1700 אזורים שונים: מערך התראה חדש לפיקוד העורף - סרוגים

1700 אזורים שונים: מערך התראה חדש לפיקוד העורף

בצה"ל משיקים היום שדרוג משמעותי למערכת ההתראה של פיקוד העורף, במסגרתו יוגדל מספר אזורי ההתראה לכ-1,700 אזורים, במקום 225 שהיו עד כה. כל עיר תהיה באזור התראה משלה, ובערים הגדולות תתבצע חלוקה גם לפי שכונות

1700 אזורים שונים: מערך התראה חדש לפיקוד העורף
  (צילום: דובר צה"ל)

מהפכת האזעקות של פיקוד העורף יוצאת לדרך: בצה"ל הודיעו על הרחבה משמעותית של מספר אזורי ההתרעה ברחבי הארץ, שיעבור חלוקה מחדש ויעלה לכ-1,700 אזורים שונים. בכך כל עיר או ישוב יקבלו אזעקה ייחודית להם במידה שישוגרו לעברם רקטות.

בעשרת הערים גדולות, ביניהם ירושלים, באר שבע ותל אביב, תהיה גם חלוקה פנימית לעד ארבעה אזורים נפרדים. כך למשל, אם רקטה תשוגר מרצועת עזה לעבר שכונה בצפון תל אביב, אז האזעקה לא תישמע בדרום העיר או במזרחה. כבר מהיום ניתן יהיה להיכנס לאתר פיקוד העורף, להקליד את שם הרחוב ולדעת בדיוק לאיזה אזור עירוני או תת עירוני הרחוב משתייך.

לשם השוואה, במלחמת המפרץ הראשונה בשנת 1991 כל המדינה הייתה תחת אזור התרעה אחד- כך שטיל סקאד שנורה מעיראק לעבר רמת גן הפעיל אזעקות בכל הארץ, גם אם לא היה צורך בכך. במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, החלוקה כבר הורחבה ל-25 אזורי התרעה. איום הרקטות מרצועת עזה ומהצפון הגדיל המספר באופן דרמטי, ועד היום החלוקה כללה 255 אזורים שונים.

"זהו מכפיל כוח משמעותי בהצלת החיים, כי כעת התושבים יהיו יותר ממושמעים ויידעו שאם הם שומעים אזעקה אז היא מכוונת רק אליהם" אמר ראש ענף התרעה בפיקוד העורף, סא"ל שלומי ממן. "המהלך יסייע לשמירת על התפקוד הרצוף: מוסדות חינוך, בתי חולים ומפעלים חיוניים יעצרו פחות בגלל אזעקות אזוריות. זה גם יחזק את החוסן הלאומי שכן הרבה פחות אנשים ייחשפו לאזעקות בזמן אמת".

במקביל, בצה"ל עדכנו את מערכות ההתרעה האנלוגיות הישנות למערכות דיגיטליות חדשות, אותן ניתן להפעיל באופן אוטומטי באזורים שבהם יש זמן התראה קצר- בראשם יישובי עוטף עזה. בשלב הזה הפעלת האזעקות תישאר ידנית בערי המרכז, ותיקבע מחמ"לים של פיקוד העורף.

"המערכת החדשה תמנע הכנסה למקלטים של מיליון איש בגוש דן למשל, אם תשוגר רקטה לאזור, ובמקומם ייכנסו למקלטים 300 אלף איש" הסביר ממן. "לגבי הכבישים – הם שייכים לערים וליישובים שהם עוברים לידם, והמערכת החדשה תכסה למעשה גם כבישים שלא נכללו באזורי התרעה עד היום, כמו בערבה ובבקעה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו