הרמטכ"ל: "החללים העניקו לנו עולם של ריבונות וביטחון" - סרוגים

הרמטכ"ל: "החללים העניקו לנו עולם של ריבונות וביטחון"

בטקס יום הזיכרון הראשון שלו בתפקיד, הרמטכ"ל אביב כוכבי התחייב כי "הביטוי העליון ביותר לקדושת החיים הוא לעשות כל שביכולתנו להקטין את היקף הנפגעים בשגרה ובמלחמה. החללים העניקו לנו עולם של ריבונות וביטחון"

הרמטכ"ל: "החללים העניקו לנו עולם של ריבונות וביטחון"
  (צילום: נעם רבקין פנטון\פלאש 90)

בטקס יום הזיכרון הראשון שלו בתפקיד, הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר הערב (שלישי) כי "מדינת ישראל הוקמה בזכות החזון, הנחישות והגישה המעשית- אך בראש ובראשונה בזכות המחתרות, ארגוני הביטחון וצה"ל. מאז ועד היום, עומד צה"ל על המשמר כמגן העם- אך המחיר כבד מנשוא".

"אצלנו רבים הקברים, וכל מצבה היא עדות ללוחם שהיו לעולם שלם. כולם יחדיו העניקו לנו עולם של עצמאות, ריבונות וביטחון" הוסיף. "הם שמדי יום מאפשרים לנו להתפתח, להגשים חלומות ולגדל את הדור הבא בביטחון".

"אינכם זקוקים ליום המיוחד הזה כדי לזכור את יקיריכם" אמר למשפחות השכולות. "הם איתכם כל העת, ואתם נושאים אותם ואת הזכרונות באהבה בלתי מוגבלת כשמפעם בכם יגון עמוק וצורב. הכאב הופך קשה יותר בחגים, בארוחות, ובכל פעם שאתם רואים ילדה קטנה רצה לאביה. קול הצפירה כקול הזעקה של אם שאיבדה את בנה, אך יש לצפירה עוצמה נוספת- היא מפרקת גבולות ומאחדת את העם".

"משפחות יקרות, אנו מתחייבים לזכור, ללמד ולחנך לאור הערכים, התעוזה והמסירות שגילו הנופלים. אך לא די בשימור הזיכרון- הביטוי העליון ביותר לקדושת החיים הוא לעשות כל שביכולתנו להקטין את היקף הנפגעים בשגרה ובמלחמה. המשימה המבצעית קודמת לכל, ובשבילה נסכן את חיינו. יש לנו צבא חזק, מכונן ומצוייד, עם כוח האדם הגדול ביותר. הצבא מדי יום מתייצב למשימה בסיפוק ובגאווה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לרמטכ''ל היקר. עדיין כוכבך אינך מאיר.
עידו 2 | 08-05-2019 8:16
עדיין הסרוגים מנודים בצה''ל. עדיין השמאל רומס את הדת בצה''ל. אם תמשיך בדרך של הרמטכלי''ם האחרונים, עתידך יהיה בדיוק כמוהם. מרוחקים מהציבור. מי זוכר את אייזנקות? [כך הוא רשום בת.ז.]. ועתה הטיפש הגבוה גנץ בוסס בוץ מרגע שפשט את המדים