הרב בן דהן: "למפלגות הימין להניח את המחלוקות בצד ולהתאחד"

הרב בן דהן: "למפלגות הימין להניח את המחלוקות בצד ולהתאחד"

ברקע העימות החריף בין יו"ר הבית היהודי ליו"ר האיחוד הלאומי, קרא סגן שר הביטחון "להניח את הדברים המפרידים בינינו בצד ולקחת את הדברים המאחדים"

"למפלגות הימין להניח את המחלוקות בצד ולהתאחד"
  (צילום: באדיבות המצולם)

ברקע העימות החריף בין יו"ר הבית היהודי ליו"ר האיחוד הלאומי, קרא סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן למפלגות הימין להניח את המחלוקות בצד ולהתאחד.

בנאום בטקס קבלת תארים במכללת בגבעת וושינגטון התייחס איש הבית היהודי לבבחירות: "בפעם השנייה בתוך שנה – ניצבת הציונות הדתית בפני צומת דרכים קריטית, שתכריע לאן פניה מועדות בהנהגת המדינה, בשנים הבאות".

על המתיחות בין המפלגות: "בתקופה זו מחייבותינו היא כפולה ומכופלת – עלינו להניח את הדברים המפרידים בינינו בצד, לקחת את הדברים המאחדים – ואיתם ליצור כח אדיר, כח שינהיג את עם ישראל, ישמור על ארץ ישראל ותורת ישראל – ויוביל את הספינה האדירה של שיבת ציון, לחוף מבטחים", דברי סגן השר.

קודם לכן הודה הרב רפי פרץ כי "בחודשים האחרונים בצלאל ואני הולכים כתף אל כתף על אף נסיונות לפצל את אחדות המחנה", לאחר שגורמים בשתי המפלגות תקפו אחד את השני. הוא הדגיש כי "אנחנו נמשיך להיות שותפים ונכנס לממשלה ביחד כפי שהתנהלנו לכל אורך הדרך".

גם חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי, תקף מוקדם יותר בחריפות את הגורמים מתוך המפלגה המתדרכים נגד יו"ר המפלגה ונגד יו"ר האיחוד הלאומי במטרה לסכסך ביניהם, וכינה אותם "שפנים".

מאז אמש, עם אמירתו של סמוטריץ' כי הוא זה שבוחר את התיק ראשון מבניהם, עוד בטרם חבר הכנסת אמיר אוחנה מונה לשר המשפטים, נפתח עימות בין הרב פרץ לסמוטריץ'. יו"ר האיחוד הלאומי תקף את נתניהו על כך שלא מסר לידיו את תיק המשפטים והוציא אותו מידי הבית היהודי, בתגובה תקפו גורמים בסביבתו של הרב פרץ את סמוטריץ' ואמרו כי "לא ברור למה סמוטריץ איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ בוחר לתקוף את רוה"מ במקום להסיק מסקנות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
להתאחד כדי להיטמא ביחד בשוחד מרמה והפרת אמוני
צוללת | 06-06-2019 20:55
פוי
2
חכי הבית מיצגים אותה נישא. ולא מביאים קול חדש
המניע:אגו אישי. | 07-06-2019 10:02
הצלחת הרעיון בקלפי לא מעניינת אותם. חג שמח.
3
ארץ ישראל
זולילי | 07-06-2019 10:05
להתאחד, להתאחד. אחרת חלילה שיחזירו את ארץ ישראל כמו רבין בשעתו.
4
המאחד:ג'ובים,כסף,חבירה לנוכל מהצוללות למצרים
מחללי שם שמים ברבים | 07-06-2019 11:02
אבוי לנו.
5
אוסף של סיסמאות וקלישאות על אחדות
בינו | 07-06-2019 15:11
אין מצב. היהדות בנויה על מחלוקות והם אלו שמפרים ומקדמים בסופו של דבר את עם ישראל.
6
אומר מי שהלך לליכוד על מנת לזהם את
טובל ושרץ | 09-06-2019 20:30
המפדל בכהאינסטים גזעניים
7
שאלת סמוטריץ: מי בראש?
אורי לבל | 10-06-2019 9:43
זה מה שמעניין אותו לא איחוד ולא אחדות העיקר אצלו זה איך הוא מטפח את מעמדו ומייצר לעצמו עוד כמה סנטימטרים של כבוד הציבור והאחדות מעניינים את סמוטריץ כשלג דאשתקד
בדיוק! סמוטריץ שווה חצי מנדט ותפס מקום 2
אלון | 10-06-2019 11:21
לא יתכן שאחד שמייצג כל כך מעט אנשים המשתייכים לזרם החרדלי בציונות הדתית יתפוס מקום 2 ברשימה בלי שמעולם התמודד בפריימריז או בכל שיטה אחרת וכל פעם מחדש הוא מפעיל את כל הרבנים שהוא מתקצב אותם כדי שיצעקו הצילו ויתנו לנציג שלהם מקום ברשימה עד כאן לא ניתן לזה יותר יד אם הוא רוצה שיתמודד לבד ונראה בדיוק כמה אנשים נותנים לו את קולם
הקנאה מעבירה אותך על דעתך
למר לבל השחצן | 10-06-2019 10:36
חולקת עליך בתגובתך על סמוטריץ, האדם פעל בקדנציה הקודמת נפלא וגם כעת מה שמעניין אותו זה עם ישראל ואי ולא כפי תגובתך הנלוזה .