"שירותי הדת לא יכולים להישאר רק בידי ש"ס" - סרוגים

"שירותי הדת לא יכולים להישאר רק בידי ש"ס"

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר כי מפלגתו לא תהיה חלק מממשלה שתקבל את תכנית השלום של טראמפ. על המשא ומתן הקואליציוני: "נדרוש את תיקי המשפטים והחינוך ואחיזה משמעותית בשירותי הדת"

author-image
"שירותי הדת לא יכולים להישאר רק בידי ש"ס"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', התייחס הערב (שני) לדיווחים אודות תכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ואומר כי הוא לא ישב בממשלה שתקבל את התכנית.

בראיון שהעניק הערב (שני) ל'כאן רשת ב', אמר סמוטריץ': "אם חלילה תהיה תוכנית שתמסור סנטימטר מארץ ישראל לערבים, אנחנו לא נהיה חלק מדבר כזה. שום ריבונות- גם את מה שיש היום צריך לבטל".

סמוטריץ' התייחס למשא ומתן הקואליציוני לקראת כניסה לממשלת נתניהו החמישית ואמר: "אנחנו דורשים את תיקי המשפטים והחינוך, ונדרוש גם אחיזה משמעותית בשירותי הדת, זה לא משהו שיכול להישאר רק בידיים של ש"ס".

מוקדם יותר נפגש סמוטריץ' עם נתניהו לאחר שראש הממשלה זימן אותו לפגישה. סמוטריץ' הגיע לפגישה עם נתניהו ללא הרב רפי פרץ. מאוחר יותר נודע כי השיבה היא שהרב פרץ שוהה בחו"ל. עם זאת סמוטריץ' הבהיר כי כל מה שנאמר בפגישה עם נתניהו היה מתואם עם הרב פרץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
דת של ? מרמה ? שוחד ? הפרת אמונים ?
איזה דת ? | 15-04-2019 22:10
לאיזה דת הוא מתכוון ?
יהדות
יהדות | 15-04-2019 23:57
אני חושב שליהדות, דת דיי סבבה בסה''כ אם אתה לא כופר או חכמולוג....
2
״הבית הלא יהודי״
אדם | 15-04-2019 22:56
אוי ואבוי אם תהיה להם אחיזה...לא ישאר יהודי אחד
הבית הכי יהודי!
המחנה הלאומי | 16-04-2019 1:53
וודאי שלא בית של טנזין, שטיפות מוח וטרור!!!
יהודי
אני דווקא חושב שהוא | 15-04-2019 23:58
אני דיי בטוח שישאר יותר מיהודי אחד אם תיהיה להם אחיזה.
3
הצחקת את אריה דרעי
סמרטוטי | 16-04-2019 0:28
סמוטריץ לא שוה כלום אלקטוראלית,עוצמה הביאו 120000 קולות,הבית היהודי עוד כמה עשרות אלפים,וסמוטריץ הביא ספינים ואיומי סרק,לא הייתי מציע לסמוטריץ להרגיז את אריה דרעי.
איחוד ועוצמה זה אותם קולות.אף לא1מביא קול חדש
מומ20-21/2היה שגוי | 20-04-2019 20:58
פיספוס של דו סיפרתי.
4
יישר כח לסמוטריץ'! העם אתך!!!!
המחנה הלאומי | 16-04-2019 1:53
לך על זה!
5
שירותי דת לרבי מרצחים
אלי יוסף | 16-04-2019 5:45
בצלאל סמוטריץ רוצה אחיזה גם במשרד הדתות. גם לבית היהודי אינטרסים במשרד הדתות. כנראה שבצלאל סמוטריץ והרב רפי פרץ שכחו מהרעיון -אור לגויים - ונברכו בך כל משפחות האדמה . אין להם בעייה להיכנס לממשלה שממשיכה לחמש רבי מרצחים. אין להם בעייה לערב את כולנו כולל המצביעים שלהם בפשעים של סיוע צבאי לרצח עם. קמרון , דרום סודן , בורונדי , קונגו , מיאנמר
6
בעד או נגד רצח עם
אלי יוסף | 16-04-2019 5:46
לכבוד ח'כ בצלאל סמוטריץ שלום רב ,. ראשית כל ,ברצוני לאחל לך הרבה ברכה בעמלך בכנסת ישראל. תם מערכת הבחירות ויש שאלה אחת שכלל לא נשאלה. ארבעה ימים לפני הבחירות הערוץ השני שידר כתבה על המצב בקמרון . איך יחידה שמכונה היחידה הישראלית העלו באש כ170 כפרים , רצחו כחמשת אלפים נשים ילדים וגברים ועקרו מביתם כ250,000 תושבים.אותוציחידה ישראלית קיבל את הכינוי על ידי התושבים - כי ישראלים מאמנים ומחמשים אותם באישור משרד הביטחון. ב30 לאפריל - תפתח המושב החדש של הכנסת . יום חגיגי, ובחוץ ממול הכנסת בגן הורדים נקיים הפגנה ומיצג עם 120 כיסאות - מסודרות כמו בכנסת ( מבנה מנורה ). ובכיסאות יישבו אזרחים - כל אחד מייצג דעתו של חבר כנסת אחר. והם יענו על השאלה הבאה לפי ההנחיה שלכם : השאלה -- לאור העובדה שנשק ישראלי מגיע למדינות רצחניות כגון קמרון , מיאנמר , דרום סודן , בורונדי ועוד. ( בדרך ישירה או עקיפה ) . מה עמדתך בעניין הפיקוח ?: 1.כן להשאיר הפיקוח כמו שהוא היום במשרד הביטחון. 2. להוציא את מנגנון הפיקוח ממשרד הביטחון ובחוק להסדיר הקמת מנגנון פיקוח חלופי - הכולל א - .. מנגנון לאיסוף מידע על המצב ההומניטרי באותם מדינות .ב . הקמת ועדה ציבורית ( פוליטיקאים, ואנשי מוסר ואתיקה ) שתפקח על ביצוע החוק ורוחו מתוך דגש על שיקולים הומניטריים / אנושיים. בכנסת לא ידונו על הסוגיה - לנו חשוב לקבל את תשובתך . ואנו חושבים שאזרחי ישראל רשאיים לשמוע מה דעתם של נבחרי הציבור . בעצם מי אנחנו ? בהתקרב חג הפסח חג חירותנו - אנחנו מאחלים לך ולבני משפחתך חג שמח מתוך תקוה שלא נהיה שותפים יותר - לא לרצח עם ולא לפשעים נגד האנושות. בברכת חג שמח אלי יוסף
7
ממש
התמים | 16-04-2019 6:59
לא יאומן שדגל פוליטי של התנגדות לשלום ויהי מה - הוא הדגל של המיגזר. לכל הדיעות טראמפ וקושנר אינם שונאי ישראל. עוד לא ראינו את תוכנית השלום שלהם , וסמוטריץ' כבר מתנגד לה. טירוף. לא אנו מתפללים 3 פעמים ביום : עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ? מתי איבדנו את השאיפה לשלום שהוא ערך עליון ? לפחות תמתין לראות את פרטי התוכנית. אולי יש בה בשורה ? אולי לא נצטרך לנצח לחיות על חרבנו ולהקריב את ילדינו ? אולי , רק אולי, יש מצב שיחל איזה תהליך קצת שונה מרצח, פיגועים ומלחמות ? למה לפסול מראש תוכנית שלום ????
כי אפשר אחרת!
יהודי | 17-04-2019 21:11
רק טרנספר יעזור!
8
מצוין
מצביעת בית יהודי | 16-04-2019 7:08
חילונים דאגו תמיד שהרב נות תצטייר חרדית כדי להשניא את הרבנות על העם.
9
צודק מאוד, אבל הוראות פתיחה באש יותר חשוב
Moshe | 16-04-2019 9:36
בהחלט צודק ביותר ששירותי הדת לא יכולים להישאר רק בידי שס. אבל יש משהו יותר חשוב שחייבים, אבל חייבים, לדרוש אותו לפני כל משהו אחר, וזה שינוי הוראות הפתיחה באש לחיילים,ולחוקק חוק שייתן לחיילים יד חופשית יותר ליד על ההדק, ולשמירה על עצמם ואחרים על ידי שיוכלו לפעול יותר בנוח בשימוש ברובה שקנו להם...
לחיילים
התמים | 16-04-2019 11:53
יש אפשרות להפעיל נשק כל אימת שהדבר נדרש. הבעיה היא שהימין הקיצוני הפיץ אגדה כאילו יש בעיה בעניין. בפועל, עשרות ומאות מחבלים נורו למוות בשנים האחרונות ומעולם לא הועמד חייל או אזרח לדין. רק אלאור אזריה שירה במחבל גוסס, שלא לצורך ובניגוד להוראות - הועמד לדין. אז די כבר עם ההפחדות המטופשות. החיילים יודעים היטב את מלאכתם , יורים כשצריך, ואין כל בעיה שהיא.
10
סמוטריץ
יוהן | 17-04-2019 1:44
סמוטריץ.היקר..תתעסק בדבר או שתיים שיעשה טוב לעם ישראל.ואל תתחיל כמו לפיד וגנצו' .ועוכרי ישראל והעם היהודי.לחפש אחיזה בשרותי הדת.אתה רק תגרום בעתיד להראות שדת יהודית מכוערת.חלילה...אל תתעסק עים זה יש יותר מלומדים מימך.