נתניהו: "נכונות ההקרבה היא הערובה לגורלנו" - סרוגים

נתניהו: "נכונות ההקרבה היא הערובה לגורלנו"

עצרת הזיכרון הממלכתית לחללי מערכות ישראל נפתחה בבית יד לבנים. ראש הממשלה פנה למשפחות השכולות: "אין יום שבו איננו מוצפים בזכרונות". נשיא המדינה: "הזיכרון צריך לחיות בליבנו ובמעשינו"

author-image
נתניהו: "נכונות ההקרבה היא הערובה לגורלנו"
  (צילום: חיים צח, לע"מ)

עצרת הזיכרון הממלכתית לחללי מערכות ישראל נפתחה בבית יד לבנים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם: "מצד אחד אנו ממשיכים בשגרת חיינו, ומצד שני כמעט שאין יום שבו איננו מוצפים בזכרונות", הוא פנה אל המשפחות השכולות כבן למשפחה שכולה שאחיו, יוני נתניהו נהרג.

"לעיתים קרובות אומרים לי קרובי הנופלים – 'אחרי קבלת הבשורה המרה, היינו צריכים ללמוד לנשום אוויר מחדש, המחנק בגרון מופיע כל הזמן יום ולילה'. אין הסבר ברור כיצד אנחנו יכולים לעמוד מול האובדן", הוא הוסיף.

נתניהו התייחס לסבב הלחימה האחרון בדרום, בו נהרגו ארבעה אזרחים: "כל דור עומד איתן מול מבקשי רעתנו. איננו ששים לקרב אך אנו יודעים שנכונות ההקרבה היא הארובה לגורלנו".

והתחייב להשיב את החיילים החטופים: "אני מתחייב שנמשיך לפעול להחזיר ארצה את – חללינו, נעדרינו, שבויינו כפי שהחזרנו הביתה את זכריה באומל זכרו לברכה. אני מאחל החלמה שלמה לכל הפצועים. יהי זכרם של חללי מערכות ישראל, יקירי נפשנו, צרור בצרור חיינו, לעולמים"

יו"ר הכנסת עם אבא שכול מניחים את הזר (דוברות הכנסת/ נועם מושקוביץ')

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין בעצרת הזכרון הממלכתית לחללי מערכות ישראל התייחס גם להחזרת השבויים והנעדרים ביד לבנים: "לפני חודש הבאנו למנוחת עולמים את רב סמל זכריה באומל ז"ל, שלצדו נמצאה הציצית אשר עטפה אותו כל השנים האלה. 'למען תזכרו' נכתב בפרשת ציצית בחומש במדבר. למען תזכרו את זיו הפנים של בנינו ובנותינו 23,741 חללי מערכות ישראל. למען תזכרו את שמותם של השבויים והנעדרים מכל הזמנים ומכל המלחמות. את המחויבות לעשות כל מה שיידרש כדי שהנדר להשיבם אלינו לא יופר לעולם"

"את עצמאותנו קנינו במחיר חיינו. ואף על פי כן, לפיד החירות העברי עבר מדור לדור. הוא מעולם לא כבה ולעולם לא יכבה.גם אם ירבו חורשי רעתנו ו גם אם לא נדע מתי נוכל להבטיח שזו תהיה המלחמה האחרונה- נצח ישראל לעולם לא ישקר. נצח זיכרון בנינו ובנותינו לעולם לא ישקר. ונצח ההבטחה להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים, לעולם לא ישקר."

ריבלין מניח את הזר (צילום: חיים צח, לע"מ)

נשיא המדינה, ראובן ריבלין הניח זר בטקס האזכרה ללוחמי האצ"ל שנפלו בקרב על הכפר "מלחה": "לצערי גם לאחר שתם מאבקם להקמת המדינה, לא תם המאבק על הזיכרון. במשך שנים רבות לא התייחסו לחללי האצ"ל כחללים של המדינה. הזיכרון צריך לחיות בליבנו ובמעשינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו