הטרגדיה הגברית- קחו נשימה ונדבר על זה - סרוגים

הטרגדיה הגברית- קחו נשימה ונדבר על זה

טרגדיה אתם שואלים? מה כבר יכול להיות כל כך דרמטי? אז קחו נשימה ונדבר על זה, יותר נכון אתם תדברו על זה. הרב אבירם חריב בטור על הנושא שהכי קשה להורים לדבר עליו עם בניהם- הזרע

author-image
הטרגדיה הגברית- קחו נשימה ונדבר על זה
  (צילום: שטארסטוק)

להיות נער מתבגר זה דרמטי, שינויים בגוף, בקול ושאר דברים. את הכל האבא או האמא יכולים להסביר ואפילו מראש, אך פרט אחד משמעותי נעדר מהשיח והלא הוא- הזרע.

מדוע זה כבר נורמלי לעשות שיחות הכנה לבנות על הוסת, ואפילו לחגוג את הוסת הראשונה בדרך משמעותית, שתאיר באור חיובי את ההתבגרות וההתחדשות הנשית? ואצל הנער המתבגר ישנה שתיקה? בבתי הספר כבר הפנימו שחייבים להכין את הילדים שלנו גם למעבר הגברי של להיות נושא זרע, ולא רק מבחינה הלכתית אלא גם ואפילו יותר רגשית.

לשמחתי ישנם בתי ספר שלוקחים את הנושא קצת יותר ברצינות, ומזמינים מדריך למיניות בריאה לכמה יחידות על מנת למקסם את המאורע המשמח.

איך עושים נכון את השיחה 'הדרמטית'? 

אתה – האבא לא צריך לחכות לבית הספר, לקהילה או לכל גורם אחר שיעשה את "השיחה" הזו במקומך. זה המקום שלך להיות נוכח בחיי הבן, ואני ממליץ שגם האם תהיה נוכחת בשיחה.

מה עושים בשיחה אתם שואלים? מדברים בנחת על הזרע ותפקידו והכי חשוב בטבעיות. ככל שאתם תהיו טבעיים יותר כך גם ילדכם יהיה.

חלק מהותי מהשיח הביולוגי הוא המודעות לזרע החיים- מה זה אומר להיות נושא זרע עבורי כגבר (לא מעשית אלא רגשית ), לשוחח על המתנה הגדולה של להיות אחד כזה, הזרע זה לא פסולת של הגוף אלא קשור אלי כגבר במהות.

המטרה שאתם, הבית תהיו המקום הנוח והנכון למיניות בריאה ולא מקורות זרים (צילום: שטארסטוק)

כל הורה ימשוך את הנושא לאן שליבו חפץ. בסיום השיחה נשאל את ילד מה אתה מרגיש בעקבות מה שדיברנו? מה זה אומר עבורי גודל המתנה שאני אקבל? ועל זה הדרך, כל משפחה תמצא את הדרך הכי נכונה עבורה.

תנו לנער לחוות גבריות מתוך מקום בטוח

חשוב שבשיחה תדברו עם הנער גם על מימד העונג, שיש ביציאת הזרע. למרות שסיפוק מיני גברי ויציאת הזרע אינם אותו מאורע, אפשר להגיד שרוב הפעמים חווים אותם יחד (כאן לא המקום להרחיב).מימד העונג הוא חשוב ביותר, משום שהוא מלווה כל נער מתבגר מהפעם הראשונה והלאה. וברור לנו שמימד העונג גם יביא איתו קונפליקט גדול אל מול שמירת ההלכה.

ולכן בסיום השיחה תגיד לו, בפעם הראשונה שתראה זרע (אני יוצא מנקודת הנחה שלא מדובר בענוג עצמי אלא בתהליך יציאה טבעי ), אני ואמא נשמח שתספר לנו ונחגוג את המאורע המדהים הזה. אם זה בלימוד סוגיית הזרע בחז"ל, ואם זה על כוס בירה או שובר לחנות ספורט, כל אחד לפי עינינו. אבל תתייחסו! תנו לנער לחוות גבריות מתוך מקום בטוח, ולא מתוך מקום של בושה והסתרה.

יכול להיות ילד שהסיטואציה לא מתאימה לו ברמה האישית ומביכה אותו מדי, אך על אף זאת אין ולהתייאש ויש למצוא את הדרך הנכונה לשיח נכון. המטרה שאתם, הבית תהיו המקום הנוח והנכון למיניות בריאה ולא מקורות זרים שלא מתאמים.

הבהרה: אין בנכתב כאן להתיר בכל צורה שהיא הוצאת זרע לעינוג עצמי- שאסור על פי ההלכה.

======================================

הכותב הוא הרב אבירם חריב, רב אולפנת דולב, מחנך למיניות בריאה ומומחה לחיי אישות בוגר מרכז יה"ל

לתגובות והערות: ahariv@gmail.com

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
השם ירחם. לא חוגגים דבר כזה.
ידידיה שילה | 30-05-2019 17:05
אחרת החגיגה הבאה תהיה על ידי הוצאה יזומה. מסבירים לפני, מרגיעים. וגם מסבירים את חומרת האיסור של הוצאת זרע לבטלה.
למה לא לחגוג את כוח הבאת החיים לעולם?
כוח | 02-06-2019 13:38
הם יתמודדו נכון עם היצריות רק אם יבינו את הכוח והעוצמה שיש להם בידיים.
2
כנה אבל טמא
אלי גבריאלוביץ | 31-05-2019 0:33
אכן בעד שיח מכובד וכנה. מאידך הכותב חידד בצורה פנטסטית הלך רוח ניאו-רפורמי בציבור הדתי לאומי... חגיגה של הפעם הראשונה?? מה נסגר?? אכן צריך נורמליות ולא בלחץ אבל למה לקחת את הקדושה ולדחוף חזק לארון קבורה?
3
בושה וחרפה
אבי | 31-05-2019 0:55
הרב הזה פשוט מטורף אין הגדרה אחרת לחגוג????????????
4
יישר כח. נושא שראוי להתייחסות זהירה ובריאה
ל | 31-05-2019 17:10
ולא להתעלמות ובושה. בנות כיום רגילות לשמוח ולהיות גאות בהפיכתן לנשים ואילו הבנים חווים את התבגרותם פעמים רבות בתחושת בדידות ותסכול,בעיקר עם הפיתויים מכל כיוון. ראוי ונכון להקדיש לנושא תשומת לב
5
אני לא חושבת שנושא כזה אמור להיות באתר שמכבד
ציפי | 02-06-2019 3:18
את עצמו אני בתור אמא לא חושבת שאתן לילדים שלי להיכנס לאתר סרוגים בלי שאני יושבת לצידם ממש גועל נפש אני מסכימה שכל הורה צריך להתייעץ עם איש מקצוע אבל למען ה' למה הנושא הזה נמצא כאן???????????????????????????????
מה הבעיה?
שמרית | 02-06-2019 18:20
לא הבנתי מה הלחץ? מדוע הנושא הזה כל כך מלחיץ אותך? לדעתי, מה שהרב כתב נועד בדיוק לאנשים כמוך שלחוצים מידי מלדבר על הדברים החשובים ומעבירים את הלחץ הזה גם לבניהם. .