"שותפה לרצח": הורשעה אם המחבל מהפיגוע בברקן - סרוגים

"שותפה לרצח": הורשעה אם המחבל מהפיגוע בברקן

האם הורשעה לאחר שנטען בבית משפט כי היא ידעה על כוונות בנה לבצע פיגוע ולא עצרה בעדו. כתוצאה מכך, נרצחו קים לבנגרוד וזיו חג'בי הי"ד בפיגוע הירי בברקן

"שותפה לרצח": הורשעה אם המחבל מהפיגוע בברקן
  הנרצחים בפיגוע, קים לבנגרונד יחזקאל וזיו חג'בי (באדיבות המשפחה)

בית הדין הצבאי בסאלם שבשומרון הרשיע היום (חמישי) באי מניעת פשע את וופאא נעאלווה, אימו של המחבל אשרף נעאלווה, שרצח את קים לבנגרוד וזיו חג'בי בפיגוע ירי באזור התעשיה ברקן באוקטובר 2018.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי "מעשיה של האם, אשר הזהירה את בנה ודיווחה לאב, לא היה להם כוח ממשי למנוע ממי שנחוש לאבד את חייו תוך כדי פגיעה בישראלים ומחזיק בידו נשק, מלבצע את זממו. זאת ועוד, הנאשמת לא ביקשה מהאב לקחת את נשקו של הבן או לדווח עליו, ולא בדקה עמו מה עשה בעניין. לא היה במעשיה באופן סביר כדי למנוע את ההוצאה לפועל של מזימת בנה, ועל כן יש להרשיעה בעבירה המיוחסת לה".

זה לא יסתיים בזה, האח והאבא שותפים

רפי לבנגרונד, אביה של קים הי"ד, אמר לאחר הכרעת הדין: "אנחנו יודעים גם שהאח והאבא שותפים. הוכח מעל כל צל של ספק שהיא הייתה שותפה לרצח. זה לא יסתיים בזה, על סמך ההכרעה כאן אני מתכוון לתבוע אותם אזרחית".

הוא בירך על ההחלטה: "אנחנו שמחים שהרשיעו את אם המחבל ונקווה שהעונשים שהיא תקבל יהיו בהתאם להרשעה. היא ידעה בלי שום צל של ספק שהיא אשמה, שהיא לא מנעה פשע. היא ידעה בדיוק מה הבן שלה עומד לעשות". עוד הצהיר כי "אנחנו רוצים לדרוש שלא יהרסו את הבית אלא שהוא יעבור אלינו, עם האדמות שלו והכסף שלו, ואנחנו נשתמש בזה במקום משפחתו".

המחבל שנתפס ונהרג

האם הורשעה לאחר שנטען במשפט כי היא ידעה על כוונות בנה לבצע פיגוע ולא עצרה בעדו ואף ידעה מאימוני ירי שביצע לטובת הרצח. כמו כן, האם ניסתה להזהיר את בנה, אך לא מסרה הודעה לאף גורם ולא פעלה באופן סביר למניעת הפיגוע .בית המשפט קבע בהחלטתו כי הנאשמת שותפה לפיגוע – ידעה על כוונתו של בנה להפוך לשאהיד, ושבכוונתו לפגוע בישראלים בפרט והרשיע אותה בעבירה של אי מניעת פשע המיוחסת לה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השכול
יוסי | 17-05-2019 11:19
אין סוף לצער ולשכול