פרס: ההתנחלויות מסכנות את הרוב היהודי בארץ ישראל - סרוגים

פרס: ההתנחלויות מסכנות את הרוב היהודי בארץ ישראל

נשיא המדינה שמעון פרס החליט כי האזכרה לבנימין זאב הרצל הוא הזמן להתבטא נגד ציבור המתנחלים כשאמר כי המשך קיום ההתנחלויות עלול להביא לשינוי דמוגרפי מאיים. ביש"ע מגיבים: "לאחר למעלה מאלף הרוגים עדיף שמחולל אוסלו יחסוך מהציבור את הגיגיו המפלגים."

פרס: ההתנחלויות מסכנות את הרוב היהודי בארץ ישראל
  מפלג ומשסה. פרס (פלאש90)

הנשיא פרס נגד ההתנחלויות.

נשיא המדינה שמעון פרס השתתף הערב (ג') בטקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל בהר הרצל לציון 108 שנים לפטירתו.

בפתח דבריו אמר הנשיא כי "ההתנחלות הישראלית בשטחים המיושבים בצפיפות באוכלוסייה ערבית, שבאה בעקבות התקפתם עלינו, עלולה להביא לשינוי דמוגרפי מאיים. כלומר, לסיכון הרוב היהודי בארץ ישראל.

"מדינה יהודית ללא רוב יהודי, ספק אם תוכל להישאר יהודית. עצמאות לאומית בעולם הדמוקרטי מחייבת לשמור על רוב יהודי, וזהות לאומית בעולם רב תרבותי מחייבת לשמור על הייחוד הרוחני של העם היהודי."

בתגובה לדברים אומר ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה כי "הנשיא פרס חילל את מעמד הזכרון של חוזה המדינה באמירות קיצוניות ומפלגות."

"ניתן היה לצפות ממחולל אוסלו שלאחר למעלה מאלף הרוגים לפחות יחסוך מהציבור את הגיגיו המפלגים". הוסיף מסיקה.

גם מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, נחי אייל תקף את האמירה של פרס ואמרי "כי נשיא המדינה חוטא לתפקידו כשהוא  מפלג ומשסה את העם."

"חבל שפרס שבנה ישובים ביש"ע , עוסק היום בהפחדות ובסכסוך חלקי העם השונים ופוגע במוסד  הנשיאות.  בעבר היה לפרס מניות יסוד בבנין ההתנחלויות, חבל שזקנותו מביישת את בחרותו."

יו״ר מועצת יש״ע, דני דיין, הגיב גם הוא: ״הסכנה היחידה שעומדת היום בפני מדינת ישראל כמדינה יהודית היא רפיון האמונה בזכותנו ההיסטורית על אדמתנו."

"מתמיה שהנשיא בחר לשלוף את נבואת היאוש הפוליטית שלו דווקא באזכרה לבנימין זאב הרצל – שהוא סמל לדבקות בחזון כנגד כל המייאשים ומרפי הידיים״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ה"לוזר" הנצחי.ובצדק.
shlomi052 כיכר השבת | 11-07-2012 1:22
הנשיא פרס: "אין רשות לגוף דתי להתערב בצבא" בדבריו אלה, פרס פסל לחלוטין את הסמכות של הרבנים.... צפו: שמעון פרס מברך את האיראנים... "שמעון פרס עוכר ישראל. אלפי יהודים נפלו בגלל אותו רשע". האדמו"ר משומרי-אמונים שליט"א, מזקני האדמו"רים בדורנו,תוקף בחריפות את נשיא המדינה, שמעון פרס: "יושב כאן - בארץ ישראל - רוצח גלוי בנפש ובגוף. אני מכנה אותו כך משום שהיה שותף להשמדות הרוחניות בימי העליות". וגם: נבואה על מלחמה קרובה וקריאה ליהודי התפוצות (חדשות) יצחק רבין המנוח כתב בספרו,מה שפרס בחר את הסכם אוסלו דוקא שם,בגלל רצונו העז לקבל פרס "נוול" לשלום...
2
ותהליך השלום מסכן את קיום המדינה וחיי היהודים
סטודנט | 11-07-2012 9:13