ישראל ביתנו באולטימטום לליכוד: בלי תשובה חיובית- אין טעם במו"מ

ישראל ביתנו באולטימטום לליכוד: בלי תשובה חיובית- אין טעם במו"מ

"אין התקדמות בנושא גיבוש מדיניות ביטחון ואין הסכמה בחוק הגיוס", אומרים בישראל ביתנו. עם זאת הבהירו: "עושים כל מאמץ להקים ממשלת ימין אמיתית ומוכנים ללכת לקראת השותפים"

ישראל ביתנו באולטימטום: בלי תשובה חיובית- אין מו"מ
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

"אין התקדמות בנושא גיבוש מדיניות ביטחון משותפת ואין הסכמה בנושא חוק הגיוס", אומרים היום (חמישי) במפלגת 'ישראל ביתנו'. והציבו אולטימטום: "עד שבשני הסעיפים הללו לא נקבל תשובה חיובית, אנו לא רואים טעם במפגש צוותי המשא ומתן".

עם זאת הבהירו: "אנו עושים כל מאמץ להקים ממשלת ימין אמתית ומוכנים ללכת לקראת השותפים הפוטנציאליים בכל הנושאים, מלבד חמשת הסעיפים כפי שהוצגו ע"י יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן, בישיבת הסיעה ביום שני האחרון.

מתנגדים להצעת החוק להרחבת הממשלה, אך יתמכו בה: "איננו שמחים לתמוך בהצעת החוק שתאפשר את הגדלת כמות השרים בממשלה, אך אם זה מה שנדרש על מנת להקים קואליציה נעשה זאת". בנוסף הודיעו כי יתמכו גם בחוק הנורווגי.

תקווה שנציגי הליכוד יקבלו את דרישותינו

במפלגה הודיעו כי "מכינים מראש את כל מה שדרוש על מנת להתקדם מול הליכוד בנושא הפנסיות או העברת ועדת הפנים לידי ישראל ביתנו, בתקווה שנציגי הליכוד יקבלו את דרישותינו".

על ההסתייגות מחוק הגיוס הסבירו כי ממה שהם מבינים מנציגי הליכוד, המפלגות החרדיות ש״ס, דגל התורה ואגודת ישראל, העבירו הערות בנפרד בנושא חוק הגיוס. אך לטענתם, הן "מרוקנות למעשה את אותו חוק מתוכן. לכן, האופציה היחידה היא לקבל את חוק הגיוס בגרסתו המקורית".

ליברמן מציב אולטימטום כי "עד שבשני הסעיפים הללו לא נקבל תשובה חיובית, אנו לא רואים טעם במפגש צוותי המשא ומתן".

במקביל, נפגש הבוקר ח"כ עודד פורר עם נציגי אגף התקציבים באוצר בנושא פנסיית מינימום. במפלגה מדגישים, כי פנסיית המינימום היא לכולם, לא מדובר על פנסיות לעולים בלבד. "כל מי שמדבר על כך שישראל ביתנו מקדמת פנסיה לעולים בלבד, מגלה בורות וחוסר הבנה בסיסי משום שאי אפשר להעניק פנסיה רק לקבוצה מסויימת באוכלוסיה. ישראל ביתנו דרשה גם לפני הבחירות, גם במהלכן וגם היום, להבטיח הכנסת מינימום לכל גמלאי בגובה 70 אחוז משכר המינימום במשק בהתאם לקריטריונים של OECD".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין אמון בממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים..
צוללת | 16-05-2019 20:14
כיפה סרוגה ממליכים על עם ישראל שחיתות.. מחללי שם שמים ברבים.