פנחס הי"ד נקבר בירושלים: "זכיתי לגדל אותך 22 שנים" - סרוגים

פנחס הי"ד נקבר בירושלים: "זכיתי לגדל אותך 22 שנים"

אלפי בני משפחה וחברים מקהילת גור ליוו בשעת לילה מאוחרת את פנחס מנחם פשווזמן הי"ד, שנהרג מפגיעת רקטה באשדוד. אביו ספד: "אנחנו לא מבינים אבל בטוחים שזכית להשלים את תפקידך בעולם"

author-image
פנחס הי"ד נקבר בירושלים: "זכיתי לגדל אותך 22 שנים"
  חסידי גור בכניסה ללוויה (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

אלפי בני משפחה וחברים ליוו בשעת לילה מאוחרת את פנחס מנחם פשווזמן הי"ד, שנרצח בשעות הערב בעיר אשדוד לאחר שרסיסי רקטה פגעו בו.

פשווזמן הי"ד, בן 21 מקהילת גור באשדוד, בהישמע האזעקה רץ לממ"ד אך נפצע אנוש ומת מפצעיו לאחר מכן בית החולים אסותא. הוא הותיר אחריו אישה ופעוט בן חצי שנה.

מסע ההלוויה יצא מבית המדרש של 'גור' ברחוב ירמיהו בירושלים, בכדי שהאדמו"ר של החסידות יוכל גם הוא להשתתף, משם המשיך המסע לעבר בית ההלוויות שמגר, שם נאמרו ההספדים. הוא נטמן בהר המנוחות בגבעת שאול.

השקעת ועלית במעלות קדושים וטהורים

אביו ספד לו בבכי: "אנחנו לא יודעים חשבונות של הקב"ה, אתה התעלית עוד ועוד, השקעת ועלית במעלות קדושים וטהורים בשם כל המשפחה מבקשים מחילה ובוודאי שתגיע נקי לשמים. זכיתי לגדל אותך 21 עוד מעט 22 שנים. תמיד התעלית עוד ועוד. אנחנו לא מבינים אבל בטוחים שזכית להשלים את תפקידך בעולם."

"היינו צריכים לכבד אותך יותר" (קרדיט: באדיבות המשפחה)

חמיו, יצחק ברוינר הוסיף: "מבקש ממך מחילה בשם כל המשפחה. היינו צריכים לכבד אותך יותר. כשקורה דבר כזה כל אדם צריך לפשפש במעשיו. השארת הורים מסורים. שתהיה מליץ יושר ושהקב"ה ייתן להם כוחות. שהקב"ה ייתן כוח לאשתך לגדל את הילד בשמחה", ציין עוד על בתו שנארה אלמנה.

"חבל שהזמן עוד לא התחיל"

ראש הכולל, בו למד פנס תיאר: "להזהיר גדולים על הקטנים. אתה היית מהצעירים שבחבורה כל אחד בכולל למד ממך משו על שמירת הזמנים והיגיעה שלך בתורה, המאור פנים שהקרנת לכולם אין אף אחד בדרגה כזו, אני רוצה לבקש מחילה בשם כולם היינו צריכים לכבד אותך ואת מה שיש בך, התקשרת אלי ואמרת חבל שהזמן לא התחיל עוד".

"אבל היום אתה מתחיל את הזמן בישיבה של למעלה אתה כל דבר רצית להבין עד הסוף. אתה קרבן ציבור כל המהות שלך היית תורה ועבודה שה' יעזור שיבלע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים". סיים ראש הכולל.

מהמשפחה נמסר: "עלה המוות בחלונינו: האברך החשוב פנחס מנחם פשווזמן הי"ד (בן 21) בן יבדלחט"א הדיין הגאון ר' חיים דב פשווזמן הי"וחתן הרה"ח ר' יצחק (בר"א) ברוינר הי"ו אשר נפגע מרסיסי טיל בדרכו לחדר מדרגות מוגן ונפצע אנוש לאחר מכן עלה בסהרה השמימה קדוש וטהור, זאת במלאות שנה (ר"ח אייר) לתאונה הטראגית שבה נהרג הבחור החסיד חיים דב אלתר ז"ל בן יבדלחט"א הרה"ח ר' יעקב יוסף אלתר הי"ו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו