הכישלון המוחץ של חוק ברית הזוגיות: הציבור לא מעוניין - סרוגים

הכישלון המוחץ של חוק ברית הזוגיות: הציבור לא מעוניין

אין הרבה רייטינג לנישואים אזרחיים בישראל. שנה וחצי לאחר שהתאפשר לזוגות שאינם יהודים להרשם כנשואין בברית זוגיות, מתברר כי רק 37 זוגות בחרו לעשות זאת, כלומר פחות מ1.5 זוגות בחודש. מנכ"ל חדו"ש, עו"ד אורי רגב: " החוק הוצג כמהלך היסטורי אבל התגלה כמהלך מביך".

author-image
הכישלון המוחץ של חוק ברית הזוגיות: הציבור לא מעוניין
  פלאש90

אין דרישה לנישואין אזרחיים בישראל.

שנה וחצי לאחר שהתאפשר לזוגות לא יהודיים להרשם כנשואין במסגרת חוק הזוגיות, מתברר כי רק 37 זוגות בחרו לעשות זאת.

זהו קצב ממוצע של 2 זוגות בחודש או 25 זוגות בשנה. כך עולה מנתונים שמסר רשם ברית הזוגיות עו"ד יוסי הרשלר לאתר חדו"ש.

בפועל המצב מביך בהרבה. בחודשיים הראשונים לאחר העברת החוק נרשמו חמישה עשר זוגות, ומאז תחילת 2011 ועד אפריל 2012 נרשמו 22. כך שהקצב ב-16 החודשים האלה הוא 1.4 זוגות לחודש ו-17 זוגות לשנה.

ברית הזוגיות הוא פשרה שהעלתה מפלגת 'ישראל ביתנו' וזכתה לתמיכת הרבנות הראשית לישראל. על פי החוק בני זוג ששניהם חסרי דת (כלומר אינם יהודים) יכולים להירשם בברית זוגיות ולהחשב כנשואים.

עם זאת החוק אינו מאפשר רישום בברית הזוגיות לזוגות שרק אחד מהם הוא אינו יהודי, אך דרישה זו עומדת בעדיפות גבוהה במצע מפלגת 'ישראל ביתנו'. ברבנות חוששים כי היתר לרישום אזרחי של נישואין בבני זוג שרק אחד מהם יהודי, יביא להיתר לנישואין אזרחיים אצל כלל האוכלוסייה.

רשם ברית הזוגיות, הפועל במשרד המשפטים, החל לפעול בראשית נובמבר 2010. שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר אז ש"אישור החוק הוא פריצת דרך משמעותית בענייני דת ומדינה. מדובר באחד הרגעים הנרשמים בדפי ההיסטוריה של הכנסת". אלא שעכשיו מתברר שהזוגות מצביעים בטבעת ולא רצים בהמוניהם אל הרישום האזרחי.

מנכ"ל חדו"ש, עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה לנתונים, כי "חוק ברית הזוגיות נכשל כישלון חרוץ. החוק הוצג כמהלך היסטורי אבל התגלה כמהלך מביך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הסבר מדוע המספרים כה נמוכים
דפנה | 08-07-2012 15:24
לא ברור לי איך אתם מפרסמים כתבה כה שטחית, שלא לומר על גבול השקרית, ללא התייחסות כלל לסיבה האמיתית מדוע המספרים של נישואים אזרחיים כה נמוכים. מספר הזוגות ששני בני הזוג אינם יהודים בארץ הוא נמוך ביותר, ולכן מתבקש, אם רוצים שלטענה שבכתבה תהיה איזושהי הוכחה, לנקוב באחוז שבוחרים בנישואים האלה מתוך כלל הזוגות שיכולים להתחתן בצורה כזאת. אז יתברר כי בעצם רוב הזוגות בוחרים בדרך זו. הצגת העובדות בצורה שבחרתם היא פופוליסטית לחלוטין. רוב הזוגות בארץ מורכבים לפחות מבן זוג יהודי אחד, ולכן אינם יכולים לבחור בנישואים האזרחיים בארץ. מספרם של הזוגות שבוחרים להתחתן בחו"ל ובכך בעצם להיחשב כנשואים אזרחית בארץ, הוא גבוה מאוד. רובם, אגב, זוגות שבהם שני בני הזוג הם יהודים. עד שלא תינתן הבחירה להינשא בנישואים אזרחיים גם לזוגות יהודיים, המספרים יישארו נמוכים, פשוט בגלל שיעור הזוגות הלא יהודיים באוכלוסיה. לכשתינתן האפשרות הזו גם לזוגות יהודיים, יתברר עד מהרה כי חלק מאוד גדול באוכלוסיה מעדיף להתחתן כך, ויבחר בנישואים אזרחיים אם רק יינתן לו חופש הבחירה. עד אז כולנו שבויים של הממסד האורתודוקסי.
2
אז לא צריך ברית זוגיות! איזה יופי!
משה | 08-07-2012 16:49
איזה נאורים אתם, כל הכבוד.
3
איזה תשקורת לתפארת מדינת ישראל
בת7 | 08-07-2012 22:07
אני ובן זוגי ועוד זוגות רבים שאני מכירה רוצים להינשא אזרחית אבל ברית הזוגיות הזו הוא בלוף בכל מקרה, וגם נועד רק ללא יהודים
4
עו"ד רגב זה לא ההוא
The yehudi | 09-07-2012 1:25
מהעמותה של 3 אנשים שמקבל עם השותף מאות אלפי שקלים בשנה? למה מביאים אותו בתור תגובה? הוא שונא דת ורודף בצע.