בקרוב: עמדות להטענת כלי רכב חשמליים ברחבי הארץ - סרוגים

בקרוב: עמדות להטענת כלי רכב חשמליים ברחבי הארץ

משרד האנרגיה מפרסם את סיכום הזוכים בשלושת המכרזים להקמת עמדות הטעינה לכלי רכב חשמליים. במסגרת המכרזים יוקמו אלפי עמדות להטענת הרכבים בכל רחבי הארץ

בקרוב: עמדות להטענת כלי רכב חשמליים ברחבי הארץ
  (צילום: דוברות משרד האנרגיה

משרד האנרגיה פרסם את סיכום הזוכים בשלושת המכרזים להקמת עמדות הטענה לכלי רכב חשמליים, במסגרתם יוקמו אלפי עמדות להטענת הרכבים בכל רחבי הארץ. הפרויקט הוא בשיתוף אגף התקציבים במשרד האוצר ומנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה.

33 רשויות מקומיות, מדרום הארץ ועד צפונה, הגישו בקשה וזכו במכרז התמיכה להקמת עמדות טעינה רגילות (AC) במרחב המוניציפאלי-ציבורי לרשויות מקומיות (עמדות שיוצבו במדרכות, חניונים עירוניים וכו'). מדובר בסך הכל ב-731 שקעי טעינה, בתמיכת המשרד ובסך מענקים כולל של 7 מיליון שקלים.

ירושלים היא העיר שתזכה לתמיכה הגדולה ביותר, כשקיבלה מענק של מיליון ש"ח עבור הקמה של 100 שקעי טעינה. כמו כן, חולון תקבל מענק של 570 אלף ש"ח עבור הקמה של 60 שקעי טעינה, מודיעין עילית תזכה לקבל ממשרד האנרגיה 367 אלף ש"ח עבור הקמה של 36 שקעי טעינה, וחיפה תקבל 234 אלף ש"ח עבור הקמה של 24 שקעי טעינה.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, אמר כי "אני מברך על המהלך המקיף באמצעותו ייפרסו שקעי הטעינה ברחבי הארץ, כך שבהמשך המענה שיינתן יהיה מלא. מהלך חשוב זה עולה בקנה אחד עם החזון אותו אני מוביל לגמילת מדינת ישראל מאנרגיה מזהמת עד שנת 2030".

במכרז לתמיכה בהקמת עמדות טעינה רגילות (AC) במרחב הציבורי למחצה (חניוני קניונים, מרכזי קניות ובילויים וכו') זכו 9 חברות שונות, אשר יקימו 812 שקעי טעינה ב-148 אתרים שונים, ויקבלו מהמשרד מענקים בסכום כולל של 3.2 מיליון ש"ח. בין האתרים האלה ניתן למצוא, בין השאר, את רשת קניוני עזריאלי, מרכזי BIG ברחבי הארץ, סניפי איקאה השונים, מרכז שרונה, בילו סנטר ומתחמי הגרנד קניון והסינמה סיטי. הצפי להקמת עמדות אלה הוא עד אמצע 2020.

במכרז לתמיכה בהקמת עמדות טעינה רגילות (AC) למעסיקים זכו 9 חברות שונות, ביניהן גם רשויות מקומיות, חברות ויבואניות רכב. מדובר בסך הכל ב-940 שקעי טעינה, עבורן יעביר המשרד מענקים בסכום כולל של שני מיליון ₪. במכרז זה, מעניק המשרד סבסוד של עד 50 אחוזים מעלות ההקמה של השקעים, כאשר המענק עצמו מותנה בכך שהמעסיקים עצמם ירכשו כלי רכב חשמלי . אלה שייעשו כן, יוכלו לפנות לאחת החברות הזוכות  בבקשה להתקנת שקע טעינה במחיר מסובסד. הצפי להקמת שקעים אלה הוא עד סוף 2020.

פרסום הזוכים במכרז להקמת עמדות טעינה מהירות (DC) נמצא בימים אלה בהליך שיפוט במשרד האנרגיה וצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים.

תמיכת משרד האנרגיה עומדת על סבסוד של 65-75% מעלות ההקמה של השקעים, תלוי במצב הסוציו אקונומי של הרשות המקומית. בשלב הבא צפויות הרשויות לפרסם מכרזים לחברות שיקימו את העמדות בשטחן, והן צפויות לקום עד סוף 2020.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אבל כמה זמן יידרש להטענה?תור כמו בקופת חולים
תמירל | 13-06-2019 7:42
יהיה תור כמו בקופת חולים כל אוטו יתודלק לפחות חצי דעה לא שווה את ההשקעה !