מלך סעודיה: "מתנגד להכרה האמריקנית בריבונות הגולן" - סרוגים

מלך סעודיה: "מתנגד להכרה האמריקנית בריבונות הגולן"

ראשי מדינות ערב התאספו לפסגת הליגה הערבית השנתית, במהלכה המנהיגים צפויים לגנות את ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן. לדברי מלך סעודיה, "אנו מתנגדים לכל מהלך שישפיע על הריבונות של סוריה באזור"

מלך סעודיה: "מתנגד להכרה האמריקנית בריבונות הגולן"
  מלך סעודיה סלמאן בן עבד אל-עזיז (צילום: מתוך טוויטר)

מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז, אמר היום (ראשון) בנאום הפתיחה של פסגת הליגה הערבית בטוניס כי ארצו מגנה את ההחלטה האמריקנית להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. לדבריו, המהלך של הנשיא טראמפ מהווה הפרה של החוק הבינלאומי ושל החלטות האו"ם.

"אנו מתנגדים בתוקף לכל מהלך שישפיע על הריבונות של סוריה על הגולן" הבהיר. עוד התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, כשלדבריו "הנושא הפלסטיני ישאר בראש סדר העדיפויות של סעודיה, עד שהעם הפלסטיני ישיג את כל זכויותיו הלגיטימיות. פתרון הסכסוך יתאפשר רק באמצעות הקמת מדינה פלסטינית על בסיס קווי 67', שבירתה מזרח ירושלים".

במקביל, ברשת "אל-ערביה" הסעודית דווח כי מנהיגי מדינות ערב צפויים להעביר בפסגה הצעת החלטה שתכריז על הצעד האמריקני כהפרה של אמנת האו"ם, האוסרת על תפיסת שטחים בכוח, וכן הצעה נוספת שבה יכירו בריבונות הסורית על רמת הגולן כתגובה להחלטה של טראמפ. במקביל המדינות צפויות לדון על נקיטת צעדים נגד מדינות שיעבירו את השגרירויות שלהן לירושלים.

ההתעסקות בנושא רמת הגולן נתפסת כחריגה במיוחד, זאת לאור העובדה שחברותה של סוריה בליגה הערבית מושהית מאז שנת 2011 בעקבות מלחמת האזרחים במדינה. ראשי הליגה טענו כי בשלב הזה אין הסכמה לגבי החזרת חברותה של סוריה בארגון, זאת למרות סיום המלחמה באזור והחזרת השליטה על שטחי המדינה מידי ארגון דאעש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מה הוא מתערב?
פנחס | 31-03-2019 17:10
מה זה העסק שלו? חסרות לערבים אדמות? הם רוצים להקטין את ארצנו למינימום כדי שיהיה להם קל לנצח אותנו במלחמות הבאות...
2
נו...
לוי | 31-03-2019 17:57
ואני מתנגד שהוא יהיה מלך סעודיה. זה מעניין מישהו?
3
שכוייח.
א | 25-04-2019 0:15
.