משבר עם ליברמן, נתניהו זימן בדחיפות את הסיעות - סרוגים

משבר עם ליברמן, נתניהו זימן בדחיפות את הסיעות

ראש הממשלה זימן את ראשי הסיעות לפגישה, אך ליברמן מסרב להגיע לאחר שפוצצו המגעים בין ישראל ביתנו והליכוד. ליברמן: "לא יהיו ויתורים בחוק בגיוס", הליכוד: "משתמש בתירוצים, יביא להקמת ממשלת שמאל"

משבר עם ליברמן, נתניהו זימן בדחיפות את הסיעות
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

5 ימים לתום מועד הרכבת הממשלה: שוב פוצצו המגעים בין ישראל ביתנו והליכוד. כך גם קודם לכן בוטלה הפגישה בין נציגי הבית היהודי האיחוד לאומי לליכוד. בתגובה, זימן נתניהו את ראשי הסיעות הממליצות ב- 20:00 למשרד ראש הממשלה, אולם ליברמן מסרב להגיע.

לפי הדיווחים, גורם פוליטי בליכוד לא פוסל ממשלת 60 ולא 65 עם ישראל ביתנו ובתוך כך, גם לא פוסלים הליכה לבחירות נוספות – אמירה שניתן לשער כי הושמעה לצורך איום בלבד.

לפני זמן קצר הבהירו בישראל ביתנו על המחלוקת סביב חוק הגיוס, כי הוא "הוגש על ידי שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, הרבה לפני פיזור הכנסת ה-20 וההליכה לבחירות". בטענה נוספת אמרו כי "חוק הגיוס היה נושא מרכזי בסדר היום של "ישראל ביתנו" במהלך הבחירות ולאחריהן, במו"מ הקואליציוני הבהרנו פעם אחר פעם שבנושא זה לא יהיו ויתורים, ולידיעת כל המשמיצים נושא זה ישאר מרכזי מבחינתנו גם בעתיד הנראה לעין עד להשלמת החקיקה בקריאה שניה ושלישית."

עם זאת, בליכוד תקפו את ליברמן ש"התחייב לקהל בוחריו שהוא יתמוך בהקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. כעת הוא משתמש בכל מיני תירוצים כדי למנוע את הקמתה של ממשלה זו, מה שעלול להביא להקמת ממשלת שמאל".

בד בבד, גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי ליברמן מעדיף להמתין מחוץ לממשלה עד להשלמת חקיקת חוק הגיוס ולהצטרף לממשלה רק לאחר מכן – וזה מה שייסכם מאחורי הקלעים עם נתניהו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
רוח רעננה נושבת בשרב הפוליטי
איתן ערוסיר | 23-05-2019 18:43
איווט בבחירות הבאות אצביע עבורך ולא עבור כחלון-פולקמן נטולי עמוד השדרה.
2
ליברמן עשה צחוק הגיוס
אילה | 23-05-2019 18:46
כאילו זאת הצרה הכי גדולה של ישראל - נמאס כבר
3
בחירות עכשיו
אהרן דרעי | 23-05-2019 19:01
כן כדאי ללכת לבחירות.במועד קצר ביותר. העליות זניחות.א'לתקוף את ליברמן שמכשיל הקמת ממשלת ימין.ובכך לחסל אותו פוליטית.ב'איחוד מפלגות הימין יגדילו כוחן משמעותית אם יערכו נכון באופן שכל הציונות הדתית תתאחד סביב מפלגה אחת בלבד.וכל השאר יוחרמו.ג'מפלגתו של כחלון כבר לא תהה רלונטית בפני עצמה.ויתכן מאד שתיבלע בליכוד.בכך יהיו רק ארבע מפלגות מרכזיות ליכוד.שס.אגודה.ואיחוד ימין.אין ספק שכל הימין יתנכז אליהם.ובכך תהיה ממשלת ימין רחבה ויציבה
4
בחירות חוזרות
יעקב | 23-05-2019 19:02
סיבי אל תנהל משא ומתן לך לבחירות חוזרות ונראה את כל הגיבורים מבטיח לך הליכוד עובר 45 מנדטים ליברמן בבית כחלון בבית סמוטריץ בבית לך לבחירות עכשיו אל תתקפל
5
חבורת מושחטים
עיד | 23-05-2019 19:05
אסור לתת לביבי ושרה והבן יאיר וליברמן לנהל את המדינה אם ליברמן רוצה תיק הביטחון בשבל מה הלכו לבחירות
6
איפה החברות עם שר כשצריכים אותה?!
הכל עפי התאמה. | 23-05-2019 19:22
.
7
הי אבל גם ביבי וכחלון הבטיחו לא לקדם את חוק ה
מיכל | 23-05-2019 19:46
אז הבטיחו. שינו את דעתם.
8
איש שמאל יביא להקמת ממשלת שמאל
רינה | 24-05-2019 7:32
הרי ברור שליברמן לא ימין. אז מה יש לצפות ממנו. נכון, מר בנימין נתניהו, אתה גידלתי אותו לפוליטיקה. מה נעשה שבסופו של דבר גידלתי נחש.