ליצמן: "גם בלי לפיד, לא נשב בממשלת גנץ" - סרוגים

ליצמן: "גם בלי לפיד, לא נשב בממשלת גנץ"

יו"ר יהדות התורה הצהיר כי מפלגתו לא תשב בממשלת גנץ: "ההמלצה הראשונה זה נתניהו, גם עם לא תהיה לו קואליציה אני לא אלך עם לפיד". לדבריו, יש חרדים שמצביעים לליכוד, "אבל הם לא לוקחים בחשבון שאנחנו תומכים בנתניהו"

author-image
ליצמן: "גם בלי לפיד, לא נשב בממשלת גנץ"
  (צילום: נועם רבקין םנטון/ פלאש 90)

חה"כ יעקב ליצמן הצהיר הבוקר (ראשון) מפלגתו, יהדות התורה לא תשב בממשלת גנץ גם אם תבוטל הרוטציה עם לפיד", טען בראיון לגלי צה"ל. "ברור שההמלצה הראשונה זה נתניהו, אם לא תהיה לו קואליציה אני לא אלך גם עם לפיד כשהוא בפנים".

על קמפיין החרדים שמנהלים בליכוד, לשאיבת קולות מש"ס ויהדות התורה, אמר  ליצמן: "זה פוגע רק בשוליים, כמעט לא". לדבריו, "מצביעי יהדות התורה הם בעיקר מפלגה שמצייתת לגדולי התורה שהכריזו בכנסים להצביע עבור יהדות התורה, ולכן אני מקווה שמי ששומע לקול דעת רבותם – יבוא להצביע כפי שעשו בעבר". ליצמן הוסיף כי "השאננות זה אחד הדברים שנלחמנו נגד זה".

הוא בכל זאת מתייחס לקמפיין הגיוואלד של נתניהו: "יש פה ושם אנשים שכן מצביעים לליכוד, כאילו להציל את נתניהו, אבל הם לא לוקחים בחשבון כי כשהם יצביעו לנו הם מצביעים לליכוד כי אנחנו תומכים בנתניהו".

ליצמן לא סירב לישיבה עם גנץ. "לנשיא אנחנו הולכים להמליץ על נתניהו, במשא ומתן זה סיפור אחד לגמרי. נעלה דרישות לפי מה שיגידו לנו במועצת גדולי התורה: כלכלה, בריאות, שבת וגיוס. לא רגילים לפרט את הדרישות שלנו בפומבי".

אך סירב לישיבה עם לפיד אמר: "אני לא אשב דקה אחת עם לפיד בפנים, ברור שההמלצה הראשונה זה נתניהו, אם לא תהיה לו קואליציה אני לא אלך גם עם לפיד כשהוא בפנים, כולל אם הרוטציה תבוטל ולפיד עדיין יהיה בפנים. גנץ יהיה חייב להיפרד מ'יש עתיד'".

בפתח הראיון נשאל ליצמן על הקדנציה האחרונה: "הייתה לנו קדנציה מוצלחת, לי ולגפני ולשאר החברים ועבדנו קשה לעזור לאחרים. נראה לי שהצלחנו. מי שעובד ארבע שנים – זה מתבטא בקלפי".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו