 מתנדבים מצטיינים קיבלו את אות הצטיינות נשיא המדינה

25 מתנדבים מצטיינים קיבלו את אות הצטיינות נשיא המדינה

25 מתנדבים מצטיינים קיבלו את אות הצטיינות נשיא המדינה בטקס מרגש, במסגרת השבוע החגיגי בו מצדיעים במגוון אירועים למעל 18,000 הצעירים והצעירות המתנדבים לשירות הלאומי-אזרחי

author-image
ריבלין: "אתם מייצגים את פניה היפות של ישראל"
  מצטייני השירות הלאומי-אזרחי (צילום: יובל יוסף)

טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי התקיים אתמול והיווה את אירוע השיא בשבוע ההצדעה לשירות הלאומי-אזרחי.

ביום ראשון נפתח שבוע ההוקרה השנתי למתנדבי השירות הלאומי-אזרחי, הפועלים למען החברה והמדינה בשלל מסגרות ההתנדבות, ומגיעים מכלל המגזרים בחברה הישראלית.

בטקס חגיגי ומרגש שהתקיים היום, קבלו 25 מתנדבים מצטיינים אותות הצטיינות אשר ניתנו על פועלם למען החברה והמדינה ועל תרומתם והתנדבותם המשמעותית. מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, עבר בין המתנדבים, המגיעים מכלל פלחי החברה הישראלית, והעניק להם את תעודות ההוקרה: מתנדבים יהודים ושאינם יהודים; חילוניים, דתיים וחרדים; צעירים מרקע של סיכון ומצוקה וצעירים עם צרכים מיוחדים.

טקס מצטייני הנשיא של השירות הלאומי אזרחי (צילום יובל יוסף)

לצד האירוע המרכזי ביד בן צבי, יתקיימו לאורך השבוע אירועי שיא נוספים, ביניהם יריד תעסוקה ולימודים לאוכלוסיות מיוחדות, יום עיון לאוכלוסייה החרדית המשרתת ויום עיון למגזר המיעוטים.

שבוע זה מהווה את שיאה של שנת הפעילות, בה מתנדבים מדי שנה מעל 18,000 בנים ובנות. השבוע מבטא את ההוקרה מהמדינה והחברה לפועלם של מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי, אשר בחרו להתנדב ולתרום לחברה הישראלית.

טקס מצטייני הנשיא של השירות הלאומי אזרחי (צילום יובל יוסף)

נשיא המדינה ראובן ריבלין, בירך את המתנדבים: "מצטיינות ומצטייני השירות הלאומי-אזרחי לשנת תשע"ט, יקרות ויקרים, צעירים וצעירי מכל המגזרים, דתיים, חילונים, חרדים, ערבים שהמשותף לכולכם הוא הרצון להעניק מעצמכם ולתרום לעשייה חברתית חשובה. אתם מייצגים את פניה היפות והמגוונת של החברה הישראלית. כל אחת ואחד מכם, בני ובנות השירות מביא עמו עולם שלם, מלא ומיוחד. חוכמת החיים שצברתם ותפיסת העולם שגיבשתם המאפשרים לכם להעניק שירות ייחודי".

ריבלין הוסיף כי, "בשנים האחרונות, ישנה עלייה להתנדב לשירות הלאומי-אזרחי, זאת גם בקרב קהלים וקבוצות שעד כה השירות היה פחות נפוץ. זוהי מגמה מבורכת המעניקה לצעירים ולצעירות אפשרות לקחת חלק בעיצוב ובבניית החברה בישראל. הארגונים בהם אתם משרתים מעניקים מענה מיטבי לאנשים הזקוקים לכך יותר מכל. ילדים בבית ספר, מאושפזים בבתי חולים, קשישים בארגונים ובמועדונים ואוכלוסיות מיוחדות. אתם משרתים גם את הציבור הרחב ותנועות הנוער, במשרדים הממשלתיים. במידה ריבה קיומה של מדינת ישראל וחוזקה של החברה שלנו כולה נשען על יכולתנו לדאוג לחלשים והנזקקים החיים יחד איתנו.

חובתנו המוסרים כאזרחים וכבני אדם להוות חלק פעיל בחברה שבה אנחנו חיים, ולתרום לה כמיטב יכולתנו. הפעילות הנפלאה שלכם, הקשרים האנושיים החזקים שאתם מייצרים והתרומה שאתם מביאים לארגונים ולגופים שבהם אתם מתנדבים מאפשרות לנו לבנות את חברת המופת שאנחנו כל כך שואפים לקיים במדינתנו וליצור תקווה ישראלית שנים קדימה. אני מבקש להודות לכם ולברך אתכם על פועלם ועל תרומתכם ממדינת ישראל ולחברה הישראלית. היו ברוכים יקיריי".

השר הממונה על השירות הלאומי-אזרחי, אורי אריאל: "המתנדבים בשירות הלאומי אזרחי הם הסיירת של החברה הישראלית, אלו אנשים ערכיים ומובילי שינוי ורוח אנושית המגשרים ומחברים בין כל חלקי החברה. מלאכת ההתנדבות דורשת יכולות חסד ונתינה גבוהות בכדי לתרום מהזמן לטובת הכלל. כמדיי שנה אנו מצדיעים למתנדבים היקרים, ומעניקים תעודת הוקרה מיוחדות למצטיינים בשבוע ההוקרה, זו השנה השלישית. זהו המעט שאנו יכולים לעשות על מנת להוקיר ולהודות למתנדבים על עשיתים הברוכה למען החברה הישראלית ולמען מדינת ישראל".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי אמר כי "שבוע ההצדעה נועד בכדי להוקיר את פועלם של מעל 18,000 המתנדבים התורמים תרומה משמעותית למדינת ישראל ולחברה הישראלית כולה. אני מצדיע למצטיינים המגיעים מכלל פלחי החברה הישראלית ורוצה לומר להם תודה על עשייתם המסורה, שהביאה להעלאת המודעות הציבורית לחשיבות העשייה המהותית והחשובה של המתנדבים בכלל המגזרים בחברה הישראלית".

רשות השירות הלאומי-אזרחי היא הגוף הממשלתי המרכז תחתיו את כלל הטיפול בנושא השירות הלאומי-אזרחי. הרשות אחראית על פעילותם של 18,000 מתנדבים המהווים את פסיפס של החברה הישראלית. בשירות פועלים מתנדבים יהודים ובני מיעוטים; דתיים, חילוניים וחרדים; בנות ובנים; צעירים מרקע של סיכון ומצוקה וצעירים עם צרכים מיוחדים. מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי פועלים במגוון תחומים בחברה הישראלית- ברווחה, במוסדות חינוך, בתחום הבריאות, הביטחון, ביטחון הפנים ועוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מתנדבים יקרים אל תשנאו את ביבי כמוני. בני עמי
עידו 2 | 25-06-2019 23:54
הבנתם? הוא האור הנאור. עוד מזמן ששיחק סטאנגה