רב שלא עשה צבא, לא יוכל להבין מהי לחימה תחת אש - סרוגים

רב שלא עשה צבא, לא יוכל להבין מהי לחימה תחת אש

כך אומר ל'סרוגים' יוני שטבון שפיקד על קורס רבנים צבאיים בתגובה להצעת החוק של ח"כ נסים זאב מש"ס לפיה ימונה לתפקיד הרבצ"ר מי שיש לו כושר לרב עיר או לדיינות, בלי קשר לשירותו הצבאי. השר הרשקוביץ, הודיע כי יטרפד את ההצעה בועדת השרים לחקיקה.

רב שלא עשה צבא, לא יוכל להבין מהי לחימה תחת אש
  תומר ניר

ביקורת בציונות הדתית על הצעת החוק של ח"כ נסים זאב מש"ס הנוגעת לתפקיד הרב הצבאי הראשי.

בהצעת החוק מבקש זאב לקבוע, כי לתפקיד הרבצ"ר ימונה רק רב בעל כושר (הסמכה) לדיינות או לרבנות עיר, בהסכמת הרבנים הראשיים לישראל.

בציונות הדתית חוששים כי מהלך כזה יביא לבחירתם של רבנים חרדיים, בפרט על רקע העובדה שמהצעת החוק נעדר הקריטריון של שירות בצה"ל.

יו"ר הבית היהודי, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, החבר בועדת השרים לחקיקה התייחס להצעת החוק אתמול בחוג בית בגבעתים והבטיח: "אטרפד את הצעת החוק של ניסים זאב בועדת השרים לחקיקה."

"יש גבול לציניות. תפקיד הרב הצבאי הראשי אינו ג'וב שניתן לחלק למקורבים פוליטיים. הרב הצבאי הראשי יהיה ציוני-דתי, כי הרבנות הצבאית זקוקה לרבנים שמעבר להיותם סמכות הלכתית ראויה הם גם יושבים בתוך עמם, מעורבים עם הבריות ומכירים מקרוב את צרכי החיילים מכל חלקי החברה הישראלית."

"כשכוחנו הפוליטי יהיה גדול יותר נפעל לבצע מהפך גם ברבנות הראשית ובמערכת בתי הדין הרבניים, כך שתהיה בהן דומיננטיות ציונית". סיכם הרב הרשקוביץ.

יוני שטבון, המתמודד לרשימת הבית היהודי, שפיקד בעבר על קורס רבנים צבאיים בבה"ד 1, אומר ל'סרוגים' כי "מי שחושב שיוכל להצניח רבנים חרדים שלא באו מהעולם הצבאי לתפקידי רבנים צבאיים ביחידות קרביות וביחידות שדה, לא מבין צבא, ולעולם לא יוכל להבין את המשמעות של לחימה תחת אש."

"הזלזול המתמשך של ש"ס ברבני הציונות הדתית חייב להיפסק, כדאי שיעשו ש"ס בדק בית אצלם כיצד הם ממנים רבנים ולפי איזה קריטריונים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
ההצעה של נסים זאב צריכה שדרוג
בלפור רומנוב | 27-06-2012 9:28
הרב הצבאי חייב ליהיות בעל כושר דיינותכושר רב עיר ובעברו שרת שרות קרבי משמעותי בצבא
2
צודקים החרדים
שמיל | 27-06-2012 9:44
הכל נמצא בתורה. ואמנם שירות צבאי הוא ערך, אך אין צורך ברב ששרת בצבא כדי שיוכל לפסוק בדיני צבא. ממש כמו שאין צורך בלימודי רפואה כדי לפסוק בדיני נפשות. רב אמיתי נכנס לתחום טכנולוגי-מעשי ולומד את כל הצדדים שלו בלי קשר לניסיונו המעשי.
3
הצעה מסוכנת, ישר כח ליוני
אני 26 | 27-06-2012 10:44
הצבא שלנו הוא לא חצר חרדית, יש לקבל החלטות ופסיקות בהתאם למתרחש בשטח ובהתאם למציאות החיים הצבאית- על כן דרוש רב המבין בעניינים אלה ולאו דווקא רב עיר או דיין (?!). לא למסור את מוסד הרבנות הצבאית בידי ידיים עסקניות ואינטרסנטיות!
4
דברי טעם וחכמה
אביהו | 27-06-2012 10:54
אמש השתתפתי בחוג בית גדול בגבעתיים בו הרצה השר הרשקוביץ.משנתו סדורה והוא מיטיב לנתח את המצב. אכן ,הוא התייחס לסוגיית הרבנים בתשובה לשאלה . פגשתי אדם רציני, מכובד ומעמיק המשלב תורה ועבודה,מדע ומנהיגות .מאלף.
5
דברי טעם,כיוון מחשבה נכונה
צדוק | 27-06-2012 11:31
6
ל - 2, אתה צודק
| 27-06-2012 11:38
שהרי פעם הכוהנים היו אמונים על ההשגחה הרוחנית של הצבא, והם לא היו כח לוחם. אבל בכל מקרה אדם (רב או לא) חרדי בהחלט שאינו מתאים לדבר. החרדים מראים שוב ושוב חוסר איכפתיות לעולם הרוחני-יהודי של מי שאינו חרדי, ובקושי רואים בו יהודים. שלא לדבר על כך שהם לא מאמינים במדינה ולוקחים בה חלק מסיבות כלכליות (בטח שלא אידאולגיות) עולם רוחני שונה לחלוטין מהיהודים שכן רואים במדינה ובצבא חלק בביאת המשיח.
7
יש למנות רבצ"ר דתי לאומי
רב צבאי במילואים | 28-06-2012 10:38
עצם הדרישה למנות רב שיהיה בעל שיעור קומה תורני היא מבורכת אבל מכאן ועד לדרישה למנות רק רב שיש לו מינוי הדרך רחוקה (במיוחד כשרשימה המעומדים ידועה מראש) לפן, אני מסכים לדבריו של יוני שטבון שיש לטרפד את ההצעה הזאת ולפעול למינוי רבנים מהציונות הדתית בעל שיעור קומה ומתוך לקיחת אחריות כוללת על הצבא והמדינה